Gjest *Mim* Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Man må jo bare bestemme seg for hva slags bryllup man skal ha. VI inviterte barn fordi vi gjerne ville ha med våre egne, og vi hadde et ganske avslappet bryllup. Barna satt ved eget bord og hadde egen barnevakt som kunne ta dem med ut om det ble kjedelig.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Inviterer dere barn i bryllupet? Vi gjorde det, men vi lagde et opplegg der det gikk an. Vi hadde 15-16 lykkelige unger som fikk løpe, leke og herje fritt.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Nei. Vi har ikke barn, og har ikke lyst å få dagen ødelagt av skrikende unger som løper rundt og herjer Det er forøvrig ikke vanlig med barn i bryllup i vår familie.
Anglofil Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 Ja, jeg tror vi kommer til å gjøre det om det skulle bli aktuelt i vårt bryllup. Mvh Yvonne
Gjest D-shol Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Hans bror har to små barn og kan ikke la dem være alene hjemme i Oslo akkurat, så de kommer nok. Vil jo også gjerne ha dem der, siden han er fadder på den ene og de er niese og nevø Et vennepar fra Oslo må nok også ha med lillemann, med mindre han kan være en helg hos besteforeldre Jeg har et vennepar som bor litt nærmere og de har to små. Vi har i utgangspunktet tenkt å invitere dem uten barn, og håper at mormor trår til (hun elsker å passe dem ), men om de ikke kommer uten barna, er barna velkomne også. Har nemlig vært i bryllup der tre små fra 3-5 ødela hver eneste tale og et ellers koselig måltid ved å absolutt ikke oppføre seg, så jeg er litt skeptisk til barn. På en annen side blir det i så fall tre gutter på 2 og 2 jenter på 4 og 5, og de er ganske veloppdragne, så det går nok bra. Og så skal vi nok for jentene å gjøre (dvd, tegnebord o.l.)
-SB- Skrevet 2. august 2009 #7 Skrevet 2. august 2009 Vi har kun våre egne to i bryllupet, og de skal bli hentet så snart middagen er over.
Concertina Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Vi skal ha en avslappet affære, dog med mange gjester. Vi inviterte alle søskenebarna min, men foreldrene har selv valgt å ikke ta de med. Til gjengjeld så er det tre av venneparene våre som ikke får barnevakt (ene er et spedbarn så jeg regna med at hun skulle være med), så de blir med. Ikke noe problem det, heller barna deres i bryllupet enn at foreldrene deres ikke kommer. Vi har et rom som vi skal gjøre om til "soverom" for de som er for store til å sove ute i vogn. I tillegg så skal datteren vår være tilstede siden vi ikke har noen som kan passe henne som ikke er invitert (mesteparten av kvelden kommer hun til å sove i vogna utenfor så det er ikke noe stort problem, og hun har tanter og onkel og besteforeldre som skal bytte på å trille tur hvis hun våkner).
-SB- Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Vi har forresten flere som kommer med spedbarn (ca1mnd gamle), vanskelig å få barnevakt da, og det er fullt forståelig!
jane_austen Skrevet 4. august 2009 #10 Skrevet 4. august 2009 Nei, vi kommer ikke til å innvitere barn i vårt bryllup. Unger som bråker i kirken og løper rundt bordene og i veien for serveringspersonellet er ikke helt vår greie!
Wonders Skrevet 4. august 2009 #11 Skrevet 4. august 2009 Barna satt ved eget bord og hadde egen barnevakt som kunne ta dem med ut om det ble kjedelig. YES, endelig noen som kan å tilpasse. Jeg må si jeg ikke er glad i kids opp og i mente, og på en slik tilstellning er det fint om de er med i kirken, men ikke etterpå. Må jo oxo være kjipt for foreldrene når natten kommer og de må hjem...men men det er valget de tok ...
Strix Skrevet 4. august 2009 #12 Skrevet 4. august 2009 Vi hadde festen en stund etter vielsen og det skulle være en fest som begynte etter barne-tv. Vi inviterte et par barn, de aller nærmeste som vi er tante og onkel til. Alle andre som det ellers hadde vært naturlig å invitere lot vi være. Og det var greit for foreldrene også.
krillan Skrevet 4. august 2009 #13 Skrevet 4. august 2009 Vi skal ha barn i vielsen og det gleder vi oss til. Men til middagen har vi barnevakt. Vi har små barn som kommer til å synes det er kjedelig med taler. Vi serverer vin til maten. Om det er noen som drikker for mye vil jeg ikke det skal være barn der.
Gal_dame Skrevet 4. august 2009 #14 Skrevet 4. august 2009 Kommer ikkje til å ha barn i mitt bryllup, pga at eg ikkje skal ha stort bryllup og ingen i min familie eller sambos familie har unger som er under 12. Men uansett, eg hadde foretrukket å ikkje ha barn der. Stillere, roligere og mindre bråk og grining.
Jade Skrevet 4. august 2009 #15 Skrevet 4. august 2009 Nei, vi kommer ikke til å innvitere barn i vårt bryllup. Unger som bråker i kirken og løper rundt bordene og i veien for serveringspersonellet er ikke helt vår greie! Hadde dere lukket vielse da, siden dere hadde restriksjoner på hvem som kunne komme i kirken? --- Vi hadde våre barn med på middagen (deretter hjem med barnevakt) + spedbarnet til to av gjestene. Ellers var det barnefri.
Gir Skrevet 4. august 2009 #16 Skrevet 4. august 2009 Nei, vi skal ha uten barn. De som har barn klarer mest sannsynlig å skaffe barnevakt, siden de får 4 måneders varsel. Hvis det viser seg at de ikke klarer det, tar jeg problemet når det evt. kommer.
Rosalie Skrevet 4. august 2009 #17 Skrevet 4. august 2009 Bare en liten ting: Jeg er da fra en del av landet hvor det er helt vanlig å ha barn i bryllupet, og da også på festen etter middagen dersom de orker/ønsker. Jeg har enda til gode å oppleve at barna bråker, faktisk. Ikke roper de i vielsen og ikke løper de rundt under middagen. Så frykten for bråkete barn er nok sterkt overdrevet. Ellers er det opp til hvert enkelt par å gjøre det slik de vil, så klart.
lilleGrethe Skrevet 4. august 2009 #18 Skrevet 4. august 2009 Vi skal bare ha niesen og nevøen til min kommende (De kommer til å være 4 og 5 1/2 år gamle når vi gifter oss). De skal være brudepike og brudesvenn. De har vært i selskap før, så regner med at det går fint. Har tenkt å gi dem tegnesaker og klistremerker de kan ha ved bordet, og så kan vi sikkert ordne en lekekrok for dem hvis de blir lei av å sitte stille. Jeg har også et vennepar med en 2-åring. Har tenkt å invitere dem som par i utgangspunktet, men de kommer fra utlandet, så hvis de spør om å ta med barnet, så aksepterer vi det.
Concertina Skrevet 4. august 2009 #19 Skrevet 4. august 2009 (endret) Bare en liten ting: Jeg er da fra en del av landet hvor det er helt vanlig å ha barn i bryllupet, og da også på festen etter middagen dersom de orker/ønsker. Jeg har enda til gode å oppleve at barna bråker, faktisk. Ikke roper de i vielsen og ikke løper de rundt under middagen. Så frykten for bråkete barn er nok sterkt overdrevet. Det er min erfaring også. Men selvsagt, det er opp til en hver hvordan en vil ha det. (våre gjester hadde god tid til å skaffe barnevakt, men det er faktisk ikke så enkelt midt i ferien) Endret 4. august 2009 av Concertina
Amadea Skrevet 4. august 2009 #20 Skrevet 4. august 2009 Vi hadde barn i alle aldre (fra 1 mnd til 17 år) i bryllupet vårt og det var veldig koselig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå