Gå til innhold

når er siste frist for å fly?

symre

Anbefalte innlegg

Hei,

har noen erfaringer/kunnskap om når det er for tett opp mot fødselen å fly? Noen sier 3 uker før termin, andre 6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt ann på hvilket flyselskap du reiser med.Har erfart at de setter grensen på 1 mnd.før termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Generelt sett anbefales det vel ikke å foreta lange flyturer i tredje trimester, dvs. fra 7 måned. Forhør deg med selskapet, det kan hende de krever legeattest som sikrer at det ikke er fare for for tidlig fødsel.

-Ally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil være snakk om seks uker før, og det er ikke lange trippen, til Paris. Jeg skal sjekke med flyselskapene, og med legen min.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg husker er det "flyforbud" de siste to ukene før termin, og iallfall to uker før det igjen (altså 4 uker før termin) må du har legeerklæring på at du "kan" fly. Fødsel i fly er nemlig lite populært....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Riktig som Ally sier, dvs får du legeattest fra legen din om at han synes det er forsvarlig å fly- får du fly!!

Hilsen Flyvertinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk også reiseforsikringen din! Noen dekker ikke utgifter ved fødsel i utlandet etter en viss uke, og det kan bli dyrt!

Ellers skriver jeg under på det de andre sier.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ikke litt ann på innenlands eller utenlandsreiser?

Forloveren min har termin 3 uker etter bryllupet mitt og hun bor i Tromsø så hun må fly for å komme nedover. Jeg satser på at hun vet hva hun gjør for hun er flyvertinne.

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...