Cuba Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Forloveden og jeg har begynt å snakke litt om å gifte oss snart. Som dere ser er jeg gravid og vi venter barn i januar. Han har to barn fra tidligere og var også gift en liten periode før det ble slutt. Jeg har hele tiden mens jeg har vært sammen med han visst at jeg ikke vil gifte meg i kirken. Av den enkle grunn at han har gjort akkurat det samme før og jeg vil at denne dagen skal være ny for oss begge og bety noe for oss. Men så tenker jeg litt videre også.. Vi har snakket om å ha utebryllup f.eks neste år. Men om vi skal leie inn en prest, store lokaler, brudekjole osv. Ja, alt som hører til et middels stort bryllup blir det dyrt. Så vi har nå snakket litt om hva som egentlig betyr noe for oss. Det viktige for meg er at vi blir gift og jeg kan nesten ikke vente med å bli hans fru. Det hadde også vært veldig koselig å gjort det med vårt første felles barn i magen. Så nå snakker vi om å ta det borgelig og så en liten feiring etterpå med forlovere og familie. Men det blir brått dyrt det også, og verken vi eller foreldrene mine har mulighet til å komme med så mye penger på så kort tid. Vi driver også å skal selge huset her i Sverige og flytte til min barndomsby i Norge. Kan være at vi sitter igjen med litt penger etter salget, men vi aner jo ikke noe om når vi får solgt eller om vi faktisk sitter igjen med noe. Så mine tanker går nå til om vi kanskje bare skal ta med oss forlovere og nærmeste familie (hvor mange kan man ha med i tingretten?) og spise en god middag etterpå. Så kan vi ta en fest f.eks til sommeren hvor vi ferier det med resten av familien osv. Hva tenker dere om det? Da har jo folk tid til å spare til litt gaver osv. Og vi får giftet oss snart, som er det vi faktisk har lyst til Synspunkter?
Ostekake Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Dere kan jo gifte dere stille og rolig nå(tinghus og middag med foreldre/barn/forlovere) og ta familiefesten samtidig med dåp/navnfest for babyen. Om dere velger å døpe babyen kan dere også få velsignet ekteskapet av presten i samme slengen om det er noe dere er interresert i.
Cuba Skrevet 4. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2009 Takk for svar Vi har nå bestilt time til borgelig vielse 21. august. Forlovere, frisørtime, fotograf og lokale er i boks Vi kommer til å bli rundt 17-19 stk på middag (koldtbord bare) og kaffe, og da er det bare foreldre, søsken, besteforeldre, forlovere og barna til samboeren. Gleder oss veldig nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå