Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har, som jeg har skrevet om på ulike tråder på dette underforumet, nettopp gjenomgått et brudd. Et brudd hvor han spurte om tid til å finne ut av følelser, slo opp uten å helt slå opp på en måte. Han sa at jeg måtte slappe av, og leve mitt liv, så skulle han si ifra når han fant ut av ting. Jeg spurte flere ganger om det var helt over, hvorav han ga ulike svar hver gang, og aldri noen som sa "Det er slutt, ferdig arbeid, jeg er ikke glad i deg lenger, ikke kontakt meg". Han var mer tvilende, usikker og forsiktig.

Nå har jeg da fått vite av sikre kilder at han holder på med en annen jente. Jeg har IKKE tatt kontakt med vedkommende for å snoke i livet til eksen, vedkommende kom personlig og fortalte dette selv, fordi h*n synes dette var ubehagelig.

Denne jenta har eksen min kjent lenge, og tidligere nektet for at han har følt noe for. Jeg har også spurt han rett ut, flere ganger, om han hadde truffet noen andre som gjorde at han forandret mening ang oss. Samtlige ganger sa han nei.

Nå som jeg har spurt han rett ut om han har gjort noe med denne jenta, om vi kan snakke sammen som to voksne mennesker slik at jeg slipper å gå rundt å lure. Da sier han at jeg ikke har noen rett til å vite hva han driver med, at det ikke er noen som helst tvil om at det er slutt mellom oss og at han beklager at han hadde vært utydelig, han hadde funnet ut nå i det siste at det var over og ut for oss. Men han innrømte at han ikke hadde sagt ifra til meg. Deretter sier han at han ikke gidder å snakke med meg mer, jeg overdriver og han orker ikke maset mitt.

Jeg må spørre dere om det er jeg som er helt idiot, eller om han har gjort dette på en ufattelig feig og grusom måte, ved å aldri helt slå opp, gi meg håp om at det går.

Hvorfor kunne han ikke bare ha sagt det? Alt han trengte å si var "ja" på spørsmålet mitt. Jeg spurte rett ut. Hva er vitsen med å nekte for noe han vet jeg får greie på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke trengt å høre at "nå er det over for alltid. ikke kontakt meg mer! det blir aldri oss igjen!" Utifra det du skriver så har han jo virket veldig avvisende. Og mer enn det hadde ikke jeg trengt da..

Skrevet

Jeg tror ikke jeg er den eneste som holder håpet oppe når gutten jeg elsker sier han er usikker, trenger tid men fremdeles er glad i meg og savner meg. Sier at han er langt ifra sikker.

Gjest Keitel
Skrevet

Folk er feige. Ikke gutter. Folk.

Damer, menn, kvinner, gutter. De fleste er kjipe, feige folk som aller helst vil unngå konfrontasjon.

Når noen behandler deg på den måten så skaffer du deg en ryggrad og kommer deg videre med ditt eget liv. Du lar deg ikke lure av kosete godord, du tar deg sammen og er et eget menneske.

Du skjønte jo åpenbart tidlig hvordan han var, og hvor lite villig han var til å si noe rett ut, og da er det jo ingenting å lure på.

Han var kanskje feig, men du var dum. Like ille.

Skrevet

Skjønte tidlig hvordan han var? Jeg har kjent han i 8-9 måneder, han har vært slik som dette i en uke, kanskje to. Jeg skjønte ikke hvordan han var, jeg visste hvordan han pleiide å være. Jeg var kanskje dum, han var uærlig.

Skrevet

er man uærlig når man sier man er usikker?

Skrevet

Man er uærlig når man sier at det ikke er en annen jente i bilde, når det er det.

Man er uærlig når man sier at man er usikker, når man, etter å ha blitt tatt i å rote med en annen jente, sier at man absolutt ikke har vært usikker.

Skrevet

Hadde han fortalt om den andre jenta og slått opp så hadde han jo vært drittsekk...

Skrevet

Så du mener at ved å si " Jeg trenger tid til å tenke på om vi er riktig for hverandre, men er veldig glad i deg og du skal vite at det ikke er noen andre, jeg vil bare tenke over forholdet vårt" så er det fritt frem til å rote med andre jenter?

Er det bedre enn å si kort og brutalt "jeg har truffet en annen, og jeg vil ikke være sammen med deg lenger"?

Begge deler svir, det er jeg klar over, men man lyger ikke noen opp i trynet. Han nekter fremdeles for å ha gjort noe, når jeg vet hundre prosent sikkert at det har skjedd.

Skrevet
Hadde han fortalt om den andre jenta og slått opp så hadde han jo vært drittsekk...

Helt riktig Waco :klappe: Da hadde han vært en dritsekk, nå er han en feig og uærlig drittsekk.

Tilbake til TS, eksen din kunne nok ha oppført seg litt bedre. Ikke akkurat kjempesnillt å ikke ville la deg gå videre. Vær glad du har funnet ut av dette i løpet av to uker og kom deg videre.

Skrevet

Du er slett ikke alene om å tenke det du tenker Go'jenten. Jeg skjønner godt at du har blitt gående på vent med slike signaler. Alle jeg kjenner ville gjort det samme hvis de var glad i han. Men jeg tror ikke dette bare gjelder gutter. Jeg tror folk generelt er ganske feige når det gjelder å slå opp. De helgarderer "i fall de vil angre seg" og de pakker inn for å "ikke såre". Jeg har sett dette rundt meg på så mange forskjellige måter, og har funnet ut at om jeg noen gang kommer i denne situasjonen igjen skal jeg være slemt ærlig og direkte. Det er tusen ganger bedre enn å bli gående på vent fordi den man er glad i er feig.

Håper du kommer over han snart :klem:

Skrevet

Så du mener at ved å si " Jeg trenger tid til å tenke på om vi er riktig for hverandre, men er veldig glad i deg og du skal vite at det ikke er noen andre, jeg vil bare tenke over forholdet vårt" så er det fritt frem til å rote med andre jenter?

Skrevet

Det er ikke feigt å si at han trenger en pause, om det er det han trenger. Jeg ga han jo den pausen, og det var et valg jeg tok. Det som er feigt er at han ga meg inntrykk av at han trengte tid for seg selv, ikke til å rote med andre jenter. I tillegg lyger han om det når jeg spør han om det har skjedd.

Og enda en ting er at jeg vet at disse to har hatt kontakt mens vi var sammen, så nå går jo jeg å lurer på om dette har skjedd før? Om de har gjort noe før, uten å sagt noe til meg. Om han er forelsket i henne, og at det er derfor han vil ha pause.

Man sier ikke at man vil ha pause, når man mener at det er slutt. Iallefall så burde man ikke det.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Som nevnt tidligere, behandle en kvinne som en løshund og hun blir, og blir, og blir, og...

Skrevet

^Jeg er klar over at jeg bare burde gitt faen og gått når han sa han var usikker. Men det er ikke alltid like enkelt når man elsker noen.

Skrevet
Jeg tror ikke jeg er den eneste som holder håpet oppe når gutten jeg elsker sier han er usikker, trenger tid men fremdeles er glad i meg og savner meg. Sier at han er langt ifra sikker.

Jeg tror de sier det for å ikke såre, eller de tror i allefall at det sårer mindre slik og at det liksom vil gå over av seg selv. forholdet mener jeg. Men har han først sagt at han trenger å finne ut av ting = jeg vil gjøre det slutt med deg :((

Gjest brutal_mann
Skrevet
^Jeg er klar over at jeg bare burde gitt faen og gått når han sa han var usikker. Men det er ikke alltid like enkelt når man elsker noen.

Du vet hva du har å gjøre. så enten gjør du det eller så lar du være. Uansett vil det ikke hjelpe å syte over det.

Skrevet

^Hva jeg har å gjøre? Hva da? Jeg vil ikke ha han tilbake, hvis det er det du tror. Jeg snakker ikke med han og har ikke tenkt til det heller. Jeg bare prøver å skjønne hvorfor han gjorde som han gjorde.

Jeg tror du skjønner at det er vanskelig å komme over noen, selv om man vil.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du leter etter svar du ldri vil få. Glem det og kom deg videre. Det finnes INGEN andre svar her.

Skrevet
^Hva jeg har å gjøre? Hva da? Jeg vil ikke ha han tilbake, hvis det er det du tror. Jeg snakker ikke med han og har ikke tenkt til det heller. Jeg bare prøver å skjønne hvorfor han gjorde som han gjorde.

Jeg tror du skjønner at det er vanskelig å komme over noen, selv om man vil.

Er egentlig det noe stort mysterium da?

Han var ikke glad i deg på den riktige måten lenger,

Og var muligens ikke interesert i noen voldsom reaksjon på "hvor fort han gikk videre", ville ikke såre deg, eller mener at du enkelt og greit ikke har noe med det å gjøre siden dere ikke er sammen lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...