Gjest Rive seg grå hår i hodet Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Pratet litt om gjestelisten her forleden. (bare så det er sagt det så er jeg mann) Vi er enig om og be min forrige arbeidsgiver som er mine eks svigerforeldre,vel og bra så langt (Både jeg og min tilkommne har god kontakt med de) Så er vi enig om og be alle mine arbeidskolleger,vel og bra det og Her er dillemmaet: En av mine arbeidkolleger er gift med datter til overnevnte eks svigerfoerldre Jeg og min eks er ikke så gode venner at jeg kunne tenkt meg og ha hun i bryllup (Hun er av den typen som sikkert kunne kommet,selv om invitasjonen kunne virke som for "skynskyld" Blir litt kipt og be alle andre utenom han ene kollegaen. Skal jeg bare bite i det sure eplet og la mine gå til slett spill,jeg skal nok overleve Noe synspunkter?
Ostekake Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Må dere be kolleger med følge da? Og hva synes bruden om å evt ha din ekskone i bryllypet sitt? Jeg hadde nok ikke likt det...
Gjest antigartner Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 (endret) Er ikke helt sikker på om jeg forsto dilemmaet: 1. Er det slik at du tenker at du må be din eks fordi hennes foreldre blir invitert og fordi hennes søster blir invitert (i egenskap av ektefelle til en kollega)? 2. Eller er dilemmaet at du ikke ønsker din tidligere svigerinne i bryllupet? Hvis 1: Du trenger ikke invitere din eks. Foreldrene hennes blir invitert i egenskap av at de er tidligere arbeidsgivere. Søsteren hennes blir invitert fordi hun er gift med en av dine kolleger, ikke fordi hun er medlem av eks-svigerfamilien din. Du inviterer jo ikke søsknene til kollegene dine eller søsknene til disse kollegenes ektefeller. Eksen skulle dermed ikke ha noe å bli fornærmet over, og trenger ikke noen invitasjon for syns skyld. Hvis 2: Hvis du ikke ønsker din tidligere svigerinne i bryllupet, er du nesten nødt til å invitere alle kollegene "alene", altså uten partnere. Det blir veldig rart å utelate en eneste kollega og invitere alle de andre. Endret 2. august 2009 av antigartner
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Må dere be kolleger med følge da? Og hva synes bruden om å evt ha din ekskone i bryllypet sitt? Jeg hadde nok ikke likt det... Det er 18 år siden jeg var med min x,min nye har tidligere vært med på besøk når "forholdet" var litt lettere. Min nye ser ikke på henne som noe trussel i det hele tatt,for henne er det helt greit.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 Er ikke helt sikker på om jeg forsto dilemmaet: 1. Er det slik at du tenker at du må be din eks fordi hennes foreldre blir invitert og fordi hennes søster blir invitert (i egenskap av ektefelle til en kollega)?2. Eller er dilemmaet at du ikke ønsker din tidligere svigerinne i bryllupet? Hvis 1: Du trenger ikke invitere din eks. Foreldrene hennes blir invitert i egenskap av at de er tidligere arbeidsgivere. Søsteren hennes blir invitert fordi hun er gift med en av dine kolleger, ikke fordi hun er medlem av eks-svigerfamilien din. Du inviterer jo ikke søsknene til kollegene dine eller søsknene til disse kollegenes ektefeller. Eksen skulle dermed ikke ha noe å bli fornærmet over, og trenger ikke noen invitasjon for syns skyld. Hvis 2: Hvis du ikke ønsker din tidligere svigerinne i bryllupet, er du nesten nødt til å invitere alle kollegene "alene", altså uten partnere. Det blir veldig rart å utelate en eneste kollega og invitere alle de andre. Trenger ikke be min x for at x svigerforeldrene blir invitert,hun følger med på lasset for at hun er gift med en av mine kollegaer.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Pratet litt om gjestelisten her forleden. (bare så det er sagt det så er jeg mann) Vi er enig om og be min forrige arbeidsgiver som er mine eks svigerforeldre,vel og bra så langt (Både jeg og min tilkommne har god kontakt med de) Så er vi enig om og be alle mine arbeidskolleger,vel og bra det og Her er dillemmaet: En av mine arbeidkolleger er gift med datter (Altså min x) til overnevnte eks svigerfoerldre Jeg og min eks er ikke så gode venner at jeg kunne tenkt meg og ha hun i bryllup (Hun er av den typen som sikkert kunne kommet,selv om invitasjonen kunne virke som for "skynskyld" Blir litt kipt og be alle andre utenom han ene kollegaen. Skal jeg bare bite i det sure eplet og la mine gå til slett spill,jeg skal nok overleve Noe synspunkter?
Gjest antigartner Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 Du sa ikke i hovedinnlegget at en av dine kolleger er gift med din eks, men med datteren til dine eks-svigerforeldre. Jeg trodde derfor det var eksens søster som var gift med kollegaen din. Dette løser du ved å invitere kolleger uten partner.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Du sa ikke i hovedinnlegget at en av dine kolleger er gift med din eks, men med datteren til dine eks-svigerforeldre. Jeg trodde derfor det var eksens søster som var gift med kollegaen din. Dette løser du ved å invitere kolleger uten partner. Les bedre. Pratet litt om gjestelisten her forleden. (bare så det er sagt det så er jeg mann) Vi er enig om og be min forrige arbeidsgiver som er mine eks svigerforeldre,vel og bra så langt (Både jeg og min tilkommne har god kontakt med de) Så er vi enig om og be alle mine arbeidskolleger,vel og bra det og Her er dillemmaet: En av mine arbeidkolleger er gift med datter til overnevnte eks svigerfoerldre Jeg og min eks er ikke så gode venner at jeg kunne tenkt meg og ha hun i bryllup (Hun er av den typen som sikkert kunne kommet,selv om invitasjonen kunne virke som for "skynskyld" Blir litt kipt og be alle andre utenom han ene kollegaen. Skal jeg bare bite i det sure eplet og la mine gå til slett spill,jeg skal nok overleve Noe synspunkter? Men ja, det var klønete skrevet.
Gjest Rive seg grå hår i hodet Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Les bedre. Men ja, det var klønete skrevet. Hvem svarer for meg :O/ Uansett. Ser at det er litt teit forklart,kanskje nervene har begyn allerede :glise: Kan nesten ikke be kolleger uten følge,vi kolleger er en sammensveiset gjeng som treffes en del på fritiden med parnere,selvfølgelig uten nevnte kollega. Synes hele greia er vanskelig.
Rosalie Skrevet 3. august 2009 #10 Skrevet 3. august 2009 Enten ber du alle kollegaer med følge eller alle kollegaer uten følge. Så enkelt er det faktisk.
Gjest Rive seg grå hår i hodet Skrevet 3. august 2009 #11 Skrevet 3. august 2009 Enten ber du alle kollegaer med følge eller alle kollegaer uten følge. Så enkelt er det faktisk. Ok
Gjest D-shol Skrevet 3. august 2009 #12 Skrevet 3. august 2009 Ja, det var ganske komplisert skrevet. Du kunne skrevet "Eksen din", istedenfor "datteren til dine eks svigerforeldre". Men etter å ha lest nøøøøye gjennom to ganger og gjettet meg til betydningen av det som er uklart er jeg enig med pom: Enten ber du alle med følge eller alle uten følge. Du trenger jo ikke sitte ved siden av eksen din, snakke med henne, danse med henne eller i det hele tatt ha noe kontakt med henne, selv om hun er invitert "for syns skyld" (hvis det er det samme som "skynskyld")
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #13 Skrevet 3. august 2009 Ja, det var ganske komplisert skrevet. Du kunne skrevet "Eksen din", istedenfor "datteren til dine eks svigerforeldre". Men etter å ha lest nøøøøye gjennom to ganger og gjettet meg til betydningen av det som er uklart er jeg enig med pom: Enten ber du alle med følge eller alle uten følge. Du trenger jo ikke sitte ved siden av eksen din, snakke med henne, danse med henne eller i det hele tatt ha noe kontakt med henne, selv om hun er invitert "for syns skyld" (hvis det er det samme som "skynskyld") Beklager. Jeg er ikke så godt i nosk :glise: Selvfølgelig kan man det,blir bare så feil omså hvordan man gjør ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå