Gå til innhold

Hvordan avsløre at man har giftet seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 12 dager til vi gifter oss, det er bare ungene som skal være tilstede under vielsen(tinghuset stiller med vitner) og bare forloverne som vet at vi skal gifte oss.

Vi har ikke funnet ut hvordan vi skal fortelle det til familien ennå, men det hadde jo vært gøy å gjort litt utav det(ikke bare ta det over telefon eller tilfeldigvis nevne det i en bisetning når vi er på besøk liksom...)

Dere som har gjort dette før, hvordan avslørte dere det? Og hvordan ble nyheten tatt imot?

Vi regner ikke med at noen blir alvorlig lei seg eller sure fordi de ikke fikk være med, men veldig overrasket blir de nok alle sammen da de nok har gitt opp å vente på bryllup fra vår kant....også er det kanskje et par stykker som kan bli litt fornærmet og snurte over å ha blitt snytt for en skikkelig bryllupsfest, men det tar vi ikke så tungt.

Så vi føler altså ikke at vi må fortelle det "pent" for å unngå gråt og tenners gnissel.

All nære familie bor forresten i nærheten.

Kom gjerne med forslag selvom du ikke er gift eller har giftet deg på tradisjonell måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss på "gamle" måten med stor ståhei, men synser litt allikevel jeg :)

Hva med å filme vielsen og bare sette på filmen i anledning kaffeselskap eller noe sånt?

Gjest Shady Lady
Skrevet

Få framkalt bilde frå vielsen ganske kjapt, sett det i ramme og send det til familiane ilag med eit lite brev. :)

Koselig måte å få vite det på, samtidig som "alle" får vite det på samme måte og omlag samtidig.

Skrevet
Nå er det 12 dager til vi gifter oss, det er bare ungene som skal være tilstede under vielsen(tinghuset stiller med vitner) og bare forloverne som vet at vi skal gifte oss.

Vi har ikke funnet ut hvordan vi skal fortelle det til familien ennå, men det hadde jo vært gøy å gjort litt utav det(ikke bare ta det over telefon eller tilfeldigvis nevne det i en bisetning når vi er på besøk liksom...)

Dere som har gjort dette før, hvordan avslørte dere det? Og hvordan ble nyheten tatt imot?

Vi regner ikke med at noen blir alvorlig lei seg eller sure fordi de ikke fikk være med, men veldig overrasket blir de nok alle sammen da de nok har gitt opp å vente på bryllup fra vår kant....også er det kanskje et par stykker som kan bli litt fornærmet og snurte over å ha blitt snytt for en skikkelig bryllupsfest, men det tar vi ikke så tungt.

Så vi føler altså ikke at vi må fortelle det "pent" for å unngå gråt og tenners gnissel.

All nære familie bor forresten i nærheten.

Kom gjerne med forslag selvom du ikke er gift eller har giftet deg på tradisjonell måte.

Noe sier meg at nyheten ikke vil bli så godt tatt imot når dere gifte dere i hemmelighet!

Jeg vet med meg selv at om min dattter hadde gjort det i hemmelighet hadde jeg blitt kjempeskuffet.

På meg virker det som om dere har gjort alt for og holde det hemmelig,nå det er folk som har ventet på at det skulle bli giftemål hadde de sikkert forventninger om og få delta på begivenheten.

Jeg for min del hadde ikke kunne gjort noe sånt.

Gjest D-shol
Skrevet

Siden familien bor i nærheten, kan det jo være en idè å sette inn annonse i lokalavisen: "Vi giftet oss på tinghuset den xx.xx.xx" og et bilde?

Skrevet

Vi har lekt med tanken på å bare gifte oss et sted, og så ha fest i etterkant der vi sier ”by the way”...

Skrevet (endret)

"Noe sier meg at nyheten ikke vil bli så godt tatt imot når dere må gifte dere i hemmelighet!

Jeg vet med meg selv at om min dattter hadde gjort det i hemmelighet hadde jeg blitt kjempeskuffet.

På meg virker det som om dere har gjort alt for og holde det hemmelig,nå det er folk som har ventet på at det skulle bli giftemål hadde de sikkert forventninger om og få delta på begivenheten.

Jeg for min del hadde ikke kunne gjort noe sånt".

Bra du ikke er mamman min da :roll:

Endret av Ostekake
  • Liker 1
Skrevet
Noe sier meg at nyheten ikke vil bli så godt tatt imot når dere gifte dere i hemmelighet!

Jeg vet med meg selv at om min dattter hadde gjort det i hemmelighetJeg hadde jeg blitt kjempeskuffet.

Ser ikke helt problemet.

For det første, så er det ikke uvanlig lenger å gjøre det ”i skjul”.

For det andre, må, vil, ønsker, har lys, føler, spiller ingen roll. Noen ønsker, derfor må de.

For det tredje ønsker ikke alle den ståheien på sin private dag. Spesielt gjelder vel det de har noen år på baken sammen og ikke er 20 lenger, og/eller kanskje til og med med ny partner og ekstra sett med barn.

En venninne ringte til nærmeste familie og deretter mms til venner rett etter vielsen på tinghuset. De hadde vært sammen i mange år og hadde barn i konfirmasjonsalder og hadde ikke noe ønske om stor fest. Jeg ble bare kjempeglad, for jeg trodde lissom det aldri kom til å skje.

En slektning av meg giftet seg i utlandet og hadde en liten fest for nærmeste familie i etterkant.

Jeg har aldri hørt noe sure miner om den slags, med mindre man er 20 ...

For min egen del har jeg aldri lagt skjul på at det er måten jeg vil gjøre det på, så det bør i tilfelle ikke komme som noe sjokk dersom det skjer.

Tipper at de fleste rundt dere også vil føle det samme som jeg følte det da venninnen min giftet seg – bare glad på deres vegne.

Men jeg skjønner at dere leter etter den rett måten. Håper dere finne ut av det.

:)

Gjest Gjest_Radius_*
Skrevet

Underlig. Vi giftet oss i all hemmelighet (fordi det var det vi (du vet... bruden og brudgommen, de to det handler om) ville, ikke fordi vi måtte), og både mor, far og svigermor og svigerfar ble ikke annet enn lykkelige på våre vegne. Det var ingen som ble det minste skuffet, derimot syns alle det var kjempeflott.

Jeg er vel heldig som har familie rundt meg som er bedre folk enn deg. :nigo:

Skrevet

Min datter giftet seg i østen. Foreldre fikk tilbud om å være med om de ville, men måtte (selvfølgelig) betale reise og opphold selv. (forventet såklart ikke annet,) Men verken jeg eller min mann hadde anledning til å komme, grunnet jobb (måtte bytte vakter og slikt) og økonomi. Tiden strakk ikke til, slik at vi fikk spart opp noen penger til reisen, så vi hadde rett og slett verken råd til to svært dyre flybilletter eller annet.

Jeg var helt knust den dagen min "lille" datter giftet seg, og jeg ikke fikk være der å støtte henne. Jeg hadde drømt om å få hjelpe mitt eneste barn med å gjøre i stand/planlegge bryllup. Det var så mye rundt giftemålet jeg hadde sett frem til. Men slik ble det altså ikke. Jeg kan jo ikke si noe, siden vi ble invitert med, og det er jo tross allt deres dag og ikke meg det handler om. Jeg vet jo det, og jeg vil jo klart at de skal få en fin dag, og et flott bryllup. Men jeg hadde gitt så utrolig mye for å få lov til å være der, i min datters viktige øyeblikk.

Jeg trøster meg med at de hadde et fint bryllup og at min datter får oppleve det å bli elsket. Det er jo tross allt hva de ønsket, og slik fikk de det. Jeg har sagt at jeg ble litt lei meg da jeg ikke kunne være til stede under vielsen, noe min datter forstår. men jeg har også understreket at jeg er svært lykkelig på deres vegne!

Skrevet

Glemte helt å ligge ved mitt tips!

Dere kan jo invitere de på en kopp kaffe.(om det ikke er veldig mange) så kan dere ha en bryllupskake der det står "gift XX.XX.XX" (dato) og et bilde av dere i finstasen. Da blir nok noen av fjesene ganske lange :P

Skrevet

"Glemte helt å ligge ved mitt tips!

Dere kan jo invitere de på en kopp kaffe.(om det ikke er veldig mange) så kan dere ha en bryllupskake der det står "gift XX.XX.XX" (dato) og et bilde av dere i finstasen. Da blir nok noen av fjesene ganske lange :P "

Det var jammen ikke en dum ide :tommelopp:

Skrevet
Underlig. Vi giftet oss i all hemmelighet (fordi det var det vi (du vet... bruden og brudgommen, de to det handler om) ville, ikke fordi vi måtte), og både mor, far og svigermor og svigerfar ble ikke annet enn lykkelige på våre vegne. Det var ingen som ble det minste skuffet, derimot syns alle det var kjempeflott.

Bedre folk?

Folk er forskjellige,det gjør ikke meg og mine til dårligere "folk" enn dine?

Man må ikke degradere eller sette folk i bås for at andre trur eller tenker anderledes enn deg/dere vet du.

Håper du har det fint på din høye hest der du ser ned på oss dårlig folk!

Skrevet

Typisk KG!

Nå man ikke mener det samme som enkelte her så blir man nedverdiget.

Skrevet

Vi har ikke planlagt å gifte oss enda,men hvis vi gjør det blir det av praktiske grunner. Og kunne derfor tenke oss å gifte oss uten noe styr rundt det.

Så vi fikk en liten tanke om at vi bare skulle ha giftet oss,å så anonsere det på Facebook etter på " Nygift,og på vei til bryllupsreise på Maldivene" :fnise:

Men vi har funnet ut at vi skal la foreldrene vår være til stede om de er villig til å betale litt av bryllupsreisen. Stakkars foreldrene våre! :ler:

Men vi får se,det blir noen år til enda :) Blir ihvertfall ikke noe stort,og med minst mulig folk.

Skrevet

Et vennepar av meg giftet seg uten oppstyr, og nevnte det for slektningene neste gang de snakket på telefon. Ikke noe problem.

Skrevet

Vi giftet oss i "hemmelighet", og satte en annonse i lokalavisen samme dag som det skjedde (et annet sted). Vi sørget også for at foreldrene fikk levert en rose på døren med et lite tips om å lese avisa - slik at de ikke skulle få høre det av andre. Det fungerte helt fint, selv om de naturligvis gjerne ville ha vært til stede.

Skrevet

GRATULERER med den forestående vielsen, jeg håper dagen blir akkurat slik dere ønsker at den skal være :klemmer:

Men over til spørsmålet ditt, tanten min gjorde det samme for mange år siden og de tok et bryllupsbilde og sendte det ut med en tekst i denne duren; Vi giftet oss XX.XX.XXXX på tinghuset. Med vennlig hilsen XXXXX & XXXXX

Ingen av oss reagerte på dette utenom positivt, de feriet dagen 10 år sendere med en gedigen fest!

Kjempestilig!!!

Gjest SmallTalk
Skrevet
"Glemte helt å ligge ved mitt tips!

Dere kan jo invitere de på en kopp kaffe.(om det ikke er veldig mange) så kan dere ha en bryllupskake der det står "gift XX.XX.XX" (dato) og et bilde av dere i finstasen. Da blir nok noen av fjesene ganske lange :P "

Det var jammen ikke en dum ide :tommelopp:

Dette synes jeg var en god idé. :) Vesentlig mer koselig og personlig enn å ta det per telefon, tekstmelding eller brev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...