liv Skrevet 5. august 2003 #1 Del Skrevet 5. august 2003 Noen som har prøvd? Vurderer det... Del deres erfaringer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 5. august 2003 #2 Del Skrevet 5. august 2003 Hva er en p-stav? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 5. august 2003 #3 Del Skrevet 5. august 2003 Hva er en p-stav? Ja, hva er d??????? chimp også vil gjerne vite......hva jeg muligens har gått glipp av.....!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #4 Del Skrevet 5. august 2003 Informasjon finnes her: http://www.prevensjon.net/ Les det som står om implantat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 5. august 2003 #5 Del Skrevet 5. august 2003 Åååhhh... trodde jeg hadde gått glipp av noe morsomt jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenemor Skrevet 5. august 2003 #6 Del Skrevet 5. august 2003 Det kommer stadig noe nytt!! Er ikke så glad i hormonpreparater lenger jeg i hvertfall. Kommer ikke til å prøve det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest margootje Skrevet 6. august 2003 #7 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg har hatt Implanon i snart ett år, og er kjempefornøyd. Det er en liten investering (ca. 1300 kroner, tror jeg, pluss penger til lege for å sette den inn), men siden den blir sittende i tre år er det billig på sikt. Ett veldig viktig aspekt er at din egen hormonproduksjon kommer raskt i gang igjen når du fjerner implantatet - hvis du planlegger å få barn 'om noen år' er jo det viktig. Det er jo naturlig å sammenligne p-stav med p-sprøyte, og p-sprøyten kommer betydelig dårligere ut her - det kan ta opp til to år å få hormonproduksjonen på bena igjen etter p-sprøyte. (Før sa man ca. ett år, men det har vist seg at det altså kan ta enda lengre tid.) Bortsett fra det, er det omtrent som å bruke p-sprøyte (jeg brukte det før); men man slipper å gå til legekontoret hver tredje måned :D Jeg har ingen menstruasjon, men det er den eneste bivirkningen, og den fikk jeg allerede med Depo-Provera. Skaff deg for all del implantat, du kommer ikke til å angre. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest margootje Skrevet 6. august 2003 #8 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg har hatt Implanon i snart ett år, og er kjempefornøyd. Det er en liten investering (ca. 1300 kroner, tror jeg, pluss penger til lege for å sette den inn), men siden den blir sittende i tre år er det billig på sikt. Ett veldig viktig aspekt er at din egen hormonproduksjon kommer raskt i gang igjen når du fjerner implantatet - hvis du planlegger å få barn 'om noen år' er jo det viktig. Det er jo naturlig å sammenligne p-stav med p-sprøyte, og p-sprøyten kommer betydelig dårligere ut her - det kan ta opp til to år å få hormonproduksjonen på bena igjen etter p-sprøyte. (Før sa man ca. ett år, men det har vist seg at det altså kan ta enda lengre tid.) Bortsett fra det, er det omtrent som å bruke p-sprøyte (jeg brukte det før); men man slipper å gå til legekontoret hver tredje måned :D Jeg har ingen menstruasjon, men det er den eneste bivirkningen, og den fikk jeg allerede med Depo-Provera. Skaff deg for all del implantat, du kommer ikke til å angre. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå