Gå til innhold

bryllupskake...igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er det tid for å bestille bryllupskake. Min kjære og jeg er litt "sære" - han liker ikke marsipan og jeg liker ikke krem så vanlig marsipankake er utelukket. Vi kunne tenke oss en slags sjokoladekake, gjerne sånn som den med pasjonsfruktmousse fra Pascal som jeg fant link til på det andre inlegget om bryllupskake.

Har ringt rundt til ulike konditorer/bakeri og det virker som ingen skjønner hva vi mener når vi prøver å forklare dette. Det nærmeste vi har kommet er en som kunne lage noe "sjokolademousse-greier".. har vi bare vært uheldige eller er det andre som har opplevd dette?

Noen som kan tipse oss om noen flinke konditorer? Vi bor i Bergen.1212[ Dette Innlegg er endret av: juni02 den 2002-04-22 13:02 ]

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor bor dere hen da...litt lurt å oppgi det!? icon_wink.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Jacobs på Holtet (Ekeberg, Oslo), skal være bra.

Skrevet

Vi hadde vår kake fra Jacobs på Holtet

Sjokolade greier inni, trukket med hvit sjokolade utenpå. Puntet med glasertebær.

Satt sammen i bue.

Kjempe fornøyd!12

Skrevet

Vi hadde vår kake fra Jacobs på Holtet

Sjokolade greier inni, trukket med hvit sjokolade utenpå. Puntet med glasertebær.

Satt sammen i bue.

Kjempe fornøyd!12

Skrevet

Lie Nielsen

Baker Bruun

Helgesen

Og så står det helt stille.12

Skrevet

Jeg er ikke kjent i Bergen, så noen konkrete ideer i så måte har jeg ikke...

Men denne sjokolade-bryllupskaken synes JEG er råstilig:

http://www.wharf.com/sourpuss/wedding/food.htm (nesten nederst på siden)

Kanskje noen ideer å hente der, evt. printe ut bilde for å vise konditoren.

Dessverre var ikke min kjære så overbegeistret for denne ideen, så det blir en tradisjonell tre-etasjes kake for oss med marsipan (jeg synes også det er kjempegodt da!), med marsipan-roser på, ikke noe brudepar på toppen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...