Mrs. H Skrevet 22. april 2002 #1 Skrevet 22. april 2002 Hei! Nå er det tid for å bestille bryllupskake. Min kjære og jeg er litt "sære" - han liker ikke marsipan og jeg liker ikke krem så vanlig marsipankake er utelukket. Vi kunne tenke oss en slags sjokoladekake, gjerne sånn som den med pasjonsfruktmousse fra Pascal som jeg fant link til på det andre inlegget om bryllupskake. Har ringt rundt til ulike konditorer/bakeri og det virker som ingen skjønner hva vi mener når vi prøver å forklare dette. Det nærmeste vi har kommet er en som kunne lage noe "sjokolademousse-greier".. har vi bare vært uheldige eller er det andre som har opplevd dette? Noen som kan tipse oss om noen flinke konditorer? Vi bor i Bergen.1212[ Dette Innlegg er endret av: juni02 den 2002-04-22 13:02 ]
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #2 Skrevet 22. april 2002 Hvor bor dere hen da...litt lurt å oppgi det!?
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #3 Skrevet 22. april 2002 Jacobs på Holtet (Ekeberg, Oslo), skal være bra.
VinterFru Skrevet 22. april 2002 #4 Skrevet 22. april 2002 Vi hadde vår kake fra Jacobs på Holtet Sjokolade greier inni, trukket med hvit sjokolade utenpå. Puntet med glasertebær. Satt sammen i bue. Kjempe fornøyd!12
VinterFru Skrevet 22. april 2002 #5 Skrevet 22. april 2002 Vi hadde vår kake fra Jacobs på Holtet Sjokolade greier inni, trukket med hvit sjokolade utenpå. Puntet med glasertebær. Satt sammen i bue. Kjempe fornøyd!12
CecilieB Skrevet 22. april 2002 #6 Skrevet 22. april 2002 Lie Nielsen Baker Bruun Helgesen Og så står det helt stille.12
Niso Skrevet 22. april 2002 #7 Skrevet 22. april 2002 Jeg er ikke kjent i Bergen, så noen konkrete ideer i så måte har jeg ikke... Men denne sjokolade-bryllupskaken synes JEG er råstilig: http://www.wharf.com/sourpuss/wedding/food.htm (nesten nederst på siden) Kanskje noen ideer å hente der, evt. printe ut bilde for å vise konditoren. Dessverre var ikke min kjære så overbegeistret for denne ideen, så det blir en tradisjonell tre-etasjes kake for oss med marsipan (jeg synes også det er kjempegodt da!), med marsipan-roser på, ikke noe brudepar på toppen...
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #8 Skrevet 23. april 2002 kanskje jeg kan hjelpe deg... http://www.dinkake.no hilsen Monica
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå