Gjest FruFryd Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Hvilken børster liker du best? Hva er bra og hva er mindre bra med de du har? Jeg har i dag I.D sine børster, men er ikke 100% fornøyd. Forvirrelsen blir bare større til mer jeg ser på de. Til nå har jeg sett på: Glo minerals, Youngblood, Tikei, Everydays mineral, Sigma, Mineral Essencse. Noen av de er veldig dyre, andre billigere. Utifra I.D sine så vet jeg at pris ikke nødvendigvis er det samme som "bra". Må/skal/bør noen av børstene være av naturhår? Ser at mange av foundationsbørsten er laget av geitehår.
Gjest Gjest_krillan_* Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 De skal dekke godt som en concealer skal ikke være være naturhår. Men resten kan du bruke naturhår for å få et mer naturlig utseende. Vet at Solguden også selger slike koster som jeg synes er rimelige og gode.
Sia444 Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Jeg liker heller ikke I.D sine koster og har lagt dem langt inn i skapet. Jeg fikk dem ganske billig på Ebay men de er så harde at jeg klødde noe fryktelig. Nå har jeg gått over til MAC sin foundation, studio fix fluid etter å ha prøvd både I.D og everydayminerals som jeg ble allergisk av og klødde. Synes ikke at de dekket noe særlig heller. Jeg bruker nå også andre børster, MAC, som er veldig dyre (kjøpte dem på tax free i London), Coastal Scent, som er veldig billig er jeg også fornøyd med. Tenkte etterhvert og prøve ut Sigma børstene som er gode etterligninger av MAC, men synes at det får være grenser for hvor mange jeg skal ha. Litt samlemani på sminke her i gården. Men jeg liker for såvidt I.D sine øyenskygger da. Og kostene til dem er bedre og mykere. Everydayminerals sine øyenskygger er også bra.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Liker best Tikei sin kabuki. Den har syntetisk bust. Jeg er veldig glad i dyr, så å trykke en del av ei geit i ansiktet er ikke særlig aktuelt for min del..
Gjest FruFryd Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 MAC hadde jeg ikke hørt om før nå, veldig vanskeligt å finne noe om de, jeg søkte litt. På ebay var de ikke så fryktelig dyre? Har de veldig mange forskjellige kabuki børster? Jeg syntes jeg så mange der. Sjekket solguden, hva er prisen på børster der? Så de hadde kabukibørster, pris inn til forhandler var 99 kr, og ut 299-349 kr. Pluss at de får 20% rabatt om de bestiller 25 stk. Er det rart børster er dyrt.
vesla86 Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 MAC hadde jeg ikke hørt om før nå, veldig vanskeligt å finne noe om de, jeg søkte litt. På ebay var de ikke så fryktelig dyre? Vær obs på at det visstnok finnes mye fake MAC på ebay!
FantasDick Skrevet 2. august 2009 #7 Skrevet 2. august 2009 (endret) Jeg bruker Baby-kabuki fra EM for foundation, en gammel billig øyeskyggekost (beste kosten jeg har!) fra H&M for concealer, diverse børster fra EM for øyeskygger og en halvstor pudderkost fra H&M for solpudder. Har testet veldig mye og det er disse kostene jeg har endt opp med som jeg mener er de beste for bruket. Liker også naturhår på de fleste koster, og synes geit er bra! Hår fra dyr vi bruker til annet ser jeg ikke på som negativt, men hår fra utrydningstruede dyr, dyr som kun brukes for pelsen o.l synes jeg er forkastelig. Endret 2. august 2009 av Zaphireh
Gjest Gjest_Minni_* Skrevet 2. august 2009 #8 Skrevet 2. august 2009 Vær obs på at det visstnok finnes mye fake MAC på ebay! Om selgeren har 100% (eller nesten 100%) feedback, så er det vel en slags "garanti"? Noen måte en kan se at børster er falske på?
pittie Skrevet 2. august 2009 #9 Skrevet 2. august 2009 Om selgeren har 100% (eller nesten 100%) feedback, så er det vel en slags "garanti"? Noen måte en kan se at børster er falske på? Det er vanskelig å se, så om selgeren har flere stjerner (altså multiselger, gjerne et par tusen auskjoner) og flere hundre feedbacks som ligger på ca 98-100% positivt totalt kan de som regel stoles på. Kun de jeg kjøper av, og har aldri hatt en dårlig opplevesle med ebay:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå