Gjest Gjest_Brura_* Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Jeg ønsker meg et bryllup som er så lite stivt som mulig, og lurer på å droppe toastmaster. Jeg tenker da at de som evt får lyst til å si noen ord, kan gjøre dette "spontant" uten at det må settes opp fast rekkefølge osv på forhånd. Er dette gjennomførbart, eller vil gjestene synes dette blir rotete, eller at det gjør det vanskeligere å si noe hvis de vil det? Noen som har erfaring med dette? Vi kommer til å ha mellom 60 og 70 gjester om alle kommer...
Jade Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Hvis DU har tid til å passe på programmet for hele dagen så trenger du ikke toastmaster. JEG ønsket heller å slappe av og kose meg. Bruke tiden på å snakke med gjestene, mens Toastmaster holdt styr på å ta imot gjestene før vi kom, info, taler, pauser, kommunikasjon med kjøkkenet, brudevals, kakekutting og avslutning av festen.
Kohana Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Vi hadde ikke toastmaster under middagen, men sa fra i velkomsttalen at man kunne ta ordet når man ville eller gi beskjed til en av forloverne så ville de introdusere tale/sang. Vi hadde 38 gjester. Vi ville ha middagen som om de var på middag hjemme hos oss. Altså ikke så formelt. Men har vært i bryllup hvor det har vært morsomme og flinke toastmastere og det har også vært veldig fint Ang. det praktiske så tok jeg noe selv og noe fikset min forlover. Men jeg hadde gode servitører og de som sto for mat, rydding osv. hadde fått detaljert tidsplan. Så et lite vink til de så fikset de alt.
Gjest Trådstarter Brura Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Hvis DU har tid til å passe på programmet for hele dagen så trenger du ikke toastmaster. JEG ønsket heller å slappe av og kose meg. Bruke tiden på å snakke med gjestene, mens Toastmaster holdt styr på å ta imot gjestene før vi kom, info, taler, pauser, kommunikasjon med kjøkkenet, brudevals, kakekutting og avslutning av festen. Jeg er kanskje naiv, men jeg tror at jeg klarer å slappe av og kose meg likevel. Jeg tenker middagen og festen mer som et vanlig selskap enn en typisk bryllupsfest. Jeg er nok mer redd for at gjestene skal savne en toastmaster enn at jeg selv vil gjøre det. Jeg tenker meg et veldig uformelt bryllup, vi kommer antagelig ikke til å dra til fotograf etter kirken, men heller bli med gjestene til selskapslokalene.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Jeg ønsker meg et bryllup som er så lite stivt som mulig, og lurer på å droppe toastmaster. Jeg tenker da at de som evt får lyst til å si noen ord, kan gjøre dette "spontant" uten at det må settes opp fast rekkefølge osv på forhånd. Er dette gjennomførbart, eller vil gjestene synes dette blir rotete, eller at det gjør det vanskeligere å si noe hvis de vil det? Noen som har erfaring med dette? Vi kommer til å ha mellom 60 og 70 gjester om alle kommer... Vi tenkte litt som dere, men bestemte oss for å ha toastmaster likevel. Vi hadde ingen taler, ingen kakekutting osv, men vi hadde en tidsplan - og den holdt toastmasteren rede på. Veldig deilig å si at dere fikser problemt når det oppsto noe. de var gull:-)) Så ja, det er deilig å ha en som har kontroll - for du får mer enn nok å holde rede på.
Gjest TS Brura Skrevet 2. august 2009 #7 Skrevet 2. august 2009 Vi tenkte litt som dere, men bestemte oss for å ha toastmaster likevel. Vi hadde ingen taler, ingen kakekutting osv, men vi hadde en tidsplan - og den holdt toastmasteren rede på. Veldig deilig å si at dere fikser problemt når det oppsto noe. de var gull:-)) Så ja, det er deilig å ha en som har kontroll - for du får mer enn nok å holde rede på. Takk for fine svar! Det kan nok hende jeg må vurdere toastmaster likevel :-)
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #8 Skrevet 2. august 2009 Vi ønsket et nokså uhøytidelig bryllup. Det skal sies at det ble ganske høytidelig uansett da, det ble det liksom automatisk.. Men de som skulle holde tale fikk beskjed om at det var fritt frem for dem som ønsket det. VI ønsket ikke at noen skulle føle at de måtte holde tale i vårt brylup. Og ellers opplyste min mann hvordan det foregikk under middagen, så vi hadde ingen toastmaster. Fungerte veldig fint for oss i allefall
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #9 Skrevet 2. august 2009 Vi ønsket et nokså uhøytidelig bryllup. Det skal sies at det ble ganske høytidelig uansett da, det ble det liksom automatisk.. Men de som skulle holde tale fikk beskjed om at det var fritt frem for dem som ønsket det. VI ønsket ikke at noen skulle føle at de måtte holde tale i vårt brylup. Og ellers opplyste min mann hvordan det foregikk under middagen, så vi hadde ingen toastmaster. Fungerte veldig fint for oss i allefall Det skal også sies at alle var veldig fornøyde i vårt bryllup og skrøt mye av det etterpå. De syntes bl.a det var deilig at middagen ikke hadde tatt så lang tid som den ofte gjør når bl.a taler er planlagt på forhånd. Noen valgte faktisk å holde tale under kaffen også hos oss, så jeg tror alle syntes det var veldig avslappende å slippe det stresse med når de skulle holde tale, i stedet fikk de reise seg når de følte seg klare for det
Gjest TS Brura Skrevet 2. august 2009 #10 Skrevet 2. august 2009 Det skal også sies at alle var veldig fornøyde i vårt bryllup og skrøt mye av det etterpå. De syntes bl.a det var deilig at middagen ikke hadde tatt så lang tid som den ofte gjør når bl.a taler er planlagt på forhånd. Noen valgte faktisk å holde tale under kaffen også hos oss, så jeg tror alle syntes det var veldig avslappende å slippe det stresse med når de skulle holde tale, i stedet fikk de reise seg når de følte seg klare for det Takk for svar! Det er akkurat slik jeg også tenker. Så flott å høre at det fungerte så bra for dere. :-) Hvor mange gjester hadde dere?
lilleGrethe Skrevet 4. august 2009 #11 Skrevet 4. august 2009 Om dere ikke skal ha en offisiell toastmaster bør dere i alle fall ha en person som kan koordinere i forhold til maten osv. Kjøkkenet er sannsynligvis ikke veldig fornøyde hvis de står der med maten klar, og så plutselig klirrer det i glasset.. Vårt sted har bedt om tidsplan på forhånd, og telefonnummer til toastmaster, som skal være kontaktperson for hovmesteren. Hvis dere har koldtbord er det sikkert mindre viktig, men likevel er det greit å ha noen som har ansvaret for at ting skjer som det skal, så dere slipper å styre med dette selv. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå