Gjest Gjest_lotta_* Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Jeg og søsteren min tenkte kanskje vi skulle spandere på oss en langhelg i en eller annen by i Europa hvor det er billig spa! Vi har tenkt litt på Ungarn eller kanskje Tallinn? Vi er i begynnelsen av tjueårene begge to og studerer på heltid så jo billigere, jo bedre! Noen tips til oss? Kom med erfaringer! =) Det er forresten til høsten det er snakk om, september/oktober-ish.
ejoty Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Jeg har vært på weekendtur til Tallinn og var godt fornøyd med spa der. Der jeg var var prisen under en tredjedel av hva det samme koster i Oslo. I tillegg har du gamlebyen som du kan traske rundt i, og Viru kjøpesenter like ved. Fløy (tar ca 1 time og 15 minutter) med Estonian Air og fant t/r til ca. en tusenlapp pr. person på deres nettsider. Har ikke vært i Ungarn så kan ikke uttale meg om det.
ringblomst Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Både Tallinn og Riga har rimelig spa, hotell og flybilletter. Vi brukte Kolonna Spa i sentrum av Riga og Reval Day Spa i gamlebyen i Tallinn. Var fornøyd med begge deler, men Kolonna Spa hadde kanskje best fasiliteter.
Gjest ts Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Jeg har vært på weekendtur til Tallinn og var godt fornøyd med spa der. Der jeg var var prisen under en tredjedel av hva det samme koster i Oslo. I tillegg har du gamlebyen som du kan traske rundt i, og Viru kjøpesenter like ved. Fløy (tar ca 1 time og 15 minutter) med Estonian Air og fant t/r til ca. en tusenlapp pr. person på deres nettsider. Har ikke vært i Ungarn så kan ikke uttale meg om det. Både Tallinn og Riga har rimelig spa, hotell og flybilletter. Vi brukte Kolonna Spa i sentrum av Riga og Reval Day Spa i gamlebyen i Tallinn. Var fornøyd med begge deler, men Kolonna Spa hadde kanskje best fasiliteter. Til dere begge: Bestilte du pakketur da? Eller hvordan fungerer det med timebestillinger etc.? Hvor bodde du? Jeg har aldri vært på spa hverken i Norge eller utlandet så jeg er rimelig grønn på det her!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Jeg kjenner flere som har vært på Jurmala spa i Riga og har vært veldig fornøyde (bortsett fra at de ifølge en venninne av meg er veldig sure der). Jeg vet også om folk som har vært i Budapest og der er det visst flust av spa-steder. Google it up! Husk en ting: Hvis dere reiser bort kommer transportkostnadene i tillegg. Dere kan jo sjekke hva reisen koster i sin helhet og sammenligne med priser i Norge/Sverige/Danmark... Jeg har selv vært på spa i Danmark, på nord-vest-kysten av Jylland, men jeg husker ikke hva stedet het... Der var det kjempefint og gode behandlinger.
ejoty Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Til dere begge: Bestilte du pakketur da? Eller hvordan fungerer det med timebestillinger etc.? Hvor bodde du? Jeg har aldri vært på spa hverken i Norge eller utlandet så jeg er rimelig grønn på det her! Jeg bestilte ikke pakketur. Bestilte flybilletter selv og booket hotell selv. Spa ble også booket selv, via e-post korrespondanse. Satte opp ønskede behandlinger og dag og ca klokkeslett i en forespørsel som jeg sendte til Spa'et. Dvs. første henvendelsen til Spa'et var vel egentlig for å få oversendt en oversikt over alle behandlingene de kunne tilby. Deretter en ny e-post med forespørsel om tidspunkt m.m.
Mermaid Blues Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Byen Ungarn er storveis Men på rett, Budapest er en fantastisk vakker by og de hadde spa omtrent på hvert gatehjørne der. Det sies også at Ungarn er det billigste landet i Europa for tida, så dyrt er det hvertfall ikke Norwegian flyr dit for en 299,- ca, og hotell er latterlig billig. Jeg prøvde ikke spa selv, men har ei venninne som stikker til Budapest i tide og utide og hun skryter veldig av fasilitetene på Gellért Spa som ligger på Budasiden. Tallinn har jeg ikke vært, men jeg ville helt klart valgt Budapest fremfor Riga, hvertfall. Riga er koselig, men Budapest er fantastisk =)
ringblomst Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Til dere begge: Bestilte du pakketur da? Eller hvordan fungerer det med timebestillinger etc.? Hvor bodde du? Jeg har aldri vært på spa hverken i Norge eller utlandet så jeg er rimelig grønn på det her! Vi bestilte fly, hotell og spa hver for seg. Var ikke noe problem, bare søk litt rundt på nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå