Gå til innhold

takkekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har vært gift i to måneder, og jeg lurte på når er det vanlig å sende ut takkekort?

Har litt laber økonomi og inspirasjon om dagen. Og jeg skal lage takkekortene selv,

men jeg vil jo ikke være den "trege" heller....

Når har dere sendt ut takkekort? Eller planlegger å gjøre det?

Skrevet

Vi fikk nylig takkekort 7 mnd etter bryllupet. Da hadde jeg nesten glemt at vi hadde vært i bryllup og måtte tenke for å komme på hva vi hadde gitt, så jeg syns kanskje det var litt i seneste laget, men 3-4 mnd etter bryllupet er vel ikke uvanlig... :)

Skrevet

Så fort som mulig synes jeg.

Har veldig dårlig samvittighet for at vi ikke har fått ut våre ennå, har 3 mndrs bryllupsdag i morgen. Men jeg orker ikke lage de selv, hadde jeg gjort det hadde jeg sendt dem for lenge siden. Problemet er at fotografen vår tok sommerferie en mnd etter at vi giftet oss, og rakk så vidt å sende oss bildene først. Men vi sendte en mail i midten av juni, og han skulle fikse dem så fort som mulig i august, så regner med de er her snart.

Skrevet

Jeg fikk sure hint fra slekt etter at det var gått 3 uker :tristbla:

Skrevet

Oj, det var tidlig.

Etter tre uker hadde vi ikke fått alle gavene engang, så det hadde jo vært tullete å skulle ha sendt ut takkekort allerede da.

Skrevet

Vi giftet oss 20 juni og har først nå så smått begynt å planlegge hvordan takkekortene skal se ut.

De fleste ser vel bare raskt på det å hiver det i en skuff så jeg gidder ikke legge for mye tid å penger i det.

Skrevet

Så fort som mulig. Ikke gidd å scrappe noe selvlagd med mindre du vet at mottaker kommer til å sette pris på det og sette i hylla eller i album. Vi bestilte bilder og satte inn i enkle mappekort som vi kjøpte i fotobutikk. Og skrev en kort men personlig takkehilsen i.

Skrevet

Vi regner med at det blir årets julekort fra oss.

Da blir det ca 4 mnd.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg sender de ut i løpet av denne uka, og gifta meg 8. august. Liker å få ting fort unna, og er allerede ferdig med å skrive personlig hilsen i alle kortene. Men har lyst til å avvente det bittelitt - er redd for at folk skal tro jeg er heeelt gal som er så tidlig ute? Eller er dette kanskje ikke noe folk tenker...?

Et annet problem er at søsteren min konfirmerte seg for et år siden, og har ennå ikke sendt ut takkekort. Regner med jeg kanskje setter henne i et litt dårlig lys hvis jeg sender ut våre takkekort før hennes?

Skrevet

Jeg synes de skal sendes ut så fort det lar seg gjøre. Jeg skjønner jo at man må vente på fotografbilder, men synes likevel det begynner å bli lang tid når det tar 4-5 måneder og lenger. Vi sendte forøvrig våre ut i løpet av en mnd.

Skrevet

Vi giftet oss 15. august og kommer til å sende ut takkekortene iløpet av slutten av september. Får dem ikke fra fotografen før rundt 21. september... Da synes jeg vi er ute i god tid, men jeg liker også å få slike ting unnagjort :) Personlig synes iallefall jeg at det er litt mer stas å få takkekort de første månedene etter bryllupet og ikke et halvt år etterpå hvor jeg begynner å glemme hele greia...

Skrevet

Vi giftet oss 8. august, har ikke fått bildene fra fotografeb enda, men så fort vi får de så skal takkekortene ut. Kunne ikke falt meg inn å vente helt til jul nei...

Skrevet
Jeg sender de ut i løpet av denne uka, og gifta meg 8. august. Liker å få ting fort unna, og er allerede ferdig med å skrive personlig hilsen i alle kortene. Men har lyst til å avvente det bittelitt - er redd for at folk skal tro jeg er heeelt gal som er så tidlig ute? Eller er dette kanskje ikke noe folk tenker...?

Et annet problem er at søsteren min konfirmerte seg for et år siden, og har ennå ikke sendt ut takkekort. Regner med jeg kanskje setter henne i et litt dårlig lys hvis jeg sender ut våre takkekort før hennes?

Jeg hadde aldri reagert negativt på å få takkekort tidlig :)

Angående din søster. Når har hun tenkt å sende ut takkekortene sine da? Det er uansett ikke ditt problem. :) Du får si det til henne at du skal sende ut nå snart, og at kanskje det er på tide at hun også sender ut sine :)

Skrevet

Vel, det kan jo være greit å vente den av litt.. Vi giftet oss 4. juli og har fått to gaver nå den siste uka. Når man gifter seg midt på sommeren er jo folk på ferie, og da kan det jo være greit om takkekortene ikke er delt ut når noen gaver enda ligger på lur. Jeg tenker ca 3 måneder er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...