Gå til innhold

Eksen min "herjer" med meg følelsesmessig

Anbefalte innlegg

Gjest Trist og lei
Skrevet

Skriver her for å få noen tilbakemeldinger i forhold til denne situasjonen, som jeg synes er utrolig vanskelig.

Vi var sammen i flere år, og det var et forferdelig vondt brudd, som endte med et VM i å såre hverandre.

Jeg har ventet på ham i mange år, fordi jeg er (var?) sikker på at jeg elsker ham, og ikke vil ha noen andre. Han på sin side, har gått inn og ut av flere forhold, og har vel egentlig ikke vært singel etter meg.

Likevel har han hele veien sørget for å holde meg "varm", og fortalte senest for noen mnd. siden at han elsker meg. Han er likevel, i følge seg selv, for "feig" til å gjøre noe med det.

Jeg har flere ganger bedt han om å ta stilling, og forrige gang han ville treffes ba jeg han om å bestemme seg. Han fikk en ukes betenkningstid, før han skulle ringe meg. Den telefonen kom aldri.

Så går det en stund, nok til at dette skal være glemt, før han er "på tråden" igjen. Nå i det siste har jeg mottatt flere mld., han vil treffes. Disse mld. har jeg ikke besvart. Samtidig har han kjøpt leilighet sammen med sin kjæreste.

Hva er det med han? Hvorfor holder han på slik, og hva gjør jeg videre?

Takknemlig for svar og råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Beklager å måtte si det, men han er nok ikke interessert i et forhold til deg. "Feig"? Nei, jeg tror kun han vil holde deg varm, slik du skriver, sånn at han alltid vet at han kan ty til deg hvis det eksisterende forholdet går i vasken.

Mitt beste råd er å kutte ham ut fullstendig. Ikke svar på sms, telefon etc. Prøv å skap et liv uten ham. Vet at det ikke er lett, men du kommer ikke over ham hvis dette fortsetter. Lykke til :)

Endret av MiaThea
Gjest antigartner
Skrevet

Støtter MiaThea i hennes råd.

Du sier at exen "herjer" med deg følelsesmessig, og han høres ikke ut som en som noe godt kjærestemateriale etter dine beskrivelser. Derfor må du rett og slett bestemme deg for at du ikke vil bli "herjet med".

Det er helt sikkert ikke den enkleste sak i verden, men slik du beskriver ham, er det ganske mange gode grunner til ikke å ha noe forhold til den mannen.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Han nyter, og får et kick, av makten han har over deg.

Skrevet

Han vil herje med deg så lenge han får lov. Og han får lov. Du prøver å sette grenser men ender med å ikke holde dem. Han er mer utholdene enn deg fordi han har ett liv ved siden av som sikkert er greit for han, og gir han oppturene slik at han holder ut å vente til du er blid igjen.

Tror du han endrer seg selv om han presses til et valg? Du har kjent fyren lenge nok til å vite om ord følges opp av handling. Og ord uten handling har ingen betydning.

Uansett, lykke til.

Skrevet (endret)

Hva du gjør?

Seriøst. Dette høres ut som en fleip.

Han har kjøpt leilighet med en ny kjæreste, holdt deg på gress i en "evighet" også gidder du i det hele tatt å ofre han en tanke?

Beklager hvis jeg høres krass ut, men han må du virkelig få ut av hodet ditt. ASAP.

Han bruker deg. Skikkelig også.

Endret av TipsyTopsy
Skrevet

Gi blaffen i ham, er det du skal gjøre!

Skrevet
Jeg har flere ganger bedt han om å ta stilling, og forrige gang han ville treffes ba jeg han om å bestemme seg. Han fikk en ukes betenkningstid, før han skulle ringe meg. Den telefonen kom aldri.

Da har han vel strengt tatt sagt fra, om enn ikke i klare ordelag. Når han attpåtil har kjøpt leilighet sammen med ny kjæreste så er det lureste du kan gjøre å slette ham fra alt som slettes kan - inkludert eget hode. (Skjønner selvsagt at det er vanskelig.) Ikke svar, ikke ta kontakt, ingen msn, facebook eller noe som helst. Han er fortid.

Det blir noen måneder/år med slit for å få ham skikkelig ut av systemet, men han er ikke for deg.

Skrevet

på samme vis holdt en fyr på til meg mens jeg var forelsket i han og hadde håpet oppe hele tiden. vi har dog aldri sammen men han holdt meg "varm" i mange måneder til jeg til slutt ikke orket mere.

er virkelig ikke verdt ventetiden, blir for dumt og sette livet på "vent" pga noen som ikke en gang vil ha deg! hvis han virkelig hadde vært glad i deg så hadde han tatt deg med en gang og ikke blitt sammen med andre jenter!

nej få på deg singelkjolen og kom deg ut og møt andre mannfolk, han fortjener ikke din "ventetid" ;)

Skrevet

Det lureste du kan gjøre er nok å selv ta kontrollen og bestemme deg for at DU dumper ham. Du må velge ham bort. Ikke lett hvis du fortsatt er forelsket i ham, da vil man jo så gjerne tro at ting kan ordne seg og man faller så lett for fagre ord og smiger. Men fram til du bestemmer deg for å velge ham bort vil han ha kontroll over deg følelsesmessig.

Skrevet

Signerer de andre her, denne mannen er det bare å kutte helt ut så fort som overhodet mulig.

Gjest Trist og lei
Skrevet

Mange svar her, takk for tilbakemeldinger. Det er virkelig tøft å skulle innse at han man har tilbragt så mange år med, og deretter ventet så lenge på..bare skal forsvinne ut av livet mitt for godt.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram, for jeg klarer på et vis ikke å grave fram nok "avsky" til at jeg skal få ham ut av systemet. Dette er den mannen jeg har opplevd det vakreste i livet mitt med. Dette er han som fridde til meg, og som elsket meg over alt.

Samtidig har såret meg så hardt at det er helt absurd, noe inni meg er helt ødelagt.

Og det er vel det jeg må ha fokuset på, en så slem mann vil jeg rett og slett ikke ha ved min side, som far til mine barn, osv. Men når jeg tenker på alt det negative, så føles det helt forferdelig å gjøre nettopp det, å sitte og finne feilene i han jeg hadde det så fint med.

Det kan vel ikke sammenliknes på noen måte, men det må være som at en forelder forsøker å slå hånden av sitt eget barn - det gjør bare forferdelig vondt, jeg skjønner at jeg må, selv om jeg ikke vil, selv om det kjennes umulig å skulle gjøre det.

Til opplysning var vi sammen i 4 år, og vi har "holdt på slik" i 9 år etter det igjen. Og årene de går..

Derfor kjennes det også så urettferdig at jeg bare skal bryte all kontakt, og måtte ta stilling osv., uten et ord eller noe fra han - jeg føler at han skylder meg en forklaring. Etter 13 år...er det ikke verdt så mye som en forklaring, eller en unnskyldning fra han side..?

Takk for svar dere.

Skrevet

Skjønner at du syns det er kjedelig, og at du gjerne vil være sammen med han. Men helt seriøst, fyren er jo en førsteklasses drittsekk! Bare se på hvordan han behandler deg nå. Vil du virkelig være sammen med en mann som behandler deg på den måten???

Gjest antigartner
Skrevet

Nå skal jeg være litt brutal:

Du må bare innse at forholdet er over. Når jeg leser at dere var sammen i fire år, og at det er hele ni år siden dere gikk fra hverandre, er det temmelig sikkert at det ikke blir dere igjen.

Ikke la ham leke mer med følelsene dine. Gå videre. Det finnes haugevis av andre fisker i havet.

Alt dette er klisjeer, men det er faktisk en grunn til at uttrykkene er mye brukt.

Skrevet

Kom deg bort!

Slett alle hans nr på telefon og andre steder du måtte ha det og kom deg videre! Ha litt mer respekt for deg selv. Støtt deg til venner og familie. Finn på ting og evt finn en hobby for å få drittsekken ut av ditt hode. Har selv hatt ett mye lengre forhold enn dette engang, og kuttet all kontakt med engang. Det går helt fint altså. Man må fortelle seg selv at man fortjener bedre. Hva om du skulle treffe en som du liker? så skulle din x fortsatt ha makt over deg? For det er jo det han har. Ikke la ham ødelegge livet ditt.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Skriver her for å få noen tilbakemeldinger i forhold til denne situasjonen, som jeg synes er utrolig vanskelig.

Vi var sammen i flere år, og det var et forferdelig vondt brudd, som endte med et VM i å såre hverandre.

Jeg har ventet på ham i mange år, fordi jeg er (var?) sikker på at jeg elsker ham, og ikke vil ha noen andre. Han på sin side, har gått inn og ut av flere forhold, og har vel egentlig ikke vært singel etter meg.

Likevel har han hele veien sørget for å holde meg "varm", og fortalte senest for noen mnd. siden at han elsker meg. Han er likevel, i følge seg selv, for "feig" til å gjøre noe med det.

Så går det en stund, nok til at dette skal være glemt, før han er "på tråden" igjen. Nå i det siste har jeg mottatt flere mld., han vil treffes. Disse mld. har jeg ikke besvart. Samtidig har han kjøpt leilighet sammen med sin kjæreste.

Hva er det med han? Hvorfor holder han på slik, og hva gjør jeg videre?

Takknemlig for svar og råd.

X'n din herjer med deg akkurat så lenge som du lar han få herje med deg. Jeg tror ikke du skal tillegge denne x'n noen gloria. Han utnytter lille svake deg. Og du lar deg selv være liten og svak og helt tilgjengelig for hans kåtskap.

Den dagen du greier å se hvor liten du er i den situasjonen, og den dagen du børster deg på knærna og reiser deg opp og sier at nok er nok.........jeg er verdt mer enn dette og dette trenger jeg ikke for å bli tråkket på........... Den dagen utnytter han deg ikke mer - og vil se han i hans ynkelighet.

Skrevet

Men vil du virkelig ha en slik fyr?

Hva er det ved ham som du ikke klarer å gi slipp på?

Og ikke si "At egentlig er han så snill og vi har hatt det veldig fint sammen".

Her får du jo demonstrert "hans sanne jeg" - ta stilling til det isteden.

Skrevet
Derfor kjennes det også så urettferdig at jeg bare skal bryte all kontakt, og måtte ta stilling osv., uten et ord eller noe fra han - jeg føler at han skylder meg en forklaring. Etter 13 år...er det ikke verdt så mye som en forklaring, eller en unnskyldning fra han side..?

Du må slutte å tenke slik!

Hva konkret oppnår du av at han - som i ni år ikke har vært OK med deg - presser frem en unnskyldning for at du vil det??

Hvis noe ikke er ektefølt eller oppriktig er det lite verdt, spør du meg. Og siden han selv ikke finner det for godt å hverken forklare eller unnskylde på eget initiativ, synes jeg du skal slutte å vente på det.

Se fremover, ikke lev livet ditt ved å dvele ved ting i fortiden som det uansett er nytteløst å lengte etter.

Skrevet

Dette høres ut som eksen min. Akkurat sånn holdt vi på i noen år. Ikke sunt!! Jeg kan absolutt anbefale deg å glemme han og komme deg videre. Han kommer nok aldri til å ta stilling til det og bli sammen med deg.

Skrevet

Ikke la han herje med deg. Slett han på mobil, pc etc. Innse at det blir ikke dere. Ikke vær back-upen som han kan komme til hvis ingen andre vil leke med han

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...