Gå til innhold

bryllup og gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurte på noe :)

Hvor mange hadde dere invitert til bryllupet deres? Til middag, til kaffe og festen etterpå. Hvor stor stor ca prosent del av de inviterte var familie/venner?

Har lurt mye på dette engang jeg skal gifte meg. Kjære har veldig liten familie, men masse venner. Morsiden min er liten, mens far siden min er stoooor, også kommer steslekt, og har også veldig mye venner.

Hvordan gjorde dere dette? Fikk dere noen negative reaksjoner fra de som ikke ble inviterte?

Skrevet

Vi inviterte 99 gjester, av disse kommer 68 stykker. Vi inviterte alle til middag, jeg er ikke en kjempefan av kaffegjester og de som det ville være "naturlig" å invitere som kaffegjester må reise langt og det er temmelig uaktuelt å invitere tilreisende til kaffe.

Min kjære har liten slekt, jeg har en stor en. På min side ble alle tanter/onkler og søskenebarn (de som har partner er invitert med partner), mens på hans side har vi også invitert hans mors kusine med mann og barna deres, altså min kjæres tremenninger - dette fordi de er det nærmeste han kommer søskenebarn og vi har endel kontakt med de.

Min slekt var over halvparten av de inviterte, dog kommer det ikke så veldig mange siden de alle må reise svært langt (og vi har hatt avbud fra en familie de siste ukene pga personlige hendelser). Fra hans familie inviterte vi 11 stykker, alle kommer. Drøye 62% av gjestene var slektninger, de resterende 38% er da venner (vi inviterte 34 venner, av de har 4 meldt avbud).

Vi inviterte som sagt alle, jeg visste at vi kom til å få mange avbud fra søskenebarna mine, men valgte likevel å inkludere alle. På den måten så ble det ingen sure miner (og hadde de kommet så hadde det jo vært veldig koselig!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...