smil Skrevet 5. august 2003 #1 Skrevet 5. august 2003 Ei venninne av meg har blitt gravid med spiral. Tråden er klippet for kort, så de får ikke fjernet den uten å fjerne fosteret. Hvis hun fortsetter svangerskapet, er det en fare for at fosteret kan skades. Hun har noen dager på å bestemme seg for hva hun skal gjøre. Noen som har opplevd noe lignende eller hørt om noe lignende? Vet dere hvor stor risiko det vil være å fortsette svangerskapet, og hvilke skader fosteret kan få? Smil
Montezuma Skrevet 5. august 2003 #2 Skrevet 5. august 2003 Jeg mener å ha lest i et forum at man kan gjennomføre et vellykket sv.skap med spiral, men er ikke helt sikker. Kan være jeg leste det på DOL www.doktoronline.no/forum
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #3 Skrevet 5. august 2003 Vet ikke mye om det. Men ei jeg kjenner sa så fint: "Først kom jeg ut, så kom spiralen". Så med henne gikk det helt fint.
smil Skrevet 5. august 2003 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2003 Takk for svar! Flere som vet noe om det?
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #5 Skrevet 5. august 2003 Hvis du er gravid med priral bør du ta kontakt med lege for å få fjernet spiralen. Dette skader ikke fosteret. Det er heller ikke farlig hvis spiralen blir liggende i under svangerskapet, men sjansen for infeksjoner, spontanabort (50%) og for tidlig fødsel øker betraktelig.
Jinx Skrevet 5. august 2003 #6 Skrevet 5. august 2003 Jeg også vet om ei som fødte sin datter med spiral.. Både svangerskap og fødsel gikk uten problemer
smil Skrevet 5. august 2003 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2003 Takk for svar. Situasjonen er slik at hun ikke kan fjerne spiralen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå