Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før mottaker får pengene når jeg setter inn penger på en annen sin konto, da mener jeg at jeg har cash som jeg setter inn, da har mottaker konto i en annen bank enn jebg er å setter inn i.

Noen som har peiling på hvor lang tid det kan ta før mottakeren får pengene?

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Hvis jeg ikke har misforstått, så har du altså kontanter som du skal sette inn på en annen person sin konto. Og du lurer på hvor lang tid det tar for denne personen å motta pengene?

Vel, dette avhenger av hvordan pengene blir satt inn. Det finnes noen forskjellige alternativer på dette.

1. La oss si at denne personen har konto i DNBnor. Da kan du teoretisk sett gå innom en DNBnor filial (eller bank i butikk), og sette inn pengene på kontoen til denne personen manuelt. Da skal personen motta pengene umiddelbart. Dette alternativet er uansett kun teoretisk ettersom det i henhold til hvitvaskingsloven ikke er lov å sette inn penger på en annen persons konto (visse unntak gjelder).

2. Ved bruk av giro. Du går innom en bank eller et postkontor, ber om å få en blank giro og fyller ut denne. Du betaler så denne med kontantene dine. Ettersom denne giroen blir uten KID-nr så må denne gjennom BBS systemet, og det kan ta noen dager før pengene er på konto og eieren av kontoen får beskjed om hvor de kommer fra.

3. Du går innom din egen bank og setter inn pengene på din egen konto. Så logger du deg på nettbanken din, og overfører pengene derifra. Denne må også registreres hos BBS ettersom det er snakk om forskjellige banker, men det tar uansett kortere tid enn ved bruk av giro.

Ettersom det kun er nr 2 og 3 som er mulige, så vil det minst ta 1 dag før pengene er fremme hos mottaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...