ciba Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Hvordan forhold har dere til søsken?? hos meg er det ikke noe serlig selv om vi bor temelig nærme verandre, jeg har flytta inn i nytt hus for tre år siden,å søskna mine kommer bare om det er noe jeg kan hjelpe med heller trenger penger, jeg tar en kaffe tur til de andre 4 søskna, men aldri opplevd at de har bare kommet for å ta en kopp kaffe å skravle helt om dagelige ting
TipsyTopsy Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Begge søsknene mine bor et stykke unna meg. Min storebror ser jeg sjeldent etter han flyttet mange timer unna, men min lillesøster som bare bor tre kvarters kjøretur unna ser jeg flere ganger i året. :rødme: Skulle ønske jeg så min bror litt oftere, så jeg burde bli flinkere til å ta turen til han. Og han burde bli flinkere til å ta turen til meg.
mimifin72 Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 har 1 bror, og vi ringer hverandre ihvertfall en gang i uka. Vi har hatt det sånn siden jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19.
MarianneE Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 mine søsken har nøkkel hit og spes min bror er stadig innom. Vi prater sammen flere ganger i uka, går sammen på cafè, passer hverandres barn av og til.... Jeg er kjempe glad i dem, og sjeleglad for at vi har et godt forhold.
origin Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 jeg har to eldre søsken, en bror og en søster. Har et greit forhold til begge, spes søstra mi. skulle ønske jeg hadde et bedre forhold til broren min enn det jeg har nå. ike at det er no vondt mellom oss. men etter at han ble sammen med hun han bor med nå er det blitt anderledes og mer distansert.
Gjest Iah Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 Har vel egentlig ikke noe forhold til broren min. Han ringer bare hvis han trenger hjelp til noe, som i all hovedsak er barnepass. Ellers sees vi ved bursdager og høytider. Jeg har gitt opp å ringe han for å høre hvordan det står til, fordi han sjelden tar telefonen og aldri ringer meg for å høre hvordan det går.
Trillrund Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 Jeg har flere søsken og forholdet til dem har variert en del siden vi har flere forskjellige foreldre. Forholdet har også endret seg med alder. De første årene etter at jeg flyttet hjemmefra, hadde jeg ikke særlig kontakt. Men etterhvert som de ble eldre fikk vi bedre kontakt. Et par av dem flyttet til en annen kant av landet, og bor fortsatt der. SIden jeg har ganske stort hus, får jeg sommergjester og julegjester hvert år... De søsknene som bor nærmest, 1/2 time og 1 1/2 time har jeg god kontakt med, og vi besøker hverandre. Attpåklatten som er 20 år yngre enn meg og bor på en annen kant av landet, har jeg dessverre ikke så god kontakt med, siden vi aldri har bodd sammen.
Gjest Shady Lady Skrevet 1. august 2009 #8 Skrevet 1. august 2009 Eg har eit veldig godt forhold til alle mine fire søsken. Tre av dei er 10-13 år eldre enn meg, så dei har alltid vore typisk "storesøsken" for meg. Kan alltid ringe dei eller sende ei mld om det er noko. Uansett om det gjeld lån av 500kr eller fordi eg lurer på noko som eg må ha svar på av en smart person No då eg har blitt eldre er vi litt meir likestilte og eg er kjempeglade i dei alle tre. Lisjesøstra mi har eg alltid hatt eit tett forhold til, sidan ho er 2 år yngre og vi har vokst opp ilag. Vi sende sms dagleg og oppdaterar kvarandre på stort og smått. Desverre bur alle fire 50 mil vekke frå meg og det ser ikkje ut til å forandre seg med det første. Men då er det jo ekstra koselig når eg endelig får vere ilag med dei
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #9 Skrevet 1. august 2009 Jeg har en søster og vi har dessverre ikke så nær kontakt, vi har aldri vært bestevenner, men hadde en del kontakt for noen år siden, da vi begge studerte i London-området. Nå bor jeg i Oslo og hun i Stockholm, så kontakten er minimal, mest rundt bursdager og andre merkedager/høytider.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #10 Skrevet 1. august 2009 Jeg har en lillebror, som jeg kranglet mye med i oppveksten, men som jeg har et veldig godt forhold til i voksen alder. Vi har ikke hatt så mye med hverandre å gjøre riktignok, da vi har vært opptatt på hver vår kant og med nokså forskjellige liv. Nå er det store endringer i livene til begge to (særlig hans), og det har ført til at vi har mer kontakt og at vi kan stille opp mer for hverandre. Ikke så mye snakk om å hjelpe eller forvente noe av hverandre, det er mer å gi i kjærlighet, og jeg er glad for å få mulighet til det.
angeleyes Skrevet 2. august 2009 #11 Skrevet 2. august 2009 Jeg har en to år yngre bror og vi har et greit forhold. Skulle ønske vi var enda nærere hverandre enn vi er nå, men tenker at det kanskje blir slik når vi blir litt eldre. Jeg flyttet hjemmefra for to år siden og etter det har vi snakket sammen litt på telefonen og når jeg er hjemme på besøk.
Gjest Cynthia Skrevet 2. august 2009 #12 Skrevet 2. august 2009 Hvordan forhold har dere til søsken?? hos meg er det ikke noe serlig selv om vi bor temelig nærme verandre, jeg har flytta inn i nytt hus for tre år siden,å søskna mine kommer bare om det er noe jeg kan hjelpe med heller trenger penger, jeg tar en kaffe tur til de andre 4 søskna, men aldri opplevd at de har bare kommet for å ta en kopp kaffe å skravle helt om dagelige ting Har et veldig godt forhold til broren min. Han er fire år yngre enn meg. Vi hadde noen feider i barndommen, men etter at jeg flyttet ut, og han har blitt eldre, har han tatt til vettet og innsett hvor kul jeg egentlig er. Han kan ringe meg når som helst bare for å snakke. Veldig hyggelig.
Gjest brutal_mann Skrevet 2. august 2009 #13 Skrevet 2. august 2009 Siden jeg flyttet hjemmefra for snart 20 år siden kan jeg telle på to hender alle de gangene jeg har hatt besøk av mine søsken og min mor. Fire personer sammenlag. Jeg har besøkt dem noe oftere, ellers så møtes jeg og ett av mine søsken jevnlig utenfor våre respektive hjem.
Ella_Grey Skrevet 2. august 2009 #14 Skrevet 2. august 2009 Har to eldre søsken, de er ca like gamle (under to år i forskjell). Mens jeg er rundt tolv år yngre. Dermed er de blitt veldig sammensveisa, mens jeg er blitt litt utenfor. Føler ikke at vi har vokst opp i lag, de er ikke de første jeg tar kontakt med hvis det skulle være noe, de vet i det store og hele lite av hva som skjer i livet mitt og jeg ser dem bare familiesammenkomster.
The Kitten Skrevet 2. august 2009 #15 Skrevet 2. august 2009 Jeg har en bror som er eldre enn meg. Vi har et nært forhold selv om vi ikke bor i samme land. Jeg setter stor pris på å ha en jeg kan snakke med uansett hva det måtte være.
lottomillionæren Skrevet 2. august 2009 #16 Skrevet 2. august 2009 Min storesøster og jeg treffes 4-5 ganger i året og nesten alltid må jeg sitte å høre på alt det flotte hun og mannen har gjort den siste tiden. De er overfladiske og jeg kommer ikke gjennom skallet. Det er synd, for jeg har lyst til å ha et godt forhold. Jeg passer gjerne barna hennes og viser de mye oppmerksomhet - noe som ikke er gjensidig. Mine barn er "luft". Bortsett fra at de som regel får fine gaver.
Gjest Melchizedek Skrevet 2. august 2009 #17 Skrevet 2. august 2009 (endret) Jeg har alltid hat et bra forhold til min lillebror. Forholdet til min eldre søster er mye bedre nå som vi begge er voksne men det var anstrengt når vi var yngre Alt i alt har jeg et bra forhold til mine søsken Men vi ser ikke så mye til verandre og snakker ikke noe i telefonen siden ingen av oss er personer som ringer bare for og prate Endret 2. august 2009 av Melchizedek
Go'jenten Skrevet 2. august 2009 #18 Skrevet 2. august 2009 Jeg har et veldig godt forhold til mine søsken. Jeg har mange av de og det er utrolig godt. Noen er så store at jeg kan snakke med de om det meste, andre er så små at jeg nyter å være storesøster. Jeg bor ikke med noen av de, men har gjort det helt til jeg flyttet ut for noen år siden. Jeg er veldig veldig glad for at jeg har de. Kunne vel ikke hatt et bedre forhold til noen av de.
buttergirl Skrevet 2. august 2009 #19 Skrevet 2. august 2009 Har et veldig godt forhold til mine 3 søsken ! Finner ofte på ting med min storebror og min lillesøster, lillebroren er jeg litt sjeldnere sammen med. Er veldig glad for å ha dem alle, kan snakke med dem om absoulutt alt, de er både søsken og bestevenner
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #20 Skrevet 2. august 2009 Har to søsken, en eldre bror og en yngre bror. Den ene er det lite kontakt med, han er veldig opptatt av å drikke og feste. Det er ikke jeg, og da blir det som oftest til at jeg og min mann blir altfor kjedelige og ikke noe en ønsker å snakke med. Den andre, yngre broren min spiller sånn onlineverdenspill hele døgnet og vet sikkert ikke at jeg eksisterer engang selv om jeg prøver å få kontakt med han. Så har vel lite eller ingen kontakt med noen av dem, vi er egentlig så ulike at det ikke er noe vits.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå