Gå til innhold

Røyking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyker fast, men har tenkt over hva jeg skal gjøre på bryllupsdagen. Jeg kan nemlig ikke tenke meg noe mer kræsj enn en vakker brud som sitter med slør og kjole ved hovedbordet med siggen i kjeften!!!Har derfor bestemt meg for å prøve å ikke røyke ved bordet under middagen, og helst ikke synlig resten av kvelden heller. Kan bli litt vanskelig men vil ikke foreviges på bilder med røyk......

Hva gjør/syns dere andre?Kommer dere til å røyke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg røyker heldig vis ikke selv, så jeg har ingen erfaringer med røykesug.

:wink:

Hva med å prøve røykeplaster eller nikotintyggegummi den ene dagen. Eller så må det bli smugrøyking på toalettet!! :hoho:

Vi hadde en diskusjon om vi skulle ha 'røykepause' under middagen (toasmasteren røyker, så det var hans forslag), men vi kom fram til at vi ikke ønsker dette. Det er faktisk flest ikke røykere blandt gjestene i bryllupet, så hensynet til dem går først. Det er ikke veldig hyggelig å sitte ved siden av en som stinker av røyk når du skal spise. :x

Håper du greier deg gjennom bryllupet ditt uten "skjemmende bilder"

Lykke til!

Skrevet

Jeg har vært i bryllup med begge deler, altså en røykende og en ikke røykende brud. Synes ikke det gjorde noe å sitte til bords uten røyk i middagen uten å få en røyk jeg, om noen ikke klarer å holde seg så er det synd, men jeg har stor forståelse for at folk vil ha det røykfritt under middagen. Senere er det vel bare å snike seg vekk rundt et hjørne når nøden blir som størst? Jeg røyker selv og kommer nok til å gjøre det når min store dag er her også. Sambo klarer seg fint med snus han da, men det er vel enda verre, en brud med den prisen under leppa :ler: Vondt er det også.

Skrevet

Personlig synes ikke jeg heller det passer helt med en brud som røyker ved bordet, men dette bestemmer man jo selv. Jeg synes tross alt den viktigste grunnen til at man ikke røyker ved borde, bør være hensynet til de andre gjestene. Jeg er ikke begeistret for røyk og synes ikke noe om at det røykes ved middagsbordet... Setter derfor pris på at brudepar tar hensyn og heller legger inn røykepauser underveis.

Skrevet

Det er ikke lov å røyke der vi skal ha fest så det gir seg selv...

Dessuten røyker hverken jeg eller brudgommen, gudskjelov!!!

Skrevet

Nå har ikke jeg giftet meg, men jeg har vært i både røyk og ikke-røykbryllup. Jeg mener at det er brudeparet som selv skal bestemme hvordan de vil ha det på dagen sin. Men personlig synes jeg ikke det hadde gjort noe om du tok deg en "blås".

Skrevet
Personlig synes ikke jeg heller det passer helt med en brud som røyker ved bordet' date=' men dette bestemmer man jo selv. Jeg synes tross alt den viktigste grunnen til at man ikke røyker ved borde, bør være hensynet til de andre gjestene. Jeg er ikke begeistret for røyk og synes ikke noe om at det røykes ved middagsbordet... Setter derfor pris på at brudepar tar hensyn og heller legger inn røykepauser underveis.[/quote']

Som om jeg skulle sagt det selv :kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

:D Jeg er en av brudene som røyker, men på denne dagen har jeg ikke tenkt å røre noen røyk før etter middagen.

Tenkte at dersom jeg ble veldig røyksugen kunne jeg jo alltids smake på en av fars sigarer. Det er liksom litt mer akseptert. De smaker fotreffelig.

:( Kan ikke tenkle meg noe verre enn at det stinker røyk av bruden inn i kirken.....

Vi gifter oss om 4 dager og jeg er kjempe spent!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

røyking forann andre ikke røykere -og særlig ved matbordet- er og blir en uting!

MÅ du røyke, så bør du ta så hensyn til andre at du gjør det et annet sted..

hvordan det ser ut når du røyker er da virkelig den minste av en røykers bekymringer.. (dog det ser rimelig teit ut ;) )

Skrevet

Hei

Jeg prøvde ikke å skape en debatt om hvorvidt det burde være lov å røyke under en middag eller ei!!!Har sett tråder om dette tema før, men jeg prøvde å srpørre om det er helt tabu att en brud røyker?Brudgommen kommer til å røyke uansett og de resterende gjestene også!Det vil være lov å røyke underhele middagen.Men, kan jeg også det???

Gjest Anonymous
Skrevet
Det vil være lov å røyke underhele middagen.Men' date=' kan jeg også det???[/quote']

Hallo! tror du det betyr det minste for de stakkars passivt røykende allergikere osv så må sitte i stinkosen om DU også slipper ut litt gass?

er det først utbredt røyking i rommet vil neppe en fra eller til gjøre noen stor forskjell..

om det ser dumt ut? omtrent like dumt som røyking alltid ser ut..

er du en røykende person, så er du vel også en røykende brud??

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, er det mulig å få noen svar fra noen som selv røyker, ikke bare vanskelige ikke røykere. TIl din info gjest, er ingen i selskapet allergikere, og det er venner av meg som jeg vanlig vis tar en fest med og i vår omgangskrets er det ingen som sier noe på å ta seg en røyk!Pluss, att det er i Oslo Militære samfunn, hvor det er høyt under taket og god aircondition.

Er ikke interessert i å høre hva ikke røykere syns om oss røykere, men spør bare om en brud kanskje ikke burde røyke?

Skrevet

Jeg festrøyker, og dette blir en festdag, ergo jeg skal røyke. Men hos oss blir det ikke røyking før til desserten.

Gjest Anonymous
Skrevet
Er ikke interessert i å høre hva ikke røykere syns om oss røykere' date=' men spør bare om en brud kanskje ikke burde røyke?[/quote']

og det har du fått mange svar på...

det er ingen forskjell på om du er brud eller ei når du skal velge røyk/ikke røyk!!

Gjest Poirot
Skrevet

Du kan jo ha røyken i et fint etui, og kjøpe Gauloise el (er ikke de helt hvite?). Også begrense det litt, og ikke GÅ rundt å røyke. Sitt!

Gjest Anonymous
Skrevet

munnstykke.. da ser det faktisk litt stilig ut.. men da må du jo ha stilen ellers også da (dvs ikke bløtkakekjole)

Skrevet
Du kan jo ha røyken i et fint etui' date=' og kjøpe Gauloise el (er ikke de helt hvite?). Også begrense det litt, og ikke GÅ rundt å røyke. Sitt![/quote']

Veldig bra sagt Donpedro.

Røyker selv, og det skal være tillatt å røyke under hele middagen hos oss. Toastmaster gir beskjed om at røykingen skjer under hensyn (dvs at man ikke blåser rett på den som sitter foran deg etc).

Jeg skal røyke som normalt, men kommer nok til å prøve å ikke GÅ rundt med røyken i hånden ja... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
[Røyker selv, og det skal være tillatt å røyke under hele middagen hos oss. Toastmaster gir beskjed om at røykingen skjer under hensyn (dvs at man ikke blåser rett på den som sitter foran deg etc).

så det er der som er å røyke under hensyn??

allergikerer blir like dårlige og klærne bli like illeluktende og måltide like ødelagt utansett.. phuy!

Gjest Poirot
Skrevet

Denne diskusjonen har vært oppe 100 ganger på gjest. Kan du ikke ta og tage en egen tråd med "røyking ved bordet" som tema.

Jeg for min del går ut i fra at brudeparet kjenner sine gjester godt nok, eller at gjestene sier i fra om sine problemer/går ut hvis de får problemenr.

Gjest Anonymous
Skrevet
Denne diskusjonen har vært oppe 100 ganger på gjest. Kan du ikke ta og tage en egen tråd med "røyking ved bordet" som tema..

det var kanskje en idè.. jeg har ikke tenkt tanken før.. for jeg trodde den slags folkeskikk var allmennt kjent

Jeg for min del går ut i fra at brudeparet kjenner sine gjester godt nok' date=' eller at gjestene sier i fra om sine problemer/går ut hvis de får problemenr.[/quote']

desverre er det mange røykere som i alt for liten grad tenker på sine ikkerøykende omgivelser.. og brudepar er vel ikke akkurat dem som er minst selvopptatt (slik generelt) ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...