Gå til innhold

Sex og familie

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tartar_*
Skrevet

Hei. Jeg lurer kort og godt på om interessen for sex generelt blandt dere kvinner synker drastisk etter at dere får barn? Greit nok den første perioden med nattevåk og smerter i underlivet, men er det slik at selv den kåteste kvinne blir relativt uinterressert i sex etter at de har fått barn? Kjæresten min virker litt sånn. Etter 2 barn som er flotte og begge er glad i , virker det ikke som naturig for henne å prioritere det. Jeg synes det er utrolig trist. Jeg er mindst like glad i barna som henne, og føler jeg er en av de mennene som deltar i oppveksten. Men dette har ikke gjordt noe med min sexlyst. Trenger noen erfaringsdelinger her. Følte det også sånn etter nr 1. Det blir liksom sjelden prioritert.

Videoannonse
Annonse
Gjest mann_x
Skrevet

Sex er kun et virkemiddel for at kvinnen skal få det som hun vil etter du har gjort din plikt og etablert familie og hjem. Mengden sex du vil nå få senere i livet er nå avhengig av hvor mye du bidrar med i hennes liv. Er du flink og gjør mer enn enn normalt vil du sikkert bli belønnet med litt ekstra sex av og til.

Dette er satt litt på spissen men er nok den bitre realitet for mange..

Skrevet

Jeg har ikke barn, men det jeg hører mine venninner, som har barn si, er at dagene går i ett og de er så slitne at sex rett og slett ikke blir prioritert. Hvis de får sjansen så prioriterer de heller 20 min mer søvn enn en runde i halmen.

Det er nok ikke alle som tenker at sex kan både gå fort og gi energi, for all fokusen går på disse små som skal ha oppmerksomhet hele dagen.

Når kvelden kommer og mannen vil ha sitt, så føles det mer som "enda en som skal kreve noe av meg... "

Vet ikke om dette er gjengs for alle, men tror par som klarer å opprettholde et normalt sexliv har lettere for å klare seg igjennom småbarnsårene uten skilsmisse/brudd/krangling.

Kanskje man rett og slett må sette dette inn i ukeplanen så det blir prioritert? :sjenert:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Sex er kun et virkemiddel for at kvinnen skal få det som hun vil etter du har gjort din plikt og etablert familie og hjem. Mengden sex du vil nå få senere i livet er nå avhengig av hvor mye du bidrar med i hennes liv. Er du flink og gjør mer enn enn normalt vil du sikkert bli belønnet med litt ekstra sex av og til.

Dette er satt litt på spissen men er nok den bitre realitet for mange..

Vell - kroppen er jo ikke helt den samme som før , etter å ha født barn .

Og livet er heller ikke som før , etter man har fått barn .

Skjønner godt mange kvinner mister lysten på sex etter å ha født barn .

Tror nok menn også ville mistet sexlysten sin - om de måtte gjennomgå det samme rent fysisk som kvinnen må , under graviditet og fødsel .Samt føle / oppleve selv på kroppen psykisk og mentalt - forandringene etterpå . Ikke rart de mister lysten .

Skrevet

En selv er ikke førstepri. hvis to barn er med i kalkylen, de sitter i baksetet og ser/ hører det meste.

Gjest Gjest-::-
Skrevet

Tja, skal vi se...:

Har to barn på 9 og 7 år. Sexlivet og lysten på det var nok litt labert i noen år ja, må nok dessverre si det. Det hang sammen med endringer i kroppen, hormoner, andre prioriteringer i hverdagen, kjas og mas i hverdagen, inngrodde rutiner i hverdagen... Det er mange forskjellige ting egentlig. Så det var litt pliktrunder en sjelden gang og lite tilfredstillende sex i årene mellom barna og noen år etter minsten.

Men så blir barna litt større, og rutiner og hverdag endres litt, og sexlivet og lysten kommer tilbake, og i disse dager riktig blomstrer det ja :fnise:

Og man; ihvertfall jeg, finner jo etterhvert ut at man kan ikke leve i et forhold uten å ha sex...! Sex gir mye, ikke bare fysisk tilfredsstillelse, men det er også mye mentalhygiene; bekreftelse og nærhet som er viktig i et langt og stabilt forhold som skal holde gjennom til tider stressende og slitsom hverdag.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Har dere vurdert å skru av tv og begynne å legge dere klokken 2000?

Skrevet

Jeg finner at jeg igjen (!) må si meg enig med brutal mann. :) Sex er noe man må snakke om og planlegge når man har små barn.

Litt avhengig av HVOR små barna er? Om hun ammer enda kan det være hormonelt at hun ikke har lyst. En ren fysisk reaksjon, skjeden blir tørr, lysten laber og man får så mye "påtvungen" kroppskontakt med barnet at det å være i fred er himmelsk deilig.

Så er det hverdagen. Om hun alene står for det meste i huset, matlaging og det å være tilstede for barna. Så er hun tom når kvelden kommer. Det er vakuum i hodet og sjelen, og man lengter bare etter å være bevisstløs.

Avlastning fra besteforeldre, tanter, onkler og andre er noe av det herligste som finnes for småbarnsforeldre. Benytt sjansen om dere har til å sette vekk barna! Og PLANLEGG hva dere skal gjøre med de timene dere har.

SØVN er manna fra gud. Uten søvn= galehus.

Og hvis man overlever alt slitet, så er belønningen at barna blir større. De spiser brød, sover i 12 timer og er i barnehagen hele dagen. Om man ellers deler på resten, så bør muligheten for å arbeide opp igjen sexlivet være tilstede.

Dessuten, min personlige erfaring (som snart 40) er at når de verste småbarnsårene er overlevd og man bikker 35 år. Så går det kun OPPOVER med sexklysten! :sengekos: Men man MÅ snakke sammen, kompromisse og innimellom bare gjøre det, uansett lyst eller ei.

Skrevet

Hei,du!

Det der er noe som skjer med maaange... Desverre er sex den tingen som havner nederst på listen.

Vi har riktignok bare ett barn(nr 2 på vei),men har bestemt oss for å prioritere sexen. Jeg får helt noia hvis det går for lang tid i mellom.. vi er jo kjærester og det er så lett at den "greia" forsvinner..

Snakk med kjæresten din du :) men et lite tips; hvis du virker for pushy,vil det kanskje få motsatt effekt.. Kan du ikke skaffe barnevakt en kveld,så lager du en god middag hjemme? En god start,ikke lett å komme i gang igjen etter at kosen har vært lite prioritert en stund :)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...