Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har slitt endel med veldig sjalusi i tidligere forhold og ønsker å ta meg kraftig sammen heretter.

Jeg vil ikke være eiesyk og kontrollerende overfor eventuell ny kjæreste, men la han leve sitt liv samtidig som jeg er hans. Men det er lettere sagt enn gjort for meg som har vært så sjalu.

Jeg er betatt av en gutt jeg ikke kjenner så godt ennå... Syntes han var skikkelig kjekk første gangen jeg så han, og fikk mer og mer sans for han etterhvert som vi snakket sammen. Vi gikk ut for drinker og dans, og kysset og leide hverandre litt.

Noen dager senere så jeg han kysse en annen jente på kinnet og holde litt rundt henne. Jeg kjente det stakk litt og tenkte "Ta deg sammen! Smil og tenk på noe annet.." Han fikk øye på meg da, og vinket meg bort. "Hils på søsteren min!" sa han. Det var deilige ord å høre det :)

Enda noen dager senere så jeg han sitte å snakke med noen jenter på et utested. Da og kom eiesyk-tankene mine, som ofte er forbannet sterke. Men så tenkte jeg at jeg egentlig ikke kjenner han engang. Han har ingen forpliktelser ovenfor meg. Og om vi var sammen burde det fortsatt være ok at han snakker med andre jenter. Jeg liker selv å bli kjent med nye mennesker, om jeg har type eller ikke...

Hvordan stole like mye på en gutt, som på meg selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner et samboerpar som nesten aldri krangler og de er ikke sjalu i det heletatt. De fester mye hver for seg, er mye sammen med venner hver for seg, reiser hver for seg, jobber hver for seg... Så de har veldig lite tid sammen, bare de to.

På meg virker det nesten som at de bare har blitt vant til å ha hverandre der...

De er hverandres gamle vane.

Litt sjalusi er bare bra. Det viser at man setter pris på hverandre og at man vil ha kjæresten for seg selv. Litt savn er også bra. Gi hverandre tid til å gjøre det man vil, men også invitere med på ting å gjøre sammen. Bli kjent med hverandres venner, det er ikke så skummelt hvis han er på byen med kompisene sine som også er dine. Enn hvis han er der med en du ikke helt stoler på, og tror kan ha dårlig innflytelse.

Uten å bli kald, må man prøve å tenke at kjæresten ikke er uerstattelig. Det finnes mange andre bra mannfolk hvis denne er en tufs.

Vær glad for at han er populær og vær stolt over at han som er likt av så mange, er DIN. Det er deg han er sammen med.

Behandle han som du vil at han skal behandle deg. Dere kan ikke slutte å bli kjent med nye folk, og kanskje til og med flørte litt med andre selv om dere blir sammen. Bli enige om hvor grensene går, så det ikke overtrampes.

Vis at du setter pris på han, gjør ting han liker som du er ekspert på og ingen får til like godt (massasje, en matrett, hva som helst).

Se på han som en bestevenn. Du vil hans beste, vil at han skal ha det bra!

Mange jenter vil prøve å gjøre gutter sjalu når de selv er sjalu. Sånt er bare patetisk, unngå det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...