Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal på en konsert hvor arrangøren skriver at dersom det avlyses pga dårlig vær, vil man ikke få pengene tilbake. Er dette en vanlig/lovlig praksis? Kan de virkelig kreve betalt for en vare de ikke leverer? Greit nok at de ikke kan rå over været. Men ta flyselskapene, feks. De må jo betale tilbake pengene hvis flyet ikke kommer avgårde, selv om det skyldes værforhold?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil tro at du må akseptere deres vilkår når du inngår en avtale med dem (altså ved å kjøpe billetten).

Skrevet
Jeg vil tro at du må akseptere deres vilkår når du inngår en avtale med dem (altså ved å kjøpe billetten).

Men er det ikke en regel mot å gi urimelige vilkår? Jeg trodde at vanligvis fikk man tilbake alt minus gebyr ved avlysning. Synes forsåvidt det er urimelig å betale gebyr også for noe man ikke får, selv om det bare er 20 kroner.

Skrevet

Det er slettes ikke sikkert vilkårene er urimelige, men det er vanskelig å si noe om uten å kunne lese dem.

Skrevet
Det er slettes ikke sikkert vilkårene er urimelige, men det er vanskelig å si noe om uten å kunne lese dem.

Det som står er bare at ved avlysning pga værforhold, refunderes ikke billettene.

Skrevet

Men den ble jo ikke avlyst, bare flyttet...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...