Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er en fantastisk gutt på alle måter. I det siste har derimot kiloene begynt å snike på for hans del. Han trener nemlig ikke særlig mye, fordi han synes det er så kjedelig.

Jeg lurte bare derfor på om dere hadde noen forslag til morsomme og fysisk krevende ting vi kan gjøre sammen? Både for å komme i form, men også gjerne for å lære noe nytt.

Helst noe som går over tid, ikke bare ting man gjør en gang. Kurs hadde vært perfekt :)

Dansekurs, klatring, ridekurs, kampsport... i den gata hvis dere forstår hadde vært kjempefint! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Samboeren min er en fantastisk gutt på alle måter. I det siste har derimot kiloene begynt å snike på for hans del. Han trener nemlig ikke særlig mye, fordi han synes det er så kjedelig.

Jeg lurte bare derfor på om dere hadde noen forslag til morsomme og fysisk krevende ting vi kan gjøre sammen? Både for å komme i form, men også gjerne for å lære noe nytt.

Helst noe som går over tid, ikke bare ting man gjør en gang. Kurs hadde vært perfekt :)

Dansekurs, klatring, ridekurs, kampsport... i den gata hvis dere forstår hadde vært kjempefint! :)

Sex. Enkelt og greit masse sex. Forbrenner mye da, og regner med at han ikke syns at sex også er kjedelig? Isåfall, så er det kanskje på DEG alle disse kiloene du prater om er...

Skrevet

Snorkling,dykkerkurs,kiting,surfing? Vannaktiviteter ja,men moro+ med våtdrakter kan man drive på store deler av året :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Salsakurs?

Eller hva med å ta alle latinodansene på rekke og rad?

Skrevet

Aerobic er fantastisk for de som vil komme i form. Jeg vet at mange menn tror det er en "damesport", men det er det så absolutt ikke! Det er like god trening for kvinner og menn, morsomt og lett :-) de har Aerobic-kurs jevnlig på de aller fleste treningssentrer.

Hvis ikke kan dere prøve badmington, squash hvis det fins der dere bor, tennis, orientering i marka, innebandy eller rollerblades. Rollerblades med staver er utrolig god trening, det går fort og man bygger muskler samtidig som det legger en god grunntrening for ski dersom man går på ski. :)

Svømming er forresten den beste treningen man kan få. Det trener hele kroppen og er vanlig for både kvinner og menn, unge eller gamle. Er det basseng der dere bor, møter dere jo opp de dagene i uka/i måneden å svømmer så lenge dere vil.

Gjest Gjest
Skrevet

Si at han skal få ræva i gir og begynne og trene eller så dumper du han. Gi beskjed om at du har begynnt å se på andre menn som holder seg i form og tar vare på seg.

Du skal ikke måtte drive å være med på ting med han bare fordi han er lat.

Gjest Gjest
Skrevet

Gi ham ultimatum: slanke seg eller bli dumpet. Hadde ikek orket turn off i sengen som et fettlass.

Gjest Gjest
Skrevet
Si at han skal få ræva i gir og begynne og trene eller så dumper du han. Gi beskjed om at du har begynnt å se på andre menn som holder seg i form og tar vare på seg.

Du skal ikke måtte drive å være med på ting med han bare fordi han er lat.

Gi ham ultimatum: slanke seg eller bli dumpet. Hadde ikek orket turn off i sengen som et fettlass.

Dere skjønner det at noen er mer enn 18 år og går ikke kun etter partnerens utseende. Når man elsker noen så gjør man også det når h*n går opp noen kilo.

Gjest Marlio
Skrevet
Dere skjønner det at noen er mer enn 18 år og går ikke kun etter partnerens utseende. Når man elsker noen så gjør man også det når h*n går opp noen kilo.

Ikke dra alle 18åringer over en kam her. Kjenner ingen 18åringer som er slik. Er vel heller snakk om 13, 14år...?

Gjest Ulrichsen, 37
Skrevet

Syns du skal dumpe et fettberg som det der. Hvem vil ha sex med fettlass?

Skrevet

Hvem snakker om fettlass? TS sier at han begynner å bli tykk, ikke at han allerede er overvektig.

TS, hva om dere sammen går inn for å starte en sunnere livsstil? Spise sunnere, finne nye spennende og sunne matoppskrifter, holde dere til godteri kun i helgene osv. Kanskje gi dere selv merker eller noe, og belønne dere selv med noe dere begge har lyst til om dere klarer delmålene deres. Dere kan jo også begynne å gå turer sammen, for eksempel før leggetid/etter middag, for kosen sin del, samtidig som det er sunt å bevege seg.

Liker han å spille tv-spill, kanskje gå til innkjøp av Nintendo Wii? Det kan jo ihvertfall fungere som et bedre alternativ, da man gjerne må stå oppreist og bevege seg fysisk i mange av spillene, isteden for å sitte pal foran tv'en. (Sier jeg som er ihugga ps3-fan.. hehe) Spille sammen kan også være koselig og sammenknyttende. :)

Lykke til! :)

Skrevet

Har han noen kamerater som kan dra han med på trening? I så fall få dem til å gjøre det. ;)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Gjør noe fysisk sammen. Hva som helst, bare det svir kalorier. Og ikke ha snacks liggende i huset.

Skrevet

jeg anbefaler all kampsport - men det krever motivasjon da.......,

boksing/brasiliansk ju-jitsu(eller hvordan det skrives), thai boksing, grappling.....

samtlige som trener dette har for det første et fantastisk ytre, og for det andre så er et jo en utrolig gøy sport for de som driver med det.

men, det krever at man tpler litt småbank og blåmerker. det tviler jeg kanksje oå at han orker.....?

dersom dette går i vasken ville jeg kjøpt en sykkel til ham og deg og lagt ut på "langturer" med tilhørende piknik. god trening for begge:=)

man kan bare sykle, sykle&gå på tur inn i skau, sykle i skau, sykle på vei, sykle til nabobyen - hva enn.

Gjest Gjest_hildur_*
Skrevet
Syns du skal dumpe et fettberg som det der. Hvem vil ha sex med fettlass?

Jeg! :rødme:

Skrevet

Hvorfor dumpe kjæresten fordi han/hun har noen ekstra kilo? Hørt på makan. Tenk om forholdet er perfekt ellers tenker jeg da. Er jo overhode ingen grunn til å avslutte ett forhold som ellers kanskje er kjempefint. Er ikke alle som holder seg som en sylfide hele livet. Regner med det er sikkert flere som går litt opp og ned her også alt etter tidsperiode i livet og alt det der. Har man noen ekstra kilo uten at det går utover helse og livstil, så er det viktigste at man er fornøyd og trives sammen. Begynner det derimot å gå utover helse og velvære, da må man gjøre noen tiltak. Gjøre dette over en lengre tidsperiode anbefales ihvertfall, slik at det etterhvert kan bli en livstils endring, og ikke slanking som man gjør der og da i noen måneder og så ferdig når målet er nådd.

Finn på ting sammen og endre kosthold er alfa omega. Eller man kan trimme litt hver for seg også. Om man bor sammen er det av og til åreit å gjøre noe for seg selv så kan man kose sammen når man sees på kvelden istedet. Masse flotte forslag til aktiviteter over her. Kanskje dere kjenner noen som har hund som trenger en spasertur om dagene feks?

Lykke til =)

Skrevet

Min kjære har ikke trent på ca ett år pga mye jobbing med en masteroppgave og har derfor lagt på seg en del kilo. Men jeg har ikke blitt mindre glad i han for det om!!! Gutten er jo akkurat den samme :) :)

Men en mer sunn og aktiv livsstil er noe jeg har tenkt å innføre! Men han har selv foreslått at vi skal melde oss inn i samme treningssenter for å bli mer motiverte til å trene ofte! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...