Gå til innhold

Psykopat til far

Fremhevede innlegg

Gjest Jente 15
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 15 som ikke vet helt hvor jeg skal gå eller hva jeg skal gjøre. Det har seg slik at pappa er psykopat (legen har stilt dosen, etter å ha kjent familien min i mange år). Han er kontrollerende, "har alltid rett", et ordforråd man nesten ikke tør å krangle imot, kjempe intelligent (noe som gjør alle usikker på om han faktisk "alltid" har rett), et sinne som kan komme fra hvor som helst (jeg lurer alltid på om det er min skyld, og ser på det som mitt ansvar å få han blid), han får alle til å stole på og føle seg avhengig av ham (alle som ikke virkelig kjenner ham), osv. Jeg føler meg helt nedsykt og likegyldig akkurat nå.. tror jeg har utviklet depresjon. Jeg er sjenert, har få venner, nervøs for alt, redd, føler meg alene og sliter med å stå i mot det å gi opp. Jeg har vært hos psykolog, men ville ikke si noe om han av frykt for hva de ville gjøre. Jeg er redd de skal gjøre et eller annet som gjør at jeg ikke får bo der lengre. Saken er at jeg er avhengig av han! Jeg trenger hjelp til en sykdom jeg har og karakterene mine! Hva skal jeg gjøre for å bli sterk nok til å holde ut med han? I allefall til jeg er gammel nok til å gå til en psykolog uten at han vet om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må stole på at andre voksne kan hjelpe deg hvis din livssituasjon er for vanskelig for deg. Jeg synes du skal snakke med psykologen og fortelle hvordan du har det. Du kan jo si til psykologen at du vil ha råd og at du ikke vil denne skal foreta seg noe uten at dere har avtalt det. Det er jo ikke slik at du ikke "får lov" til å bo hos faren din så lett, hvis noen foretar seg noe så vil de jo prøve å forbedre din situasjon der du bor nå først. Kun hvis det er helt umulig å få til noe forbedring vil de vurdere om andre tiltak må inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...