jomali Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Håper noen kan svare meg, skal snart arrangere en konfirmasjon med ca 60 gjester. Konfirmanten vil ha hvite duker med rosa løpere og annet tilbehør. Det blir kjempedyrt og kjøpe ferdige duker, da vi trenger ca 25 meter. Tenkte å kjøpe stoff i metervare på nettet, men vet ikke riktig hva som egn :skravle:er seg som dukstoff. Så en fin duk som var i 100% polyester i en butikk, ganske tynn, men ikke helt gjennomsiktig og med litt skrukkestruktur, gjerne noe slikt som ikke er for dyrt. Blir veldig glad for svar
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 De fleste har en eller flere hvite duker - jeg ville lånt fra venner og familie og så kjøpt de rosa. Er du så heldig å kjenne noen som har hatt jentekonfirmant de siste årene kan det jo være de har rosa pynt du kan låne også.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 hva med å kjøpe "nervøs velur" på jysk, de har av og til på tilbud;) Ellers så er d fint med rosa border som fås kjøpt hos hobbybutikken
Sola^ Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Foreldrene min har pleid å bruke nye kvite laken. Kan brukes til laken etter konfirmasjonen, så er ikkje "eingangsnytte" heller. Eller du kan ta vare på dei til andre tilsvarende selskaper seinere. Også kan du jo kokvaske dei
Sola^ Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Ellers så kanskje kvit bomullslerret? Det er enkelt og rimelig stoff. Kanskje ikkje like finvevd som bomullslaken, men tynt og heilt okay. Kan be om stoffprøve (må sende inn konvolutt med porto) viss du er usikker, eller gå i ein stoffbutikk og be om å få titte på bomullslerret.Bomullslerret hos Stoff og Stil Trur eg hadde lagt penger i løperne heller enn duken under. Også pynta med litt lys, blomster, og slikt. Eg hadde følt meg tryggere med bomull/lin saman med lys enn polyester og andre syntetiske stoffer.
Gjest Fisk73 Skrevet 9. august 2009 #6 Skrevet 9. august 2009 Det er også mange som driver med dukutleie. Sjekk om det er noen i nærområdet ditt som leier ut.
Gjest pp Skrevet 9. august 2009 #7 Skrevet 9. august 2009 hva med å kjøpe "nervøs velur" på jysk, de har av og til på tilbud;) Ellers så er d fint med rosa border som fås kjøpt hos hobbybutikken Velur? Rosa border? Godt smaken er som baken! Hvite laken er en god idè! Det er det mange bruker i bryllupene sine også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå