Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor finnes det facebook stalker? er ikke poenget at man ikke skal vite slike ting, hvem som går på profilen din. er det sant eller er det tilfeldig? det er så teeit :P vil ikke at guttene man leker hard2get foran plutselig ser at du er nr one stalker hehe

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er du sikker på at dette funker da? Trodde dette gikk imot facebook's policy jeg..

Skrevet
Er du sikker på at dette funker da? Trodde dette gikk imot facebook's policy jeg..

sukk.. trodde jeg å

det funker, ja. med mindre de legger ut tilfeldige folk. det er sånn nr 1 nr 2 osv. så kan alle som har applicationen se hvem som titter på deg og dine venner i rekkefølge.

facebook mistet en fan her hvertfall.

Gjest Gjest
Skrevet

Gjelder det folk som man ikke er venner med også, som man ser "begrenset" info om, det vil si vennelisten deres, mulighet til å sende beskjed og be om å bli venn?

Hender jo man søker opp noen feks for å se om de er på facebook, uten å ta kontakt med dem.

Gjest Gjest
Skrevet

About Stalker Check

For privacy reasons, this app only lists users who have interacted with your profile at least once during your friendship (e.g. by writing on your wall, or liking something). Real stalkers (the creepy kind) are protected by Facebook Privacy, and will never be revealed, by this or any other app.

... Les før du syter

Gjest Lurer jeg også!
Skrevet

Jeg så denne applikasjonen for første gang i går. En fyr på min venneliste som jeg stadig er inne å titter på profilen til, hadde innstallert den. Jeg ble litt beskjemmet: Gulp! Så jeg skjønner trådstarter godt.

Er det noen som har denne applikasjonen og vet hvordan den fungerer?

- Får du se en liste der den rangerer hvem som har vært mest på din profil?

- Og: Kan man også se hvem som har tittet på din profil (begrenset adgang, bare profilbilde og vennelisten) uten at de samtidig har sendt en venneforespørsel til deg?

Sitatet som er lagt ut her på engelsk hjalp meg ikke så mye.

Jeg skjønte jo hva som sto der, men jeg ble ikke mye klokere av det likevel.

Skrevet

:kaffekopp: Du bestemmer selv om noen skal få poke deg, legge deg til som venn eller sende deg melding. Se noe på din profil i det heletatt, om de er venner eller ei.

Man kan velge om venners venner, bare venner eller bare du skal se alt mulig. Her må man endre en og en.

Dere må inn å endre innstillinger på selve profilen oxo, private innstillinger når de søker deg opp. Man kan ha slik at er de som ikke venner ser de bare ditt profilbilde. Ikke venner, ikke poking eller får sendt meg meldinger.

Stenger du at noen kan legge deg til som venn -stenger du for alle.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Blokke noen?

Innstillinger, så Kontoinnstillinger, Personvern. Så nederst der kan du skrive dem inn.

Der på samme side står det SØK, der kan du velge hva "folk skal se når de søker deg opp...

Folkens sett dere inn i dette, om språket er vanskelig, endre det til norsk.

Følger med på denne facebook stalker greia. Greit å vite mer. Hadde den før, men jeg leste fra applikasjonen at de ikke var i virksomhet lenger...Det er 12 mnd siden.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

La oss si at en har åpen profil. Vil denne applikasjonen vise om noen du ikke har på vennelisten er inne og f.eks ser på bilder?

Skrevet

Wonders, det var vel ikke det du svarte på som er temaet i tråden?

Så vidt jeg skjønner, lurer de fleste her på to ting:

Hvordan fungerer applikasjonen?

- Kan Ola se at Kari stadig er inn på hans profil? De er venner på FB

og

- Kan Lise se at Per stadig er inn på hennes profil? De er ikke venner på FB, og profilen gir begrenset adgang (man ser bare profilbildet + vennelisten)

Skrevet
facebook mistet en fan her hvertfall.

Det er ikke facebook som har laget denne applikasjonen. Hvis du er redd for at applikasjonene vil utnytte deg og din informasjon, så har du muligheten til å blokkere de (absolutt alle) ved å "opt out of Facebook API". Men hvis det er viktigere å kunne spille farm town, og ha "glitter wall", så får man heller finne seg i at applikasjonene kan gjøre hva pokker de vil med infoen din, bildene dine osv. Så vidt jeg vet, så har ingen lov av facebook til å lage slike applikasjoner, men det hindrer ikke folk i å lage de uansett. Og folk er dumme nok til å legge de til.

Skrevet
Det er ikke facebook som har laget denne applikasjonen. Hvis du er redd for at applikasjonene vil utnytte deg og din informasjon, så har du muligheten til å blokkere de (absolutt alle) ved å "opt out of Facebook API". Men hvis det er viktigere å kunne spille farm town, og ha "glitter wall", så får man heller finne seg i at applikasjonene kan gjøre hva pokker de vil med infoen din, bildene dine osv. Så vidt jeg vet, så har ingen lov av facebook til å lage slike applikasjoner, men det hindrer ikke folk i å lage de uansett. Og folk er dumme nok til å legge de til.

Interessant!

Jeg er ikke interessert i noen applikasjoner, hvordan velger jeg det jeg har uthevet i rødt? Finner det ikke under "Innstillinger". Leter jeg på feil sted?

Gjest Gjest
Skrevet
La oss si at en har åpen profil. Vil denne applikasjonen vise om noen du ikke har på vennelisten er inne og f.eks ser på bilder?

Dette lurer jeg på også. Noen som vet???

Skrevet (endret)

http://www.facebook.com/privacy/?view=platform&tab=other

Øverst står det: "What Other Users Can See via the Facebook Platform"

så står det en avkryssingsliste over hva man kan velge å dele.

Men under det, så står følgende, og det skal du krysse av:

Do not share any information about me through the Facebook API

Du må fjerne alle applikasjoner som ikke Facebook har laget før du kan krysse av den (ellers er den "grået ut"). Du kan altså beholde bilder, linker, videos, notes osv. Men Marketplace, Poker Texas holdem osv må fjernes :)

Jeg har også krysset av for å blokkere "Facebook Connect Applications" og det beacon-greiene som står under.

Endret av Jade
Skrevet

Du må fjerne alle applikasjoner som ikke Facebook har laget før du kan krysse av den (ellers er den "grået ut"). Du kan altså beholde bilder, linker, videos, notes osv. Men Marketplace, Poker Texas holdem osv må fjernes :)

Jeg har også krysset av for å blokkere "Facebook Connect Applications" og det beacon-greiene som står under.

Nå har jeg fjernet alle applikasjoner som FB ikke har laget, men den er fortsatt "grået ut" :(

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det?

Ellers oppfordrer jo FB til å rappotere om alle FB-applikasjoner som er imot FB-policy, så kanskje via alle burde rapportere denne stalkerapplikasjonen med en gang?

Skrevet

Da fikk jeg det til likevel.

Takk for informasjonen. Håper dette hjelper, da?

de fleste av oss sjekker vel enkeltes profiler mer enn man vil stå for, uten at man med det er "stalker" liksom...

Synes dette ble ganske ubehagelig jeg. Håper den blir fjernet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har visst applications? Men har da ikke lagt til noen på over ett år, og det er ingen som vises på profilen min. Hvordan kan jeg fjerne applications som jeg ikke husker noe av?

Skrevet

Facebook stalker vil bare systematisere og rangere hvem som er mest AKTIV på din profil, ikke de som er mest innpå. Altså vil de vise hvem som kommenterer, skriver, og "liker" mest. Dette er jo da informasjon du allerede vet, fordi du vil få notifications om det. De vil ikke vise hvem som kun er innpå og ser. Dette er i mot facebook sin policy.

Ser det er noen som har skrevet dette lenger oppe men er visst ikke så lett å skjønne ;)

Skrevet (endret)

Det er vel egentlig ikke det som står i det engelske sitatet over her - det som står er at de som er med i rangeringen er kun de som har skrevet på veggen eller annet minst én gang. Men man blir vel fortsatt rangert etter hvor mange ganger man har vært inne og kikket på profilen, ikke hvor mange ganger man har skrevet?

Om det du sier stemmer, så er jo det veldig bra.

Men da er jo hele applikasjonen temmelig misvisende - en "stalker" er jo en som kikker uten å gi seg til kjenne, ikke en som åpent gir seg til kjenne ved å skrve&kommentere. Men håper du har rett. ;)

Endret av Miss Undercover
Skrevet (endret)
For privacy reasons, this app only lists users who have interacted with your profile at least once during your friendship (e.g. by writing on your wall, or liking something). Real stalkers (the creepy kind) are protected by Facebook Privacy, and will never be revealed, by this or any other app.

How does this application work?

This application works by reading your wall and adding the last 200 interactions (wallposts, likes, comments, gifts etc), and working out who interacts with your profile the most. We do NOT measure page views. If you are a real stalker who stalks people's profiles and never interacts, you will not appear anywhere on this list.

Endret av mariab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...