Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken grønn te er det best å lage iste av?

Og hva er eventuelt fremgangsmåten?

Mener at jeg har prøvd dette før, men at det ikke ble noe godt :P

Liker grønn te, men er ikke noe glad i varme drikker egentlig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker gjerne en med smakstilsetning siden jeg ikke er så veldig glad i ren grønn te. Sist lagde jeg av grønn te med mint, det ble slettes ikke verst, om enn noe spesielt. Grønn te med sitron fungerer også veldig bra. Men husk å tilsette noe syre i teen, f.eks. saften av en halv lime pr liter te. Smaken blir ikke så emmen da.

Skrevet

Den grønne teen som heter gresshoppe er god å lage iste av :) Er smaksatt av jordbær og appelsin så teen er litt søt.

Skrevet

Hvordan tilbreder dere iste laget av grønnte?

Leste et sted at grønnte ikke trenges varmebehandles, bare trekke i kjøleskapet over natten. (De andre tetypene skulle varmebahandles først og så kjøles ned). Hvis det skal tilsettes smak og sukker, skal det gjøres rett før den skal drikkes.

Så lime tar bort den emmene smaken? Tenkte at syre bare gjorde det mer emment jeg... Har ikke helt oversikt over de ulike smakstypene og hvem som utligner hverandre....

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med bruken av lime iallfall, eller annen syre. Sitron duger, det også. Men jeg liker lime-smaken bedre.

Jeg lager te på vanlig måte, men i større mengder. Koker opp to liter vann og bruker kanskje seks teposer. Lar det trekke en stund. Så tilsetter jeg sukker (gjerne brunt sukker, cs 2-3 ss pr to liter te) og presser oppi saften av en lime. Lar muggen stå på kjøkkenbenken til den har fått romtemperatur, så settes den i kjøleskapet over natta. (Ikke sett veldig varmt vann inn i kjøleskapet, det blir bare dumt siden det varmer opp resten av kjøleskapet.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...