Sofie1 Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Noen her som har vært i Montenegro? Kan dere evt anbefale å reise dit. Hva kan man se og gjøre der? Jeg ønsker en litt aktiv ferie samtidig som det blir tid til litt bad og sol.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Ja, det er veldig fin natur der, fjell og kyst. Var der på dagstur fra Dubrovnik, og kunne absolutt tilbragt mer tid der.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 Jeg har vært en uke i Herzeg Novi, og hadde det kjempefint. Deilig vann (Adriaterhavet), god og billig mat - mye fersk, nydelig sjømat, og endel å se. Landet er knøttlite, så leier du bil kan du få sett utrolig mye på en dag. Nabolandene er jo også veldig interessante, kanskje Kroatia spesielt. Naturen er fin og likner litt på norske fjorder og fjell, men kanskje litt skumlere å bevege seg vekk fra stiene pga teoretisk sjanse for miner og slanger. En kamerat av meg som er fra Bosnia hevder at folk er mer uhøflige og mindre serviceinnstilte i Montenegro enn Kroatia, men jeg reagerte ikke negativt på hvordan vi ble møtt. Kanskje endel som snakker lite engelsk og tysk, men de aller fleste er hjelpsomme nok (men opplevde at en bokhandler bannet etter meg fordi jeg ikke kjøpte noe, han trodde vel ikke jeg forsto de ordene.. tipper man kan oppleve slike ting overalt da).
Gjest Gjest_kari_* Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Har vært i det landet flere ganger, og det er vel et av de landene i Europa som har lavest prisnivå for det første. De sliter litt enda med etterdønninger etter krigen på 90 tallet, og prøver møysommelig å bygge seg opp igjen. Mitt inntrykk er at de gjerne vil ha turister og strekker seg langt for å gi god service. Ellers er det nydelig natur, både til lands og til vanns. Montenegrinerne er stolte og høyreiste folk. Og jeg synes de er stort sett veldig hyggelige, selvfølgelig finnes det uhøflige folk der som ellers. Budva og Kotor langs kysten er verdt et besøk, likeens Podgorica, som er hovedstaden. Det går båtturer ut til øyene, der man kan bade og slappe av. Ellers ville jeg fått med meg en dagstur til Dubrovnik (Kroatia) som er fantastisk flott, men sjølsagt et turisthøl med priser deretter. Legger ved en link til Herzeg Novi: http://www.hercegnovi.cc/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå