Gå til innhold

Å nei! Fått ringene og de passer ikke....Det ordnet seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk ringene våre idag, og hverken min eller sambos passer :(

Min er 2 nummer for liten og sambos ca 1 nummer. Og i morgen er det 14 dager til vielsen.

Vi har begge fått målt ringstørrelsen vår hos Mestergull her vi bor, og bestilte titanringer gjennom en gullsmed som holder til et annet sted(bestilte pr mail og fikk de i posten). Og nå er altså ringene helt ubrukelige.....

Håper det ordner seg på et vis, vi var litt nervøse for at hun på Mestergull som hjalp oss å finne riktig størrelse har notert ned feil nummer på lappen vi fikk, men sjekket ringene vi fikk opp mot denne oversikten som ligger på nettsidene til Tesori(det er ikke de vi har fått ringer fra, men det var der jeg fant en oversikt over størrelser) og der ser det ut til at det er gullsmeden vår som har gjort en feil, for målene viser nettopp det at min ring er to størrelser for liten og sambos 1, akkurat som vi tippet da vi forsøkte å få dem på oss. Venter spent på hvordan dette løser seg, håper jeg får tak i rette personen i morgen.... Har jo lyst til å sette på ringer under vielsen.

Innvendig diameter i millimeter

Ringstørrelse 47

15,3 - 15,4

Ringstørrelse 48

15,6 - 15,8

Ringstørrelse 49

15,9 -16,1

Ringstørrelse 50

16,2 - 16,4

Ringstørrelse 51

16,5 - 16,8

Ringstørrelse 52

16,9 - 17,1

Ringstørrelse 53

17,2 - 17,4

Ringstørrelse 54

17,5 - 17,7

Ringstørrelse 55

17,8 - 18

Ringstørrelse 56

18,1 - 18,4

Ringstørrelse 57

18,5 - 18,7

Ringstørrelse 58

18,8 - 19

Ringstørrelse 59

19,1 - 19,3

Ringstørrelse 60

19,4 - 19,6

Ringstørrelse 61

19,7 - 19,9

Ringstørrelse 62

20 - 20,3

Ringstørrelse 63

20,4 - 20,6

Ringstørrelse 64

20,7 - 20,9

Ringstørrelse 65

21 - 21,3

Ringstørrelse 66

21,4 - 21,5

Endret av Ostekake
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_sjokoladekake_*
Skrevet

Uff, håper det ordner seg for dere! :klem:

Er du forresten en venn av gulrotkake? :fnise:

Skrevet

Hehe, nei kjenner ikke gulrotkake gitt :)

Gjest Sølekake
Skrevet

Kanskje dere kunne få folkene hos gullsmeden din til å regulere størrelsen for dere, siden det er deres feil at størrelsen ble feil?

Ble kakesulten av dette jeg! :spise:

Skrevet

De kan sikkert regulere størrelsen for dere kjapt hvis dere forklarer krisen! Men ikke gratis. Hadde dere kjøpt ringene på Mestergull, så hadde det vært en annen sak.

Skrevet

Problemet er at ringene er i titan, og de er vanskelige å regulere størrelsen på, kan lages en størrelse større eller en mindre, men ikke mer pga hardheten i materialet. Og jeg må ha min to størrelser større...

Jeg tenkte å stikke innom et par gullsmeder når jeg skal ut og handle senere i dag for å kontrollmåle ringstørrelsen min, hvis de begge viser at vi har rett og ringene vi har fått er i helt feil størrelse så håper jeg vi bare kan sende inn de små ringene og at de rekker å lage og sende nye ringer til oss.

Skrevet

Det viste seg at gullsmeden har laget ringene mindre enn den størrelsen vi hadde oppgitt fordi de alltid får tilbakemldinger på at ringene deres er for store(ringene er buet på innsiden og de fleste ringmål er rette på innsiden, noe som gjør at ringene blir for store om man bruker samme størrelse i ring som i ringmål, vårt ringmål var antakeligvis buet på innsiden).

Våre ringmål er tydeligvis mere riktige i forhold til ringene de leverer så de skulle lage en hasteordre på nye ringer til oss og vi bare sender de for små ringene tilbake med posten.

Det ordnet seg veldig fort og greit og damen vi snakket med var kjempehyggelig og hadde full forståelse for at jeg hadde fått et snev av "hysterisk-brud-syndromet" :ler:

Så nå kan jeg trygt anbefale Gullsmedbutikken Gressvik :tommelsmil:

Skrevet

Så bra at det ordnet seg!

OG når ringene ikke passer og det er fjorten dager igjen til vielsen er det lov til å bli litt hysterisk! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...