Gjest fisk Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 hvilke metoder er mest humane åta livet av feks kaninunger på??
Telys Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Den mest humane måten er vel å gå til dyrlegen å få dem til å gjøre det. Men ellers tror jeg det er mange som slår dem i hode med hammer. Du kan jo heller gå innom noen dyrebutikker i området å spør om de vil ta imot kaninungene? De tar imot så lenge de har plass. Pluss du kan få en liten sum igjen for det (Varierer nok etter hvilken butikke det er)
Troyamin Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Jeg avliver smådyr v å kakke dem i hodet med baksiden av ei øks. Eller knekker nakken på de. Alt avhenger av str på dyret.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Hvor gamle er de da? Kan dere ha de inntil de kan forlate moren og gi dem bort da? Hvis de må avlives ville jeg tatt dem med til dyrlegen. Jeg har selv slått ihjel kaninunger ved å slå dem hardt i hodet med en hammer. De døde momentant, og det var sikkert en ok måte å dø på for dem. Men det var ikke ok for meg. Jeg gjorde det etter råd jeg fikk fra dyrlegen pr tlf. Kaninmoren hadde begynt å spise på bena til kaninungene. Hun var ung og det var hennes først kull, så hun taklet det ikke. Derfor måtte de avlives så raskt som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå