Rorri Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #21 Skrevet 31. juli 2009 Huff ja, det eneste som kan hjelpe er å si fra rett ut, og jeg får vel skylde på meg selv som ikke har gjort dette for lenge siden. Syns selv jeg har vært veldig avvisende og frekk, og er sint fordi hun har får meg i slik stemning. Det har vært noen vanvittige episoder, (ja som overgår Hyacinth en høy gang...) men neppe kriminelt... Ja hun er nok nabolagets skrekk, selv om hun oppfatter seg som en enorm ressurs...
Norbertine Skrevet 31. juli 2009 #22 Skrevet 31. juli 2009 Man kontakter ikke politiet før man har prøvd alt annet, det vil også si at man må være uhøflig. Det går ikke an å ringe politiet og si at man har en nabo som tar veldig mye kontakt, og be dem om å ordne opp, for så å innrømme at man aldri en gang har prøvd å si i klartekst at "Vi er faktisk ikke interessert i å være venner med deg!". Enkelte mennesker forstår bare ikke hint, og har ikke sosiale antenner overhodet. Selv om hun ikke forstår det selv er det faktisk hun som er uhøflig, og eneste måten å takle det på er å være uhøflig tilbake. Hvor ubehagelig det enn er.
Gjest Gjest_titti_* Skrevet 31. juli 2009 #23 Skrevet 31. juli 2009 Det som er gøy i en fiktiv komiserie på tv er kanskje ikke like gøy i det virkelige liv? Synes denne naboen høres farlig ut. Sikkert en plagsom nabo, men farlig..., må ikke overdramatisere her nå.
Gjest Blondie65 Skrevet 31. juli 2009 #24 Skrevet 31. juli 2009 Jeg synes faktisk ikke det er uhøflig å si fra at man velger selv om man vil åpne døren, ta telefonen eller slippe inn de som står på trammen. Jeg synes derimot det er svært uhøflig å ikke respektere andres privatliv. Jeg kan ikke skjønne at det skal være uhøflig å si dette i klartekst, og jeg kan heller ikke forstå at det skal være nødvendig å føle seg uhøflig eller å si dette på en uhøflig måte. Kanskje det aller beste er å mote seg opp og vandre over og ringe på døren og si rett ut: "Hei vi ville bare si fra om at vi ikke liker at du ringer oss i eininga eller banker på døren til vi lukker opp. Vi har en travel hverdag og da vil vi gjerne ha fred og ro om kvelden. Vi ser gjerne at dette blir respektert i fremtiden. Dersom vi i fremtiden ikke lukker opp eller svarer når du ringer er det fordi det ikke passer. Å fortsette å ringe på eller å ringe på alle husets telefoner vil bare medføre at vi blir enda mindre interessert i å ha kontakt med deg. Skulle du - mot formodning - ikke forstå at dette betyr at vi vil være i fred og på tross av denne direkte meldingen fortsette å ringe på og ringe på telefonen vår blir vi nødt å sette inn litt mer alvorlige tiltak." Hva de "mer alvorlige tiltakene" skal være kan hun få gruble over. Sperring av nummer på telefonene er en ting, skifte til hemmelig nummer en annen og kontakte politiet en tredje. Jeg ville også forhørt meg med de andre naboene om hun oppfører seg likedan hos dem. Da kan jo de gi samme beskjed. Det største problemet med folk som har amputerte eller ikke-eksisterende sosiale antenner er oss selv. Vi tør ikke gå til det skrittet å si fra at nå går det over grensen - nå må du gå hjem - nei jeg har ikke tid til deg i dag. Istedenfor hinter vi, drar på det, og baktaler vedkommende. Kanskje vi bør gå på "direkte tale" kurs?
MarianneE Skrevet 31. juli 2009 #25 Skrevet 31. juli 2009 skaff deg en Onslow, kanskje det skremmer henne vekk?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #26 Skrevet 31. juli 2009 Til ts: har du fått konfrontert stalkernaboen din enda?
absinthia Skrevet 1. august 2009 #27 Skrevet 1. august 2009 Jeg tror at du har fått min gamle nabo.. - ihvertfall minte dette veldig om henne!
Gjest Tweek Skrevet 1. august 2009 #28 Skrevet 1. august 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Rorri Skrevet 1. august 2009 Forfatter #29 Skrevet 1. august 2009 skaff deg en Onslow, kanskje det skremmer henne vekk? Ja jeg får style om mannen min, god ide! Hun syns hun er guds gave til menn tydeligvis, og må "ta på" alle, blunker og står i. Føler meg ikke truet, men syns hun tar seg til rette
Rorri Skrevet 1. august 2009 Forfatter #30 Skrevet 1. august 2009 Jeg hadde invitert henne hjem til meg for å bli med på trekant og voodoo Det hadde nok satt en stopper Evn. Invitere til filmkveld og si at det er den nyeste sexfilmen din deg og din kjære og at du har lyst til å vise henne den. Kjære deg, det hadde hun dessverre syns var meget interessant, hun har ingen hemninger om å snakke om sex eller exkjærester. Vodoo kunne kanskje vært noe, takk for du satte meg på det
Rorri Skrevet 1. august 2009 Forfatter #31 Skrevet 1. august 2009 Til ts: har du fått konfrontert stalkernaboen din enda? Hei, nei, men det var noen gode forslag her, (og noen kjempemorsomme) jeg sitter med gardinene trukket for og et ubesvart anrop på telefonen fra i går. Det beste med sommerferien vår var faktisk å slippe vekk! Selv om det kom et anrop da også. Hun er jo ikke ond, men veldig selvsentrert, og forstår nok ikke at ikke alle syns hun er verdens midtpunkt, sexy og interessant...
Rorri Skrevet 1. august 2009 Forfatter #32 Skrevet 1. august 2009 Jeg synes faktisk ikke det er uhøflig å si fra at man velger selv om man vil åpne døren, ta telefonen eller slippe inn de som står på trammen. Jeg synes derimot det er svært uhøflig å ikke respektere andres privatliv. Jeg kan ikke skjønne at det skal være uhøflig å si dette i klartekst, og jeg kan heller ikke forstå at det skal være nødvendig å føle seg uhøflig eller å si dette på en uhøflig måte. Kanskje det aller beste er å mote seg opp og vandre over og ringe på døren og si rett ut: "Hei vi ville bare si fra om at vi ikke liker at du ringer oss i eininga eller banker på døren til vi lukker opp. Vi har en travel hverdag og da vil vi gjerne ha fred og ro om kvelden. Vi ser gjerne at dette blir respektert i fremtiden. Dersom vi i fremtiden ikke lukker opp eller svarer når du ringer er det fordi det ikke passer. Å fortsette å ringe på eller å ringe på alle husets telefoner vil bare medføre at vi blir enda mindre interessert i å ha kontakt med deg. Skulle du - mot formodning - ikke forstå at dette betyr at vi vil være i fred og på tross av denne direkte meldingen fortsette å ringe på og ringe på telefonen vår blir vi nødt å sette inn litt mer alvorlige tiltak." Hva de "mer alvorlige tiltakene" skal være kan hun få gruble over. Sperring av nummer på telefonene er en ting, skifte til hemmelig nummer en annen og kontakte politiet en tredje. Jeg ville også forhørt meg med de andre naboene om hun oppfører seg likedan hos dem. Da kan jo de gi samme beskjed. Det største problemet med folk som har amputerte eller ikke-eksisterende sosiale antenner er oss selv. Vi tør ikke gå til det skrittet å si fra at nå går det over grensen - nå må du gå hjem - nei jeg har ikke tid til deg i dag. Istedenfor hinter vi, drar på det, og baktaler vedkommende. Kanskje vi bør gå på "direkte tale" kurs? Takk, du har rett
Gjest Tweek Skrevet 1. august 2009 #33 Skrevet 1. august 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå