Gå til innhold

Invadert av Hyacinth...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelp, nå skriver jeg i ren frustrasjon. Vi har en Hyacinth i nabolaget! Den pratsomme dominerende naboen holder på å ta knekken på meg. Er jeg ute i hagen kommer hun løpende, henter jeg posten nærmest ligger hun på lur, og hun ringer på døra seint på kvelden og syns det er rart vi ikke tar telefonen når det er lys i huset vårt...Jeg har aldri ringt henne på de årene vi har bodd her, hun tar kontakt minst en gang i uka. Hun prater og prater og alt er selvskryt, og jeg svarer bare kort, men nei der er det ingen antenner. Vi er også veldig forskjellige. En annen nabo sier jeg er altfor høflig, men jeg har virkelig sagt fra at "nei nå må jeg gå..." , må jeg si at "Jeg har ikke lyst å prate med deg - ever". Det er absolutt ikke min natur.... Jeg har ingen problemer med andre naboer, og er sosial ellers, men jeg føler meg rett og slett invadert

av denne damen. Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:popcorn:

håper, håper, håper du fortsetter å fortelle om denne damen!

:hoho:

(Beklager, ingen råd... )

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke lukke opp når du ser at hun ringer på? Ikke ta tlf dersom du ser at det er henne? Få deg hemmelig nummer?

Skrevet

Takk for svar, men jeg har prøvd :-) Hun ringer til alle telefonene i huset, til min manns jobb til og med, for å si at hun ikke fikk tak i meg... Hun dundrer på døra slik at vi tror det brenner et sted, og så er det bare "å jeg så det var lys hos dere, kan jeg komme inn?" (Lørdagskveld...)Hun har ikke psykiske problemer, og har en jobb som tilsier at hun absolutt skulle vite hva som var god folkeskikk. Hadde det vært en som bare ville hatt litt kontakt, som var ensom av og til hadde det ikke vært noe problem, men...

Skrevet

Du har min dypeste medfølelse.. det har du, men jeg klarer alikevel ikke slutte å le...

:hoho: :hoho: :hoho:

(Mulig det har rablet for meg idag altså...)

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for svar, men jeg har prøvd :-) Hun ringer til alle telefonene i huset, til min manns jobb til og med, for å si at hun ikke fikk tak i meg... Hun dundrer på døra slik at vi tror det brenner et sted, og så er det bare "å jeg så det var lys hos dere, kan jeg komme inn?" (Lørdagskveld...)Hun har ikke psykiske problemer, og har en jobb som tilsier at hun absolutt skulle vite hva som var god folkeskikk. Hadde det vært en som bare ville hatt litt kontakt, som var ensom av og til hadde det ikke vært noe problem, men...

Da hadde jeg tatt vare på alle ubesvarte anrop på mobilen,filmet med overvåkningskamera når hun dundret på døra og ført logg over alle hendelser med henne. Deretter meldt henne til politiet.Høres merkelig ut at du skriver at du ikke vil være "uhøflig" mot henne selv om hun stalker deg/dere.

Gjest Blondie65
Skrevet

Her må du være veldig direkte.

Når hun dundrer på døren er det ikke "nei det passer litt dårlig nå" - det er "nei du får ikke komme inn, og siden du nå står her: fordi om vi er hjemme betyr ikke det at vi har lyst på besøk av deg".

Når hun ringer på alle telefonene så ta telefonen og fortell henne at grunnen til at dere ikke svarer er at det passer dårlig for dere å snakke med henne akkurat nå og det må hun ta hensyn til.

Du skal selvsagt være høflig - men du skal likefullt være bestemt.

Eventuelt kan du jo begynne å kalle henne Hyasinth og hvis hun ikke skjønner hvem det er så fortell henne når den går på tv'n og si at du føler deg som naboen hennes.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis hun ber deg inn på te så ikke drikk av det fine porselenet ;)

Skrevet
Hvis hun ber deg inn på te så ikke drikk av det fine porselenet ;)

:skratte:

Gjest Gjest
Skrevet
:skratte:

Hva er det som er så morsomt med dette?

Naboen det skrives om høres jo ut som en psykopat.

Er tydeligvis bare du som ler.

Skrevet (endret)

unnskyld.

som jeg skrev over; det har sikkert rablet for meg.

Evt så syns jeg det er hysterisk festlig med Hyacinth BUCKET-sammenligningen.

"The Bouquet recidence, the madam of the house speaking."

Endret av MidnightChildDreamer
Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel å ta litt i at hun er psykopat fordi om hun tar kontakt en gang i uken. At noen ler er pga sammenligningen med Hyacinth (som unektelig er morsom), folk ville neppe ledd ellers :)

Gjest Gjest
Skrevet
Det er vel å ta litt i at hun er psykopat fordi om hun tar kontakt en gang i uken. At noen ler er pga sammenligningen med Hyacinth (som unektelig er morsom), folk ville neppe ledd ellers :)
Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter skriver at denne naboen er dominerende.Hun tar ikke bare kontakt en gang i uka,hun ringer også på alle telefonene ,ringer til trådstarters ektemann dersom hun ikke får tak i henne og dundrer på døra til de lukker opp.

Hun snoker også på trådstarter når trådstarter henter posten bla.

Jeg tror ærlig talt at jeg ville ha fått nervesammenbrudd dersom en nabo plagde meg og overvåket meg sånn.Høres ut som en politisak.

Gjest Gjest
Skrevet

Det som er gøy i en fiktiv komiserie på tv er kanskje ikke like gøy i det virkelige liv?

Synes denne naboen høres farlig ut.

Skrevet
Det som er gøy i en fiktiv komiserie på tv er kanskje ikke like gøy i det virkelige liv?

Synes denne naboen høres farlig ut.

det er nettopp sammenligningen jeg ler av...

Men jeg skal sannelig slutte nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan jo tenkes at det ikke bare er ts som blir plaget av denne kvinnen?

Ts høres jo ressursterk ut og har en ektemann som vitne til det hele.

Hva om denne naboen sikter seg inn på personer med svakt nettverk?

Kanskje hun plager enslige forsørgere av barn som ikke tør å konfrontere henne av frykt for at hun skal sende melding til barnevernet som hevn? Kanskje plager hun folk som sliter psykisk og som ikke tør å konfrontere henne også videre?

Skrevet

Skjønner at det er vanskelig å si fra til henne, men du kan jo ikke la henne fortsette sånn! Du bør nok ta tak i det, si fra til henne i klartekst.. noe i stil med "beklager men jeg orker ikke ha så tett kontakt med deg", "jeg ser helst at du ikke ringer min mann på jobben", og sist men ikke minst "hvis jeg vil ha besøk inviterer jeg deg". Litt brutalt, men det høres jo ikke ut som hun tar et hint!

Skrevet
"The Bouquet recidence, the madam of the house speaking."

:skratte: ser henne livlig for meg i dette øyeblikk! Men utrolig kjipt å ha en sånn nabo da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...