Gå til innhold

Lage krøller med rettetang

Gjest Sunburn

Anbefalte innlegg

Gjest Sunburn

Går det an å lage krøller av rettetang? Isåfall hvordan? Og burde man bruke noe hårprodukt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Meg_*

Hei! Ja, det blir kjempefint!

Du tar et lite stykke hår og skiller det ut fra resten av håret. Så tar du rettetangen og later som om du skal begynne å rette håret fra innerst på dette hårstykke. Isteden for å rette ut tvinner du rettetangen rundt og rundt, slik at håret liksom legger seg rundt rettetangen. Du skal med andre ord ikke dra rettetangen langs med håret, men rotere den rundt og rundt (hele tiden mens den er inne mot hårroten).

Det er litt vanskelig å forklare, men det blir kjempefine korketrekkere av det! Du bør alltid bruke beskyttende spray når du føner, retter eller krøller håret -så det ikke blir tørt og slitt. Bruk gjerne hårspray etter å ha krøllet håret, så sitter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymia

tror om du søker på you tube så får du opp noen tips :-) og på GHD (rettetang) sin instruksjonsvideo så var det en liten snutt ang å lage krøller, så kanskje den ligger på ghd sine sider??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal med andre ord ikke dra rettetangen langs med håret, men rotere den rundt og rundt (hele tiden mens den er inne mot hårroten).

Jeg gjør det ikke på den måten, syns det er tungvindt å rotere den hele tiden. I stedet krøller jeg den øverste delen av håret rundt rettetangen, og drar den så nedover på vanlig måte. Utrolig vanskelig å forklare bra nok skriftlig, men se på

videoen (bare en random jeg fant, mulig det finnes noen bedre om du søker). Denne metoden høres ikke ut som den skal funke, men det gjør den! Endret av vesla86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunburn

hehe ja, det var nok vanskelig å forklare, jeg forstod heller ikke så mye ;) men takk som prøvde, og takk for videoene, skal se på de nå!

Krøller i langt hår er så pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ariadne_*

En annen metode er å legge rettetangen rundt en hårlokk nesten inn mot hodebunnen, vri rettetangen 180 grader (en halv gang rundt), og så dra den sakte nedover langs hårlokken, omtrent som når man krøller gavebånd med en saks. Blir fine, løse krøller av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du finner flere gode videoer på Youtube hvis du skriver:

curls hair straightener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...