Miracl3 Skrevet 4. august 2003 #1 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg lurere på hvor jeg kan kjøpe eller hvordan jeg eventuelt kan lage en slik,. Syntes de hører med i et vinterbryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. august 2003 #2 Del Skrevet 4. august 2003 Ta en 10l bøtte med vann og sett i fryseren. Når den er nesten helt frosset kakker du hull på toppen og heller ut overflødig vann (samles i midten inni). Sett nedi lys. passer bra ved inngangsparti pga er store. Eller du kan fylle små ballonger med vann og sette i fryseren. Sa ut når de er frosne, og bygg dem som en snølykt i pyramideform med lys i midten. Lim dem med vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 4. august 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 4. august 2003 Ta en 10l bøtte med vann og sett i fryseren. Når den er nesten helt frosset kakker du hull på toppen og heller ut overflødig vann (samles i midten inni). Sett nedi lys. passer bra ved inngangsparti pga er store. Eller du kan fylle små ballonger med vann og sette i fryseren. Sa ut når de er frosne, og bygg dem som en snølykt i pyramideform med lys i midten. Lim dem med vann. Men skal jeg bare ta islykte ut av bøtten da . vil den ikke smelte med tiden. Hvor lenge holder denne lykte ? Settes lyset nede i lykten ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. august 2003 #4 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg går vel ut ifra at det er minusgrader der lykten skal stå. Lykten holder i mange dager såfremt det er kaldt. Lyset settes nedi, der du har helt ut vannet. (Mao skal ikke hele bøtten fryse, kunslik at det blir noen cm med is i tykkelse rundt. is fryser nemlig utenifra og inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eiline Skrevet 5. august 2003 #5 Del Skrevet 5. august 2003 Hei Du kan få kjøpt islykt former, mener å huske at Panduro har disse formene. Har også sett dem i andre hobby butikker. Disse holder lenge i minusgrader og du slipper å hule de ut. Send meg en PM hvis du vil jeg skal finne ut hvor disse kan kjøpes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #6 Del Skrevet 5. august 2003 Disse holder lenge i minusgrader og du slipper å hule de ut. som Donpedro skrev så slipper du å hule ut lykter frosset i bøtter også, da vannet fryser til sist midt i bøtten og hvordan kan det ha seg at vannet smelter saktere av å ha blitt frosset i en annen form? endrer denne geniale panduro-formen polariteten i vannet? eller kanskje den kjemiske sammensetingen? nei! vann er vann.. og hastigheten på en isklumps smelting er avhengig av isens tykkelse og temperaturen den blir utsatt for.. intet mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. august 2003 #7 Del Skrevet 5. august 2003 Gjest: kunne ikke sagt det bedre selv! Det er slettes ikke nødvendig å kjøpe alt her i verden, man kommer langt med det man har også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eiline Skrevet 5. august 2003 #8 Del Skrevet 5. august 2003 Det var nå bare ment som et forslag. Jeg synest at disse formene er penere en runde bøtte formede. Men i huset hos meg finnes det bare vaskebøtter og da blir lykten fryktelig stor og ikke pen (ja da, har prøvd!) Så da måtte jeg ha kjøpt en mindre bøtta, så jeg valgte da å kjøpe en penere form. Det viktigste må da være at resultatet blir pent ikke om det koster noen få koner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #9 Del Skrevet 5. august 2003 Det viktigste må da være at resultatet blir pent ikke om det koster noen få koner. men de fleste setter vel pris på tips om hvordan de kan få det like bra, men billigere.. for slike som meg betyr faktisk pris også noe, da.. (rare meg..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. august 2003 #10 Del Skrevet 5. august 2003 http://www.anis.no/arkivkort/243.asp http://www.kvinneguiden.no/bryllup/inspira...on/islykt.shtml http://hole.siden.as/cparticle41516-1935.html http://www.labbogline.no/sider/julesider_2...leverksted.html http://www.bydel-gamle-oslo.oslo.kommune.n...kiv.asp?Id=3268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamjam Skrevet 5. august 2003 #11 Del Skrevet 5. august 2003 Pleier å fryse bøtta litt også sette en mindre bøtte nedi jeg.. Ikke for at det har noe som helst å si,følte bare for å gi forslaget.. Også fryser jeg ofte inn granbar e.l i bøtta.. Og forøvrig tror jeg det nesten blir det samme som panduro formene,de vi hadde på gamle jobben min var i hvertfall sånn.. En stor form,med en mindre sylinder i midten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå