Gå til innhold

Dåpsgave til fadderbarn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kusinen_*
Skrevet

Jeg skal være fadder for min fetter som skal døpes om en drøy måned og nå lurer jeg på hva som er vanlig å gi i dåpsgave? Jeg fikk sølvkopp og sånt, men det er jo snart 30 år siden, så jeg føler at det er litt gammeldags?

Noen tips? Hva er "normal" pengeverdi å gi når det er fadderbarn?

(Jeg vet jo at det varierer fra familie til famile og sånn, men vil gjerne ha noen tips...)

Videoannonse
Annonse
Gjest D-shol
Skrevet

Når vi var gudforeldre ga vi et gullkjede jeg fikk til min dåp og et stjernetegn-anheng han hadde fått til hans dåp.

Sølvkopp og sånt er koselig, men har lite bruksverdi. En sølvrangle er kanskje mer "nyttig", ihvertfall en stund?

Sparekonto kan være bra, eller sparebøsse (dette er populært, så pass på å få byttelapp!)

Album

Barnebibel

En serie med barnebøker

Strikket teppe

Gjest Smaragd
Skrevet
Når vi var gudforeldre ga vi et gullkjede jeg fikk til min dåp og et stjernetegn-anheng han hadde fått til hans dåp.

Sølvkopp og sånt er koselig, men har lite bruksverdi. En sølvrangle er kanskje mer "nyttig", ihvertfall en stund?

Sparekonto kan være bra, eller sparebøsse (dette er populært, så pass på å få byttelapp!)

Album

Barnebibel

En serie med barnebøker

Strikket teppe

Når jeg har vert faddere på tantebarn, har de fått gullarmband med navnet gravert på.(dette er blitt grådig dyrt nå de siste årene! gull er blitt knalldyrt! Før fikk du de til rundt 500, nå er de oppimot 1000!!! :( )

Når jeg har vert faddere på venninners barn, har de fått sølvanheng, med navnet gravert på forsiden, og dåpsdatoen på baksiden. Det har vert veldig populært!

Min bestevenninne's datter, har fått sølvskje , som jeg har fortsatt med til fødselsdagene hennes.

Skrevet

Er også fadder til en kusine av meg og har gitt sølvskje først til dåpen og deretter årlig, ikke BÅDE bursdag og jul, men en av delene... Det som er dumt da er at man må kjøpe skje til det fyller 10/12 år dersom de skal ha "full pakke." (evt 5år dersom man kjøper dette til både bursdag og jul, noe som er et alternativ dersom man ikke blir fristet til å kjøpe andre ting underveis!) :gjeiper:

En annen jeg er fadder til kjøpte jeg en krakk med pent påmalt navn og fødselsnr. (fra en vernet bedrift tror jeg det var!) Dette kan man jo også få rosemalt dersom man måtte ønske det eller evt male på selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...