Gå til innhold

Hvordan er Powershot A480?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ivrig_*
Skrevet

Hvordan er den? p.g.a billig, - ellers 10 mp.

Jeg tenker å ha den til turer, syden, på hytte etc så slipper jeg å bruke speilrefleks hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bildekvaliteten er ikke spesielt imponerende, men til den prisen er det overlevbart.

Skrevet
Bildekvaliteten er ikke spesielt imponerende, men til den prisen er det overlevbart.

Hvorfor ikke? 10mp er mye, - til den prisen. Vil det si at mindre enn 10 er bedre?

Skrevet (endret)

Megapiksler har svært lite å si for bildekvaliteten, bortsett fra når det blir for mange. Da kan det bidra til en reduksjon i kvalitet. Rett og slett fordi du skal presse inn flere millioner lysfølsomme sensorer på et svært begrenset område (omtrent som lillefingerneglen din). Dess større tetthet av lysfølsomme sensorer dess større problemer med støy pga blant annet varmeutvikling.

At kameraer får stadig flere piksler skyldes ikke at det gir bedre bildekvalitet, men at forbrukerne krever det fordi de tror det fører til bedre bildekvalitet.

http://www.akam.no/artikler/hvor_skal_dette_ende/33241

Endret av Zzyzx
Skrevet

Jeg ville lagt på noen hundrelapper eller ti og kjøpt meg en Canon ixus-et-eller-annet med bildestabilator (IS).

Skulle kjøpe Powershot A480 til sønnen min her om dagen, men når jeg kom i butikken synes jeg den var så svær. Og knappene bakpå var ulogiske. Endte opp med ixus 95 IS. Mye mindre og greiere å ha i veska :) Selv har jeg en ixus 980 IS som har muligheter for manuelle innstillinger for lukkertid osv i tillegg til de faste ferdigoppsettene, noe som du gjerne setter pris på som er vant til speilreflekskamera!

Så lenge det er over 5-6 megapixler, så spiller det ingen rolle hvor mange mpx det er. Skal du trykke opp svære plakater, så skal de uansett ikke sees på nært hold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...