Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere sammen om ettermiddagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Lager middag

- Spiser middagen og snakker (sitter ofte og snakker en god stund etter middagen)

- Koser litt på sofaen

- Farter ut og gjør ett eller annet (kjører tur, besøker folk, båttur, gåtur osv..)

- Kommer hjem og sitter og snakker, sitter litt på nett og kommeterer, ser på Finn-annonser sammen, evt lager en god kvelds og spiser + snakker

- Legger oss og snakker

Dette er en ganske så normal hverdag for oss. Vi snakker myyyye, om absolutt alt.

Skrevet

Vi spiser middag sammen, snakker litt om hvordan dagen har vært. Så gjør vi ting hver for oss, han fikser ting i huset (mye som må ordnes her), og jeg rydder litt/ vasker osv, noen ganger går vi en tur sammen. Senere på kvelden sitter vi i stua og hører på musikk sammen, ser en film eller tv osv, så legger vi oss. Det hender også ganske ofte at den ene tar seg en tur til en kamerat/venninne, eller at begge drar til felles venner, eller at vi får besøk.

Skrevet

Den der høres veldig fin ut ja. Slik er det for oss også.

Evt at en av oss drar på trening eller andre erender rett etter arbei og den andre lager middag til den ene kommer hjem.

Skrevet

Njaaa... Som regel er middagen fordig når jeg kommer fra jobb, så da spiser vi sammen og snakker litt løst og fast. Så drar enten den ene eller begge to ut for å få beveget kroppen litt. har vi ingen planer om besøk eller å besøke noen eller lignende, har vi en tendens til å synke ned i hver vår sofa med hver vår PC i fanget og TVen på i bakgrunnen. Så sløver vi der frem til leggetid.

Skrevet

Lager middag sammen og spiser sammen.

Ser på tv eller ser en film.

Surfer på hver vår pc.

Går tur sammen.

Besøker venner.

Har vi et prosjekt gående hjemme så jobber vi sammen på det.

Kjører på tur.

Koser oss sammen :sjarmor: Går litt tid til sånt også.

Gjest Gjest_Samboer_*
Skrevet

Du verden! Er det ingen av dere som har sex? Det er en viktig aktivitet hos oss!

Gjest milkyway
Skrevet

Spiser middag, ser på tv og puler, utenom det spiller han gitar og jeg tegner/maler litt. Koselig å være sammen uten å absolutt være "tilstede" også :) Men prater ofte også ja, krangler litt, gjemmer oss bak møbler for å skremme den andre hvis jeg/han er på do/ute og røyker :klø: det er visst en hevngreie, husker ikke hvem som begynte. Sover gjør vi og.

Gjest Shady Lady
Skrevet

Det har vore lite "A4" liv på oss det siste året fordi vi har reist nokre mnd, kjæresten jobbe vekke eit halvt års tid før det osv.

Men standarddagar der begge er heime og på jobb ser slik ut:

Eg handlar og lagar middag etter jobb, til han kjem heim frå jobb.

Vi et medan vi ser Home and Away. :Hehe:

Så søv eg/begge gjerne middag viss vi er trøtte...

Han trenar og eg besøker ei venninde/ eller vi er heime begge to og ser TV og kopar

Litt husarbeid og sånt

Går ein tur ilag

Leggetid!

Lite spennande egentlig, men eg likar det sånn!

Skrevet

Går tur.

Trener sammen (noen ganger).

Lager mat.

Ser på TV.

Prater og babler.

Tuller mye.

Drømmer sammen. :hjerte:

Hviler "middag" i sammen.

Surfer på hver vår PC.

Surfer sammen på PC'n.

Går på kino.

Drikker litt vin, en sjelden gang.

Skrevet

* Lager middag sammen.

* Ser på film eller tv-serier (dvd) sammen.

* Sitter ved hver vår pc.

* Leser i hver vår bok.

* Spiller kort (UNO).

* Spiller brettspill.

* Skravler og diskuterer.

* Går kort og lengre turer.

* Går i butikken sammen og handler.

* Går på kino.

* Spiser ute.

* Fjaser ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

-vi ligger ofte i sofaen og koser/sover, spesielt etter middag

-har hund, så da går vi på tur med den!

-lager middag sammen, eller den ene til den andre

-må vel ha med at vi har sengekos ganske daglig også=)

-ser film eller tv

-setter på musikk

-gjør litt husarbeid

-sitter på nett

-besøker venner

-prater også endel og drømmer om ting sammen!

ganske normale saker da=)

Skrevet

Hmm.. vi er nok kommet inn på en veldig feil sti...

For her i huset seitter vi på hver vår data i forskjellige rom, helt til vi skal legge oss... Han er en veldig ihuga gamer, og da han fikk sponset bedre maskin av sin onkel tok gamingen helt overhånd. Prøvd å ta det opp med han, men da blir han bare gretten og prøver å rettferdiggjøre det.

Så det har endt i at jeg sitter på facebook nesten hele tiden, men uansett er det pc som er tingen. Tv ser jeg nesten ikke på. Grunnet stor forskjell på arbeidstid her vi liten mulighet til spise middag sammen. så det blir til at vi lager oss brødskive når det passer oss...

Skrevet
Hmm.. vi er nok kommet inn på en veldig feil sti...

For her i huset seitter vi på hver vår data i forskjellige rom, helt til vi skal legge oss... Han er en veldig ihuga gamer, og da han fikk sponset bedre maskin av sin onkel tok gamingen helt overhånd. Prøvd å ta det opp med han, men da blir han bare gretten og prøver å rettferdiggjøre det.

Så det har endt i at jeg sitter på facebook nesten hele tiden, men uansett er det pc som er tingen. Tv ser jeg nesten ikke på. Grunnet stor forskjell på arbeidstid her vi liten mulighet til spise middag sammen. så det blir til at vi lager oss brødskive når det passer oss...

DETTE er feil sti å komme inn på. Man burde vie mere tid sammen og om det i tillegg er stor forskjell på arbeidstid får dere sett enda mindre til hverandre. Skummelt å komme inn på ett slikt spor..

Vie mer tid til hverandre og mindre på data. Data burde egentlig være ett tidsfordriv om man ikke har noe annet å gjøre.. når dere er FRA hverandre feks.

Skrevet
DETTE er feil sti å komme inn på. Man burde vie mere tid sammen og om det i tillegg er stor forskjell på arbeidstid får dere sett enda mindre til hverandre. Skummelt å komme inn på ett slikt spor..

Vie mer tid til hverandre og mindre på data. Data burde egentlig være ett tidsfordriv om man ikke har noe annet å gjøre.. når dere er FRA hverandre feks.

Akkurat hva jeg mener! men med en mann som ser på gaming som en helt normal "voksen mann" ting å gjøre er det vanskelig å få overtalt han til noe annet.. Ikke har vi venner å besøke. Men jeg hadde vært fornøyd om jeg fikk noen samtaler med han løpet av kvelden, og kansje et felles måltid...

Skrevet
Akkurat hva jeg mener! men med en mann som ser på gaming som en helt normal "voksen mann" ting å gjøre er det vanskelig å få overtalt han til noe annet.. Ikke har vi venner å besøke. Men jeg hadde vært fornøyd om jeg fikk noen samtaler med han løpet av kvelden, og kansje et felles måltid...

Ja, ikke sant.

Kanskje sette av enkelte dager man VET man er samtidig hjemme og kanskje gå turer sammen. Eller sette av noen av helgene til å bryte av hverdagen med å gjøre noe helt annet. Ihvertfall komme seg ut av husets fire vegger å gjøre noe sammen. Det sies vel også at enkelte menn prater bedre når de har noe å syssle med, som feks å gå tur. Man må nesten ha en 'greie' sammen, så man ikke ender opp som 'venner' på en måte som bare bor sammen og bare går forbi hverandre i gangen og går hver til sitt liksom. Sier ikke at dere gjør det nei, men hos noen kan det lett bli slik.

Jeg og kjæresten går mye tur sammen. Finner oss ulike mål å gå til både i bystrøk og i marka. Helt herlig. Søker litt etter nye steder på nett. Tar masse bilder av hverandre og utsikt. Prater godt sammen, har gjerne med niste. Så ser vi på det når vi kommer hjem eller en annen dag.

Skrevet

Vi har nok gått fra å være kjærester til venner... Etter at jeg ble gravid her ikke sex vært særlig aktuelt da det er meget smertefult. Og vi er ofte så slitne og trette når vi endelig legger oss at vi faller rett i søvn. Men ellers så er det i senga vi snakker aller best og mest. Det er bare så lenge siden sist... Om en måned får han litt bedre jobb rutiner, og det gleder vi oss til, håper ting blir bedre da! Har planer om at Onsdager ska være vår kveld. Der vi bestemmer annenværgang hva vi skal gjøre! Håper vi får det til å funke!

Skrevet
Vi har nok gått fra å være kjærester til venner... Etter at jeg ble gravid her ikke sex vært særlig aktuelt da det er meget smertefult. Og vi er ofte så slitne og trette når vi endelig legger oss at vi faller rett i søvn. Men ellers så er det i senga vi snakker aller best og mest. Det er bare så lenge siden sist... Om en måned får han litt bedre jobb rutiner, og det gleder vi oss til, håper ting blir bedre da! Har planer om at Onsdager ska være vår kveld. Der vi bestemmer annenværgang hva vi skal gjøre! Håper vi får det til å funke!

Nå ble jeg glad. Høres ut som en bra plan, så tar dere det derfra.

:jepp:

Skrevet

Dette må jeg bare svare på. "Data" kan være hobby fullverdig på linje med fotball, klatring, korps, strikking. Å avvise det som "tidsfordriv når man ikke har annet å gjøre" er virkelig arrogant.

At man lett kan falle inn i feil mønster, slik paret i sitatet ditt hadde gjort, er klart. Men det har ikke nødvendigvis noe med "data" å gjøre.

Skrevet
Dette må jeg bare svare på. "Data" kan være hobby fullverdig på linje med fotball, klatring, korps, strikking. Å avvise det som "tidsfordriv når man ikke har annet å gjøre" er virkelig arrogant.

At man lett kan falle inn i feil mønster, slik paret i sitatet ditt hadde gjort, er klart. Men det har ikke nødvendigvis noe med "data" å gjøre.

Enig der ja. Ok med data som tidsfordriv/hobby. Det er når det går utover forholdet, og at man setter seg heller foran datan i timesvis hver eneste dag istedet for å finne på no med kjæresten - da er det som du sier, klart at man faller i feil mønster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...