Gjest Gjest_Råsa_* Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Man kan jo få en forsikring på div elektriske varer fra butikken som gjelder for det meste, også uforsiktig bruk innen en hvis periode, gjerne 3-5 år. (også ofte kalt idiotforsikring). Noen som vet hvor lurt det er å ha en sånn forsikring på hvitevarer? Hvor lett er det faktisk å få et nytt produkt når det skjer noe?
Gjest Gjest_nille_* Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Man kan jo få en forsikring på div elektriske varer fra butikken som gjelder for det meste, også uforsiktig bruk innen en hvis periode, gjerne 3-5 år. (også ofte kalt idiotforsikring). Noen som vet hvor lurt det er å ha en sånn forsikring på hvitevarer? Hvor lett er det faktisk å få et nytt produkt når det skjer noe? Jeg selger hvitevarer og jeg ville ikke kjøpt slik forsikring på dette. Jeg har en god innboforsikring og jeg er ikke spesielt klønete av meg, så om det skjer noe så er det neppe selvforskyldt. Er man derimot kronisk forfulgt av uhell så kan det jo være en grei forsikring å ha. Jeg har hatt sånn såkalt "idiotforsikring" på laptop og speilreflekskamera, da vanlig innboforsikring f.eks ikke dekker skader skjedd på skolen. Eneste gode argumentet for sånn forsikring på hvitevarer er at det dekker ødelagt mat i f.eks defekt fryser eller kjøleskap, eller ødelagte klær som følge av defetk vaskemaskin/tørketrommel.
Krista83 Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Ellers så kan det for noen være lurt å ha slik forsikring på vaskemaskinen om en har for en vane å vaske skruer eller slikt i dem... På en keramisk/induksjon platetopp om man skulle være uheldig og miste noe tungt over den slik at den sprekker... Men for det meste var det få som kjøpte slike forsikringer når jeg solgte hvitevarer.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Man kan jo få en forsikring på div elektriske varer fra butikken som gjelder for det meste, også uforsiktig bruk innen en hvis periode, gjerne 3-5 år. (også ofte kalt idiotforsikring). Noen som vet hvor lurt det er å ha en sånn forsikring på hvitevarer? Hvor lett er det faktisk å få et nytt produkt når det skjer noe? Forbrukerrådet har advart mot slike forsikringer. det er enda et salgstriks. d er godt nok dekket under køpsloen og garantien. dette ernoe butikkene har funnet ut de kan tene ekstra penger på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå