Nullet Skrevet 4. august 2003 #1 Del Skrevet 4. august 2003 Barne og familieminister Laila Dåvøy stod i kveld frem på NRK i programmet Sommeråpent. Der oppfordret hun Norske kvinner til å føde flere barn! Det Ministeren tydeligvis ikke er klar over, er at det å få barn ikke er/skal være en rettighet for kvinner. Hun er tydeligvis fullstendig uvitende om at jorden er overbefolket, OG at menneskeheten må først lære seg til å ta seg av de barna som finnes i dag! Dessuten påstår hun at det at kvinner ligger med menn for deretter å kaste den eventuelle barnefaren på dør, helt "OK". Jeg vil bare få si at jeg tar SKARP avstand fra Dåvøys holdning om "den "feministiske herskerrase" skal ha alle rettigheter som overhodet er mulig å få!! Jeg vil forlanger at Dåvøy forlater stillingen sin som barne og familieminister. Hun tjener verken seg selv, verden eller det Norske folk, overhodet NOENTING!! Hun har rett og slett ikke peiling på hva hun prater om!! Nårtid skal vi få politikere som har litt peiling? Alle flyr jo rundt og sleiker kvinnebevegelsen og President Bush i bakenden! Takk for seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. august 2003 #2 Del Skrevet 4. august 2003 Tror nok at kvinnebevegelsen og Bush står rimelig langt fra hverandre politisk sett. Forøvrig kan Norge ha gost av flere barn økonomisk sett selv om det er mange barn i erden. Det finnes ulike fokus. Noen ganger må man tenke lokalt, noen ganger statlig, regionalt eller globalt. Skulle politikerne kun tenke globalt, hadde Norge sett ganske annerledes ut, og folk hadde nok ikke stemt frem en slik regjering pr i dag. Politikere har forøvrig oftest faglige rådgivere, særlig ministre. Det behøver ikke bety at alt er smart eller i tråd med eet syn, men mye er faktisk gjennomtenkt før det sies. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nullet Skrevet 4. august 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 4. august 2003 Tror nok at kvinnebevegelsen og Bush står rimelig langt fra hverandre politisk sett. Det tror ikke JEG! Forøvrig kan Norge ha gost av flere barn økonomisk sett selv om det er mange barn i erden. Det finnes ulike fokus. Noen ganger må man tenke lokalt, noen ganger statlig, regionalt eller globalt. Man MÅ tenke globalt! Det ville vært utrolig urettferdig, rett og slett galt å pålegge Kineserne barneforbud, samtidig som vi her i Norden fråtser i barn vi ikke engang greier å ta ordentlig vare på. Noe slikt ville blitt forstått som etnisk rensning. Politikere har forøvrig oftest faglige rådgivere, særlig ministre. Det behøver ikke bety at alt er smart eller i tråd med eet syn, men mye er faktisk gjennomtenkt før det sies. Det hjelper jo ikke det, når man ikke gidder å høre på forskere som virkelig HAR GREIE PÅ populasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. august 2003 #4 Del Skrevet 4. august 2003 Donpedro skrev: Tror nok at kvinnebevegelsen og Bush står rimelig langt fra hverandre politisk sett. Det tror ikke JEG! Da tror jeg nok du bør sette deg bedre inn i politikk og samfunnsfag, samt ørlittegrann nyere historie? Hvorvidt man bør tenke globalt eller ei er forøvrig et politisk spørsmål, så der stiller vel igrunnen hvert parti fritt til å mene som de vil. Du får finne de som er nærmest deg og stemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nullet Skrevet 4. august 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 4. august 2003 Da tror jeg nok du bør sette deg bedre inn i politikk og samfunnsfag, samt ørlittegrann nyere historie? Men man bør ikke være så DUM (har ikke sagt at du er det), at man tror på ALLT det som står i lærebøkene heller!! Mye av det er faktisk vranglære, særlig historiebøkene! Det blir litt som å påstå at: "Japanerene angrep Pearl Harbor, og Roosevelt visste ingenting", noe han så ABSOLUTT visste!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. august 2003 #6 Del Skrevet 4. august 2003 Neida. Men det er vel (meg bekjent) en kjent sak at Bush er meget høyrevridd. Typiske kvinnesaksforkjempere (særlig de det snakkes negativt om) er vel ofte venstrevridde radikalere, ihvertfall mange på 70-tallet. Hvis du kan gi eksempler på at mange ikke er det, er det greit. Frem til det står jeg på mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nullet Skrevet 4. august 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 4. august 2003 Neida. Men det er vel (meg bekjent) en kjent sak at Bush er meget høyrevridd. Typiske kvinnesaksforkjempere (særlig de det snakkes negativt om) er vel ofte venstrevridde radikalere, ihvertfall mange på 70-tallet. Hvilken venstrevridde radikalere er det som ikke aner tilhørighet til den ytterste høyre fløy. Begge sider er ekstremister og er i stand til å utføre både etnisk rensning og mange andre skumle saker. Så om Bush påstås å tilhøre høyrefløyen, så kan da vel nesten ingen komme å påstå at han ikke er en ventrebefengt konservativ også? Amerikanere (de fornuftige av dem) kaller slike for "Neo Cons". Men var det ikke overpopulasjon og kvinners påståtte rett til barn, vi skulle diskutere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. august 2003 #8 Del Skrevet 4. august 2003 Gidder ikke diskutere det akkurat nå, aner at det kan bli for usaklig. Ville bare påpeker at det er lite sannsynlig at alle norske politikere sleiker hver sin fløy. Og hverken alle ytterst til høyre eller venstre dreper i hytt og pine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nullet Skrevet 4. august 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 4. august 2003 Hva om vi spleiser ytterste venstre og ytterste høyre i en smørje og kaller dem "onde idioter"? Burde vært mer passende?!? Donpedro down.....Anybody else? PS. Jeg er ikke farlig å diskutere med! Har deltatt i mange diskusjoner der folk har fundametalt forskjellig syn enn meg, og alle har kommet fra det med forstanden i behold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. august 2003 #10 Del Skrevet 4. august 2003 Er ikke down, men trenger min skjønnhetssøvn. Forøvrig er det vanskelig å diskutere et program jeg ikke har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 4. august 2003 #11 Del Skrevet 4. august 2003 Har dere ikke skjønt at norske politikere ikke er noen man skal lytte til i det hele tatt? De sitter trygt på tinget, med partiboka i baklomma og gnafser i seg kaker og andre goder - og kommer med utspill i ny og ne. De har rådgivere - ellers trenger de ikke tenke en eneste tanke, men må være flinke til å referere. Det er få kloke menn/kvinner på tinget - Kåre og Berntsen og Kristin burde danne eget parti... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. august 2003 #12 Del Skrevet 5. august 2003 Sitter jo politikere i Regjeringen også, da... Helt enig i at det er mange tullinger på tinget, men det er jo vi som har stemt dem inn... Hvis folk hadde vært litt flinkere til å stryke kandidater ville man kansjke unngått noen, men mange gidder jo ikke stemme engang! Da kan man heller ikke klage, etter min mening. Forøvrig tror jeg det generelt er lite kunnskap om hvordan stoertingspolitikere jobber og setter seg inn i ting, og hvordan politikk fungerer i praksis (mener ikke nødvendigvis Vega nå). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2003 #13 Del Skrevet 5. august 2003 Nullet; alternativet til at norske kvinner bør føde flere barn, hva er det? Alternativet blir å hente mesteparten av fremtidig arbeidskraft utenfra. Er det det du vil? Flere fremmedarbeidere, og alt hva det innebærer av forskjellig tilrettelegging og problemer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nullet Skrevet 5. august 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 5. august 2003 Nullet; alternativet til at norske kvinner bør føde flere barn' date=' hva er det?[/quote'] Færre barn, eller eventuell "barnestopp" over en periode (noen år. 20 år?) Hvor ligger den GODE moralen i at VI nordmenn SKAL føde flere barn, fordi VI SKAL opprettholde VÅR ekstremt høye levestandard? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2003 #15 Del Skrevet 5. august 2003 Vi er på full fart inn i en gedigen eldrebølge, hvis jeg kan kalle den det, og alle disse eldre slutter å jobbe en eller annen gang når de har fylt seksti+. Noen må faktisk jobbe for å betale pensjonene deres, eller mener du at de skal sulte og fryse de siste årene av livet sitt etter å ha jobbet og slitt i 40+ år for å få til det samfunnet vi har i dag? Vi har jo ikke kapasitet i dag engang til å ivareta de gamle, syke her i landet, hvordan tror du det blir nå du blir gammel? Hva med foreldrene dine? Ja, jeg vet at det er noe som heter pensjonsforsikring, men det finnes faktisk mennesker som ikke har dette. En annen ting er at pensjonsforsikringer ikke hjelper det døyt dersom du blir syk og pleietrengende, og det må man nesten regne med å bli, fordi vi lever så lenge i dag. Man må tenke konsekvenser, og man bør ha levd en stund og sett livet fra flere vinkler før man lager seg så firkanta meninger. Og det er ikke først og fremst antall mennesker i verden som er det største problemet - det er den vestlige verdens overforbruk og utbytting av de svakere landene, slik at disse hindres i egen utvikling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. august 2003 #16 Del Skrevet 5. august 2003 eller eventuell "barnestopp" over en periode (noen år. 20 år?) Fint om du kan forklare hvordan dette skal praktiseres, særlig med tanke på hva som skjer hvis man får barn allikevel. Tvangsabort? Fengsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nullet Skrevet 5. august 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 5. august 2003 Vi er på full fart inn i en gedigen eldrebølge, hvis jeg kan kalle den det, og alle disse eldre slutter å jobbe en eller annen gang når de har fylt seksti+. Noen må faktisk jobbe for å betale pensjonene deres, eller mener du at de skal sulte og fryse de siste årene av livet sitt etter å ha jobbet og slitt i 40+ år for å få til det samfunnet vi har i dag? Vi har jo ikke kapasitet i dag engang til å ivareta de gamle, syke her i landet, hvordan tror du det blir nå du blir gammel? Hva med foreldrene dine? Det vil bli ekstremt harde forhold ja. For meg også, men jeg er beredt til å "ta det". Det vil antagelig harde forhold for oss alle uansett! Vi lever i et system som ikke "bærer seg selv", men er det ikke bedre at det går littegrann enn veldig galt? Det har gått/går veldig galt, hvis vi her i vesten skal prøve å kvitte oss med fattigdommen ved bokstavelig talt å bombe den ihjel! Ja, jeg vet at det er noe som heter pensjonsforsikring, men det finnes faktisk mennesker som ikke har dette. En annen ting er at pensjonsforsikringer ikke hjelper det døyt dersom du blir syk og pleietrengende, og det må man nesten regne med å bli, fordi vi lever så lenge i dag. Man må tenke konsekvenser, og man bør ha levd en stund og sett livet fra flere vinkler før man lager seg så firkanta meninger. Her tenker du "Min lommebok" og "Min rett til å leve i overflod igjen", så jeg gidder ikke svare deg på dette. Kall meg ikke firkantet, du har ikke noe mer korrekte svar på ting enn det jeg har! Og det er ikke først og fremst antall mennesker i verden som er det største problemet - det er den vestlige verdens overforbruk og utbytting av de svakere landene, slik at disse hindres i egen utvikling. Nei, det er ikke BARE overbefolkning som er problemet, men også fordeling/bruk av resursser. Det er f.eks forferdelig "uøkonomisk" at vi her i den vestlige verden spiser så mye kjøtt som vi gjør, fordi det går så mye energi (les: fôr) for å holde "kjøttet" i live, som egentlig kunne vært brukt til å holde mennesker unna sult (dyrke grønnsaker, frukt og kornprodukter i stedet for å bruke det til kufor). For ikke å snakke om alle de økonomiske midlene som går opp i røyk, ved produksjon av våpen og andre skjulte agendaer, som kunne vært brukt til medisiner o.a. De som har greie på det, påstår at "moder Jord" er oss bærekraftig med maksimalt 1 Milliard mennesker! Jeg mener IKKE at vi skal drepe noen for å få dette til, men det hjelper da vaffal ikke at Dåvøy står frem på TV og påstår at "alle kvinner har rett til å føde barn" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nullet Skrevet 5. august 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 5. august 2003 Fint om du kan forklare hvordan dette skal praktiseres, særlig med tanke på hva som skjer hvis man får barn allikevel. Tvangsabort? Fengsel? For å være ærlig! JEG HAR IKKE PEILING! Men dette må da kunne løses på en måte, ved å diskutere det, og komme frem til en HUMAN løsning? Men det ALLE vet, er at vi et ALLT for mange mennesker på denne kula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå