RocketDog Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Minn mann på 40 har venninner på 25... Et spm til dere.. Min mann på 40 skal ut å ta en øl med en venninne på 25. Jeg syntes dette er både ubehagelig og litt ekkelt. De har vært venner i omtrent 5 år. Han sier at han gjerne vil være vennen hennes fordi han syntes hun både er interessant, morsom og hyggelig. Han føler seg som en storebror. At han har hjulpet henne gjennom en vanskelig periode, pga dårlig selvbilde og at hun tidl. har blitt voldtatt. Er det jeg som overreagerer? Det hører med til historien at han har ligget med en annen jente i samme omgangskrets. Da var han 35 og hun var 18. Jeg har vanskelig for å se at en 40 åring og en på 25 åring kan ha særlig mye til felles? Han sier jeg er både konservativ og sjalu, og at jeg ikke kan bestemme hvem vennene hans skal være. Hva mener dere?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Huh. Jeg er 25 og har venner fra alt fra 21 til engod del og 40. Ser ikke dette som noe fryktelig merkelig.
Gjest Chrizzy Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Kan ikke du bare bli med og bli kjent med henne du og?Det er litt rart å nekte noen noe, man kan jo ikke det egentlig. Muligens vil du like henne og se at vennskapet er harmløst og greit?
frk.strøken Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Jeg skjønner hva du mener, og det er ganske stor aldersforskjell. Men jeg har selv mannlige venner på litt over 40 (og jeg er litt over 25) Det er ikke noe mer en vennskap, og vi tar gjerne en øl, trener eller går på kino sammen. Som noen sier, kan du ikke bli med en gang hvis det er ett festlig lag, så får du også hilst på denne jenta.
Miss moneypenny Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Jeg kan forstå at du syns det er ubehagelig, men støtter forslaget over her, om å bli med og bli kjent med henne, også ta det videre derfra, når du har fått et inntrykk av henne.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Jeg syns det er rart at han går alene og tar en øl med ei jente når han er sammen med deg, enten hun er 25 eller 35, men kanskje ekstra rart når han det er så stor forskjell. Jeg hadde gode venner i 40-åra fra jeg var 15-16 år selv, men når mannen er i et fast forhold syns jeg det ser rart ut å gå ut sammen. Hvis dette skulle vært greit burde du vært invitert med syns jeg, unaturlig at du ikke er inkludert i vennskapet. Hvis du sier dette til han, og han reagerer med at du ikke skal bli kjent med disse venninnene ville jeg ikke stolt på han, og ikke akseptert det. Du kan ikke bestemme over han, men du kan bestemme hva du selv tolererer i et forhold, og velge å gå ut av forholdet dersom dere ikke er enige, så får han velge selv hva som er viktig for han.
Ethereal Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Skjønner ikke problemet ditt. I mine øyne er det sunt å ha venner i alle aldre, om det så er venner på 12 år eller 80. Venner er venner. Om man finner tonen spiller vel ikke alder noen rolle? To mennesker som har det hyggelig sammen - det er det som er poenget her. Det er mannen din har ligget med en jente i samme omgangskrets spiller ingen rolle. Han har jo ikke ligget med akkurat denne jenta.
Gjest venninna Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 At de er venner over aldersforskjellen ser jeg ikke noe problem med. Jeg og min kjære har venner fra 60 til 20 (vi er 40) Men dersom han ikke inkluderer deg i vennskapet, om du skulle ønske det. Så ville varselklokkene ringt høyt hos meg.
Cata Skrevet 30. juli 2009 #9 Skrevet 30. juli 2009 Hm... Som de fleste andre i denne tråden så ser jeg ikke problemet med aldersforskjellen, og i utgangspunktet ikke med at det er "jentevenn" heller. Sto da på god fot med flere "eldre" menn da jeg var i tjueårene, uten at det var snakk om annet enn vennskap/kollegiale forhold. Men personlig ville jeg skygget banen dersom en av disse hadde villet møte meg for øl eller kaffe uten at jeg en gang hadde hilst på konene deres og visste det var greit for dem. Enig med dem som mener du kan be om å få hilse på den unge damen. Er det bare vennskap dem i mellom (og mest trolig er det det) så burde ingen av dem ha noe i mot det. Skal man "gå ut" med en gift mann så bør man kjenne kona også og sikre seg at det ikke oppstår misforståelser.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #10 Skrevet 30. juli 2009 Herregud, våkn opp da! Er det virkelig mulig å gå så i søvne som dere som svarer i denne tråden gjør?
Gjest brutal_mann Skrevet 30. juli 2009 #11 Skrevet 30. juli 2009 Ser ikke problmet.Men ale mine eksre har jo sett STORE problemre med mine venninner Så... Kan ikke du TS være litt annerledes og heller være litt positiv og prøve å bli kjent med henne du også? Hadde vært så fint med litt avslappede personer her i verden ser du.
Miss moneypenny Skrevet 30. juli 2009 #12 Skrevet 30. juli 2009 Herregud, våkn opp da! Er det virkelig mulig å gå så i søvne som dere som svarer i denne tråden gjør? Hadde det vært noe annet enn vennskap hadde han vel ikke snakket så mye om denne jenta?
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 30. juli 2009 #13 Skrevet 30. juli 2009 Min mann er i midten av 30-årene, og hverken han eller de andre etablerte kameratene treffer venninner alene for å drikke...ikke har de over 10 år yngre venner heller.
Gjest Gjest_Laban_* Skrevet 31. juli 2009 #14 Skrevet 31. juli 2009 At en ung jente gjerne omgås eldre menn synes jeg er forståelig. De kan dra nytte av hans livserfaring og kunnskap, og han kan være en å rådføre seg med. Hans motiv for å være sammen med henne stiller jeg meg mer skeptisk til. En 25 år gammel kvinne har ikke stort mer å tilby en 40 år gammel mann av kunnskap, råd og livserfaring enn en mann som er 15 år yngre enn deg har å tilby deg. Et motiv for å tilbringe tid med yngre mennesker kan være at deres ungdommelige vitalitet og deres vanligvis friere og mer usikre livssituasjon kan virke spennende i en 40-årings trygge og kjedelige hverdag. Det er det eneste andre motivet jeg kan forstå han kan ha annet enn å komme i trusa hennes. Synes egentlig at det er en smule konservativt med menn på 40 som flyr rundt med en kvinne på 25. Progressivt er når en 40 år gammel kvinne er sammen med en mann på 25. Catherine Zeta-Jones og Michael Douglas anser jeg som et par av den konservative, patriarkalske, kjedelige og gammeldagse typen, mens Ashton Kutcher og Demi Moore er et moderne, kult og mer grensesprengende par. Hva ville han sagt om du gikk på kafé med 15 år yngre menn?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #15 Skrevet 31. juli 2009 Blir veldig individuelt hva motivene er. Da jeg var student var vi mye sammen med noen av lærerne våre som da var mellom 35-45, og hadde familie. De fleste av dem hadde ingen andre intensjoner enn å ha det hyggelig og moro og snakke om felles interesser og evt andre ting, men et par hadde rykte/konkrete historier på seg for å være flørtete og utro. Det samme blir vel tilfelle ellers - mange er til å stole på og har gode hensikter både ovenfor ektefelle og venner, men andre ikke er det.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #16 Skrevet 31. juli 2009 Minn mann på 40 har venninner på 25... Et spm til dere.. Min mann på 40 skal ut å ta en øl med en venninne på 25. Jeg syntes dette er både ubehagelig og litt ekkelt. De har vært venner i omtrent 5 år. Han sier at han gjerne vil være vennen hennes fordi han syntes hun både er interessant, morsom og hyggelig. Han føler seg som en storebror. At han har hjulpet henne gjennom en vanskelig periode, pga dårlig selvbilde og at hun tidl. har blitt voldtatt. Er det jeg som overreagerer? Det hører med til historien at han har ligget med en annen jente i samme omgangskrets. Da var han 35 og hun var 18. Jeg har vanskelig for å se at en 40 åring og en på 25 åring kan ha særlig mye til felles? Han sier jeg er både konservativ og sjalu, og at jeg ikke kan bestemme hvem vennene hans skal være. Hva mener dere? jeg er 24 og dater en mann på 38. Synes ofte at jeg er mer voksen enn ham faktisk
RocketDog Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #17 Skrevet 31. juli 2009 Hadde det vært noe annet enn vennskap hadde han vel ikke snakket så mye om denne jenta? Han har egentlig ikke snakket så mye om henne. Det er jeg som har funnet ut på egenhånd at de har et vennskap utenom å møtes tilfeldig på puben. I ett av tilfellene har han innrømmet at han holdt tilbake informasjon om at hun var med på en båttur inkl noen venninner, der han fortalte meg var en ren guttetur, kun for å unngå konflikt. (jeg hadde aldri skjønt dette hadde det ikke vært for at jeg tilfeldigvis fant noen bilder av turen på pc`en hans) Derfor er jeg såpass skeptisk. Hadde det ikke vært annet en vennskap, hadde han vel ikke behøvd å "pyntet" på situasjonen.
RocketDog Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #18 Skrevet 31. juli 2009 Min mann er i midten av 30-årene, og hverken han eller de andre etablerte kameratene treffer venninner alene for å drikke...ikke har de over 10 år yngre venner heller. Nei, det er det ikke andre menn i min venninnegjeng som har heller, derfor blir det ekstra vanskelig å forstå. Men, jeg syntes det er en god idè å spørre om han ikke kan be henne hjem til oss for en øl. Jeg kommer meg ikke så mange steder, da vi har en sønn på 1,5 og gravid i 8. mnd.
TipsyTopsy Skrevet 31. juli 2009 #19 Skrevet 31. juli 2009 (endret) 40 vs 25 trenger da ikke vært så sært? Særere at han skal ut å ta en øl, osv med henne... spesielt når du er gravid. Endret 31. juli 2009 av TipsyTopsy
-Solsikken- Skrevet 31. juli 2009 #20 Skrevet 31. juli 2009 Den aldersforskjellen på venner finner jeg ikke problematisk, og dette er jo slik du beskriver det heller ikke et nytt bekjentskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå