Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Det stemmer helt sikkert, men jeg stusset litt likevel. Datteren min begynner på skolen til høsten, og slutter altså i barnehagen sin. Hennes siste dag var 18. juni, derfra har hun ferie fram til skolestart den 17. august. Jeg ser jeg er blitt trukket (autogiro) oppholdsbetaling også for juli måned. Det føles ganske kjipt å måtte betale for nesten halvannen måned uten at vi bruker barnehagen. Det hadde stilt seg annerledes, føler jeg, om hun skulle fortsatt igjen i august, men hun sluttet jo altså for godt midt i juni. Kanskje jeg burde jeg i vår sagt opp plassen hennes fra den 18. juni, da hadde jeg vel spart noen tusen... Eller?
Thomas Andrè Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Juli skal da vel være betalingsfri uansett??
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Jeg mener bestemt det stod juli på giroen som dukket opp med info om at beløpet var trukket... Må sjekke når jeg kommer hjem.
Tink Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Jeg forbannet meg over akkurat det samme. Mitt barn sluttet samme dagen som ditt. Skolestart til høsten. Jeg ringte kommunen og spurte hvorfor jeg fikk regning for juli. Hvis man vil unngå å betale for juli, så må barnet ha siste barnehagedag 31 Mai. "Det går ikke an" å slutte i juni. Man må da uansett betale for juli. De har forandret den betalingsfrie mnd til august. Damen fra kommunen ble ganske sur på meg. Hun sa : du klaget ikke da du slapp å betale i august i fjor.. Barn som begynner i barnehagen begynner ikke før midten av august uansett, så de har vel funnet en måte å lure oss for penger på! Sure penger Sitat sur dame hos kommunen: hvis du vil klage, så får du ta det opp med politikerene
Gjest Gullfrid Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 I vår kommune er juli betalingsfri måned, så det er ingen som betaler etter juni hvis ikke barnet skal gå i august også. Virker som det varierer fra sted til sted da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå