Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal en tolke det når samboeren sier at hun ikke lengre vet hva hun føler...? Hun sier at den første forelskelsen er over, og at hun aldri har vært sammen med noen så lenge før, så hun blir forvirret. Hun nevner og at hun ikke vil såre meg... Så hva skal jeg forstå her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg tror det er ganske normalt. Hvor gammel er hun?

Gjest aitch
Skrevet

Hun er 19 år, og vi har vært sammen i 3 år. Men hva betyr det for oss? Er det håp?

Gjest Chrizzy
Skrevet
Hun er 19 år, og vi har vært sammen i 3 år. Men hva betyr det for oss? Er det håp?

Ja, det er alltid håp :) La henne bare få tid til å finne ut av ting, slipp henne fri, men ikke for fri, litt vanskelig å forklare. Det er jo fint at dere har et så åpent forhold at hun kan snakke med deg, men ikke grav mer i det, vær bare deg selv. Hvor gammel er du da?

Skrevet

Har nettopp blitt 22, så er noen år mellom oss. Men hvordan skal jeg gå fram? Mindre meldinger(rundt 1 gang dagen)? Mindre tid sammen?

Skrevet
Hvordan skal en tolke det når samboeren sier at hun ikke lengre vet hva hun føler...? Hun sier at den første forelskelsen er over, og at hun aldri har vært sammen med noen så lenge før, så hun blir forvirret. Hun nevner og at hun ikke vil såre meg... Så hva skal jeg forstå her?

Forbered deg mentalt på at det er slutt og legg planer for hvordan du skal takle samlivsbruddet. Skulle det vise seg at det ikke er slutt, men at hun bare trengte "litt tid" så er en slik kriseplan vel verdt å ha i bakhodet den dagen hun/du slår opp. :)

Gjest Chrizzy
Skrevet
Har nettopp blitt 22, så er noen år mellom oss. Men hvordan skal jeg gå fram? Mindre meldinger(rundt 1 gang dagen)? Mindre tid sammen?

Uff, det er kjempevanskelig å råde, kanskje menn vil egne seg bedre egentlig. Statistikken er jo ikke helt på deres side, men samtidig så vet jeg om mange par som har vært sammen helt siden tenårene. Jeg ville trukket meg tilbake og tatt mindre kontakt en til vanlig. Samtidig ville jeg vært der, men vist at jeg lever mitt eget liv og at jeg ikke er avhengig av henne. Ha litt is i magen, selv om det er vanskelig.

Jeg tror alle tviler på følelsene sine inni mellom, gjør ikke du det? Noen ganger er det et tegn på noe alvorlig og andre ganger er det bare sånn, kanskje man kan komme hverandre nærmere og av "kriser"?

Hvordan virker hun da? Hva tror du hun vil, at du skal holde deg litt unna eller?

Gjest Gjest
Skrevet

Typiske kvinnfolk-greier. De klarer ikke å forstå at en forelskelse ikke varer for alltid. Det er sånn det skal være og dersom man forventer noe annet så har man sett litt for mye film. Det er egentlig helt utrolig hva som forventes av et forhold nå for tiden.

Etter omlag 3 år så merker man hvordan det kommer til å bli. Man er kanskje ikke forelsiket lenger og det skal man heller ikke være. Ikke på den måten. Iløpet av 3 år har man begynt å vokse litt inni hverandre og da endres også det meste i forholdet. Men igjen, det SKAL være sånn og det er litt av det som er greia med å være i et langvarig forhold.

Dersom dama di tror at alt blir bedre om hun finner seg en annen så vil garantert det samme skje med neste person. Dette er grunnen til at enkelte aldri finner seg noen å være sammen med resten av livet. Enten finner de seg tosker som ikke er til å samle på, eller så forventes det for mye av den snille kjæresten som bare er der for en. Gresset er alltid grønnere på den andre siden, helt til man kommer dit.

Gjest Chrizzy
Skrevet
Typiske kvinnfolk-greier. De klarer ikke å forstå at en forelskelse ikke varer for alltid. Det er sånn det skal være og dersom man forventer noe annet så har man sett litt for mye film. Det er egentlig helt utrolig hva som forventes av et forhold nå for tiden.

Etter omlag 3 år så merker man hvordan det kommer til å bli. Man er kanskje ikke forelsiket lenger og det skal man heller ikke være. Ikke på den måten. Iløpet av 3 år har man begynt å vokse litt inni hverandre og da endres også det meste i forholdet. Men igjen, det SKAL være sånn og det er litt av det som er greia med å være i et langvarig forhold.

Dersom dama di tror at alt blir bedre om hun finner seg en annen så vil garantert det samme skje med neste person. Dette er grunnen til at enkelte aldri finner seg noen å være sammen med resten av livet. Enten finner de seg tosker som ikke er til å samle på, eller så forventes det for mye av den snille kjæresten som bare er der for en. Gresset er alltid grønnere på den andre siden, helt til man kommer dit.

Nå ble hun sammen med han når hun var 16 år da.

Skrevet

Hmm, er ikke lett å bli klok på. At hun ikke har opplevd at forelskelsen går over(blir redusert) kan vell være det halmstrået jeg skal klamre etter. Eller? Og har alderen så mye å si, vi har egentlig ikke endret oss spesilet mye begge to..

Men hva gjør jeg nå? Hun er på reise. Skal jeg sende nattamelding, eller droppe det og?

Skrevet

Jeg ble sammen med kjæresten min da jeg var 16 og er nå selv 19 mens han blir 23, akkurat som de som har problemer her.

Og nei, man er ikke forelsket hele tiden og etter 3 år forandrer ting seg.

Man har ikke de sommerfuglene og er slik lenger, men man er jo ikke lei personen.

Jeg er ikke like forelska i kjæresten min, det er mer kjærlighet.

Skrevet

Men hva gjør eg med kontakt? Funker det med ei nattamelding som vanlig?

Gjest Gjest_sofie_*
Skrevet

Jeg vil foreslå at du dropper det, eller sender den en del senere enn vanlig iallefall. Trekk deg litt unna, så kommer hun nok til å savne deg skal du se:) Bare ikke gjør det for obvious slik at hun skjønner hva du gjør. Ikke vær sur eller slem, bare litt mer opptatt en vanlig. Finn på ting med venner og ikke si hva du driver med før hun spør. Ha det gøy. Ikke alltid ha tid til henne. Men vær den samme snille personen når du er med/snakker med henne. Har funket på de fleste av mine kjærester iallefall. Med en gang de merker at de kanskje ikke har meg akkurat der de trodde kommer interessen med en gang

Skrevet

Jeg tolker "Jeg vet ikke hva jeg føler" til at hun ønsker å ha følelser for deg, men har det ikke, og tør ikke si det.

At hun sier hun ikke vil såre deg bekrefter dette. Hvordan kan hun såre deg? Jo, ved å slå opp. Hun er altså redd for å bryte forholdet. Hun utsetter det uungåelige og håper det vil gå over.

Skrevet

Hmm, men hun gir uttrykk for at hun fremdeles elsker meg.. Blir liksom ikke helt klok....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...