Gå til innhold

Bare venner ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er vi mennesker skapt på den måten at vi kan kose/kline og ha sex med folk over en lengre periode uten å ha noen følelser for den andre parten. Bare ha vennefølelser for vedkommende ?

Jeg klarer det ikke så jeg bare lurer........? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er vi mennesker skapt på den måten at vi kan kose/kline og ha sex med folk over en lengre periode uten å ha noen følelser for den andre parten. Bare ha vennefølelser for vedkommende ?

Nei, vi er ikke skapt til det. Det sier seg selv. Det er ikke sunt.

Skrevet

Vet ikke, jeg... jeg hadde det sånn med han jeg var gift med i hvert fall... jeg gikk fordi det ikke var andre følelser enn vennefølelser der etter at forelskelsen var over...

Gjest Gjest
Skrevet
Vet ikke, jeg... jeg hadde det sånn med han jeg var gift med i hvert fall... jeg gikk fordi det ikke var andre følelser enn vennefølelser der etter at forelskelsen var over...

Det er litt annerledes. Han var faktisk din kjæreste, og du mistet følelsene.

Her snakker vi om noen som er venner og får følelser.

Min oppfatning er at noen klarer det, andre ikke. Jeg ville aldri i verden hatt nubbsjans og ikke få føleser for en dame jeg er intim med, så derfor har jeg ikke sex med mindre jeg vet det ligger følelser bak. Jeg er vel rett og slett for glad i jenter sånn generelt sett og forelsker meg veldig.

Skrevet

Nei, ikke jeg. Det er ikke sunt.

Skrevet
Det er litt annerledes. Han var faktisk din kjæreste, og du mistet følelsene.

Her snakker vi om noen som er venner og får følelser.

Min oppfatning er at noen klarer det, andre ikke. Jeg ville aldri i verden hatt nubbsjans og ikke få føleser for en dame jeg er intim med, så derfor har jeg ikke sex med mindre jeg vet det ligger følelser bak. Jeg er vel rett og slett for glad i jenter sånn generelt sett og forelsker meg veldig.

En god grunn til ikke å ha jente-kompiser.

Gjest Kavring
Skrevet

Regner med at du mener om man klarer å holde følelsene unna hvis man har sex jevnlig? Det hadde jeg nok ikke klart. Derfor har jeg og min knullekompis sjelden sex. Vi koser ikke noe etter sexen, og han reiser hjem igjen ganske raskt etterpå. Da funker det for meg i hvert fall.

Skrevet
Regner med at du mener om man klarer å holde følelsene unna hvis man har sex jevnlig? Det hadde jeg nok ikke klart. Derfor har jeg og min knullekompis sjelden sex. Vi koser ikke noe etter sexen, og han reiser hjem igjen ganske raskt etterpå. Da funker det for meg i hvert fall.

Det der høres heller ikke sunt ut spør du meg.

Gjest Kavring
Skrevet
Det der høres heller ikke sunt ut spør du meg.

Hvorfor ikke?

Skrevet (endret)

Tro meg, jeg snakker fra erfaring: Det er ikke sundt og du blir ødelagt av det.

I mitt tilfelle var han veldig på hugget å "bare være venner". Men ironisk nok, nektet han å gjøre venne-ting (f.eks ta en øl sammen, gå på kino sammen, gå på konsert osv) i redsel for at noen skulle se ham sammen med meg. (Han er gift). Men sex ville han gjerne ha med meg!

Så jeg skjønner ikke vitsen med å bare være venner, når den ene parten er hysterisk redd for å bli sett offentlig sammen med meg.

Jeg antok å være venner med det annet kjønn innebar nettopp at man kunne gjøre slike venne-ting sammen (minus sexen). Mulig jeg er både naiv og lettlurt...enda jeg er nesten 40!

Endret av Queen B
Skrevet
Hvorfor ikke?

Fordi mennesket (spesielt kvinner) er utviklet ved å leve i sammen i parforhold med følelser. Som regel får den ene følelser for den andre og da går det helt galt.

Skrevet

I mitt tilfelle var han veldig på hugget å "bare være venner". Men ironisk nok, nektet han å gjøre venne-ting (f.eks ta en øl sammen, gå på kino sammen, gå på konsert osv) i redsel for at noen skulle se ham sammen med meg. (Han er gift). Men sex ville han gjerne ha med meg!

Så jeg skjønner ikke vitsen med å bare være venner, når den ene parten er hysterisk redd for å bli sett offentlig sammen med meg.

Jeg antok å være venner med det annet kjønn innebar nettopp at man kunne gjøre slike venne-ting sammen (minus sexen). Mulig jeg er både naiv og lettlurt...enda jeg er nesten 40!

Du høres faktisk ut til å være både naiv og lettlurt, ja. Hvordan kan du innbille deg at du kan være venner med en gift mann? Forøvrig er det jo åpenbart her at han bare utnyttet deg.

Gjest Gjest
Skrevet

'

Hallo, han er gift. Hvordan klarer du å unngå og få dårlig samvittighet. Det kunne vært interessant å vite

Gjest Hilde K S
Skrevet

Fnis. Det er jo åpenbart at han ikke ville ha en venn, men en elskerinne.

Gjest Kavring
Skrevet
Fordi mennesket (spesielt kvinner) er utviklet ved å leve i sammen i parforhold med følelser. Som regel får den ene følelser for den andre og da går det helt galt.

Ja, enig i den. Leste en artikkel om at kvinner har lettere for å utvikle følelser i slike "forhold".

Men det er jo derfor jeg og "kompisen" min ikke har sex så ofte. Vi er ikke venner heller, kun knullekompiser.

Skrevet
Ja, enig i den. Leste en artikkel om at kvinner har lettere for å utvikle følelser i slike "forhold".

Men det er jo derfor jeg og "kompisen" min ikke har sex så ofte. Vi er ikke venner heller, kun knullekompiser.

Herregud, for et samfunn vi lever i. Men uansett så tror jeg ikke at dette vil være sunt for deg i lengden. Jeg tror at du kan ødelegge noen følelser inni deg selv ved å fortsette på denne måten. Men det blir jo ditt problem selvfølgelig.

Gjest Gjest_sara_*
Skrevet

Fælt til mas om at det verken er sunt eller naturlig.. Jeg vet og forstår at ikke alle kan gjøre det, men jeg kan fint være bare venner med noen jeg har sex med.

Pulevennene mine er pulevenner i ordets rette betydning, de er venner jeg puler.

Vi tar en pils sammen, vi spiller playstation, vi går en tur på kino, vi spiser middag sammen, vi går på samme fest eller konsert, vi forteller om kjærlighetslivene våre (ok, det skjer ikke med alle, men noen få) - og vi har sex.

Ja det har vært litt klabb og babb noen ganger, men ingenting alvorlig. Et par av disse forholdene har vært så kjernesunne at det ikke er måte på, det er snakk om mine nærmeste venner. De du forteller alt, de du ringer når du har en krise, de som alltid er der for deg og hjelper deg. Selv om de ikke har noen romantiske følelser. Det er faktisk fullstendig mulig å skille sex fra følelser, og det er ikke kjønnsbetinget. Alle sier det er noe bare menn kan imens kvinner blir bundet med en gang pga biologien.. vel, jeg er kvinne, så der røyk den eldgamle sosialdarwinisme-teorien.

Og nei, jeg er ikke naiv og totalt blind for at disse mennene egentlig vil være sammen med meg og bli gift og få barn. Jeg føler heller ikke den type kjærlighet for dem. Jeg elsker å ha sex med dem, gjerne jeg til og med elsker dem som venner, men jeg elsker dem ikke på den altoppslukende og herlige måten man elsker en kjæreste.

Sikkert plent umulig å forstå for de av dere som ikke har det sånn, men jeg tror ikke det er så fryktelig uvanlig. Flere og flere tar til seg knullevenner (og/eller "søndagskjærester") når de er i single, og utrolig nok så går det sikkert like ofte bra som det går til helvete - selv om man hører mest om det siste. Det gjelder jo og å være litt smart rundt det, og ha kontroll på egne følelser og evnen til å lese andres. Pulevennene mine er ikke endt opp som det tilfeldig.

Skrevet
Sikkert plent umulig å forstå for de av dere som ikke har det sånn, men jeg tror ikke det er så fryktelig uvanlig.

Ja det stemmer, dette er umulig for meg å forstå.

Skrevet

Det er absolutt fullt mulig, ja. Jeg har aldri gått inn for å ha noe "pulevenn" forhold til noen som helst, så det er sagt. Men når jeg har vært singel lenge og møter en hyggelig gutt som er sååå forelsket i meg, så blir det fort noen dater med påfølgende sex mens jeg håper på å utvikle mer enn bare vennskapsfølelser for ham. Har hatt tre slike "forhold" som varte 2-3 måneder hver der vi hadde sex flere ganger, men jeg klarte bare ikke å forelske meg. Selv om jeg gjerne ville. Om ikke DE hadde forventet mer og gått når de skjønte det aldri kom til å utvikle seg videre, så hadde jeg nok fint kunne hatt langvarige seksuelle forhold med disse uten å ha noen følelser for dem utover "vennskaplige".

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt sex med samme mann tre ganger (over et drøyt halvår). Jeg synes han er tiltrekkende, kjekk og vi har mange morsomme samtaler og diskusjoner. Men jeg er ikke forelsket, og jeg tror nok ikke jeg kommer til å bli det.

Men skal aldri si aldri, om vi hadde møttes regelmessig, hatt sex og hatt det fint sammen, så er det jo en mulighet for at jeg hadde utviklet en annen type følelser for ham. Men jeg tror det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...