Gjest Gjest_bø_* Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 hvorfor står det på pakken at den inneholder 234 kcal per 100 gram? trodde te skulle ha rundt 1-2 kcal jeg? bare lurer litt jeg... er det ikke vanlig te uten koffein?
Chanel.No5 Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 hvorfor står det på pakken at den inneholder 234 kcal per 100 gram? trodde te skulle ha rundt 1-2 kcal jeg? bare lurer litt jeg... er det ikke vanlig te uten koffein? Hvor mye veier hver te-pose da? Det er nok ikke mange grammene. Ikke tenk på kaloriene som er i teen. Det er mindre enn du bruker ved å drikke den uansett!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 hvorfor står det på pakken at den inneholder 234 kcal per 100 gram? trodde te skulle ha rundt 1-2 kcal jeg? bare lurer litt jeg... er det ikke vanlig te uten koffein? Det kan stemme når det er oppgitt per 100 gram. London fruit and herb er vel egentlig ikke te, men forskjellige blandinger av frukt og urter. På en pakke lipton-te jeg har sett på, er kaloriene oppgitt per 100 ml ferdig trukket te (1 kcal). Dersom en kopp er 2 dl blir det da 2 kcal per tepose, og om man antar at hver tepose veier to gram blir det 100 kcal per 100 gram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå