Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Heihei Vi flyttet fra oslo for en mnd siden, har kjøpt oss hus ett annet sted. Sa da opp jobben og søkte nye jobber til det nye flyttesteder, har nå fått meg jobb, men begynner ikke før i midten av august. Så dvs jeg har gått arbeidsledig siden slutten av juni, (inkl.4 uker ferie). Men kan jeg søke noen om penger i mellomtiden, er det noe jeg har krav på? Dagpenger eller lignende? Folk flytter jo, og må jo ha noe å leve på mens man søker jobber. Håper på svar :D
Sol79 Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 De fleste sier ikke opp jobben sin før man har fått ny jobb, slik at det overlapper om man ikke har økonomi til å gå ledig. Når du selv har sagt opp har du 8 ukers karantene før du har krav på dagpenger. Sjekk www.nav.no
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 De fleste sier ikke opp jobben sin før man har fått ny jobb, slik at det overlapper om man ikke har økonomi til å gå ledig. Når du selv har sagt opp har du 8 ukers karantene før du har krav på dagpenger. Sjekk www.nav.no Riktig. Og ellers enig med Sol79 - har du ikke økonomi til å gå uten jobb en stund, så må du ikke si opp den du har før du har fått jobb på det nye stedet. Ditt eneste alternativ er vel sosialen, men da skal du ha absolutt ingenting å leve for, og det er vel lite sannsynlig når dere nettopp har kjøpt hus, og du uansett begynner i jobb allerede om et par uker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå