Gå til innhold

Kjole som kan brukes flere ganger enn bare på bryllupsdagen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har noen av dere hatt det, og kan dere i tilfelle beskrive kjolen/vise meg et bilde?

Når det blir aktuelt kunne jeg tenkt meg en kjole som kan brukes til andre, senere anledninger også (eventuelt etter litt enkel og rimelig omsying). Jeg er ikke ute etter noen bløtkakekjole, så det burde vel være mulig?

(Og for dere som kjenner meg: nei, jeg bare tenker, og har fortsatt ingen umiddelbare konkrete planer. :ler: )

Endret av Chan.:.
Skrevet

Takk! Den kan godt være enkel i stil (den i linken var ikke helt etter min smak, men det er et godt eksempel). Man kan vel sikkert jazze en ellers enkel kjole opp litt for bryllupet også, i stedet for å gjøre omvendt når man er ferdig-giftet.

Skrevet

For du vil ikke ha en selskaps-/gallakjole? Se feks hos agape.no

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg skal ha en tea length kjole (rett under kneet@9 når jeg gifter meg, og den skal ikke være hvit. Kan ikke linke til noen bilder siden den fortsatt bare er i hodet mitt. Men jeg gidder ikke legge mange tusen i en kjole jeg kun skal bruke én gang.

Skrevet
For du vil ikke ha en selskaps-/gallakjole? Se feks hos agape.no

Jo, det kan jeg godt, jeg bare ser for meg at en slik fort blir "veldig bryllup" hvis den er hvit. Jeg ser nemlig for meg en slags hvitnyanse, det er et slags tradisjonelt oppheng jeg har i hodet av noe slag. Men det kan sikkert funke, takk for tipset! Ik, nå høres det ut som om jeg har konkrete planer likevel. :ler:

Jeg skal ha en tea length kjole (rett under kneet@9 når jeg gifter meg, og den skal ikke være hvit. Kan ikke linke til noen bilder siden den fortsatt bare er i hodet mitt. Men jeg gidder ikke legge mange tusen i en kjole jeg kun skal bruke én gang.

Nei, ikke jeg heller. Det vil si, jeg kan godt bruke noen (ikke mange) tusen på en kjole, men da skal jeg kunne bruke den mange, mange ganger!

Skrevet

Jeg har kjøpt en selskapskjole hos agape, brun, som ejg skal gifte meg i. Det var et vell av kjoler der, i mange, mange farger, men, ikke mange av den typen kjoler var lyse da...

Skrevet

*abonnerer*

Jeg har i utgangspunktet tenkt at jeg vil gifte meg i bunad, fordi en stor bløtkakekjole ikke er meg og fordi det er dyrt med kjole. Men mannen ytret et ønske om å se meg i fin hvit kjole, så jeg så smått begynt å kikke etter kjoler med samme utgangspunkt som deg...

Så jeg følger spent med om noen har gode forslag:)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis jeg mot formodning gifter meg en dag, og mot formodning har selskap og gjester, kunne jeg tenkt meg å kjøpe en fin designerkjole i stedet for brudekjole. Slike kjoler er for dyre til at jeg ville kjøpt det ellers, men fint med en unnskyldning for en slik investering. Ville bare kjøpt etter min egen smak og at jeg har planer om å bruke den seinere, ikke tenkt så mye på at den måtte sett sånn eller slik ut fordi den skal fungere som brudekjole.

Skrevet
Hvis jeg mot formodning gifter meg en dag, og mot formodning har selskap og gjester, kunne jeg tenkt meg å kjøpe en fin designerkjole i stedet for brudekjole. Slike kjoler er for dyre til at jeg ville kjøpt det ellers, men fint med en unnskyldning for en slik investering. Ville bare kjøpt etter min egen smak og at jeg har planer om å bruke den seinere, ikke tenkt så mye på at den måtte sett sånn eller slik ut fordi den skal fungere som brudekjole.

Det er det jeg også tenker på. For min del blir det nok aldri en ekstremt dyr kjole, men jeg kan godt kjøpe en dyrere kjole enn jeg ellers ville gjort, om den altså kan brukes igjen. Og det er egentlig sant som du sier, det er sånn sett mer fornuftig å bare kjøpe en kjole helt etter egen smak, uten å tenke på farge. Hm-hm. Jeg må jobbe litt med den tanken.

Ellers tusen takk for linker til Piglet!

Skrevet

Jeg tenker helst å ha en hvit kjole, for å få litt brudefølelse.

Men hvordan er det å bruke en hvit kjole til andre arrangementer ? (ikke andres bryllup selvfølgelig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...