Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære har bestemt oss for å kjøre gjennom europa som vår bryllupsreise. Jeg er egentlig veldig skeptisk, men han er redd for å fly så vi har bestemt oss for å gå for dette. Vi tenker oss via landene danmark el. sverige, tyskland, polen, slovakia, italia, kroatia (bl. a.).

Jeg spør her etter forslag, musts, hva vi ikke må gjøre, hva vi må gjøre. Hvilke ferger som er greie å ta. Hoteller etc. etc.

Glad for ALL hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Kjøp for guds skyld en GPS. Har akkurat kommet hjem fra bilferie med GPS, og det var så utrolig mye enklere med den. Både det å finne fram i storbyer og på småveier på landsbygda gikk veldig fint. Og du kan be den om å unngå bomveier og større veier dersom du har lyst til å utforske litt langs veien, eller be den om å ta raskeste vei dersom man bare skal komme seg et sted.

For eksempel er det masse fine steder i Tyskland som man aldri ser når man kjører autobahn.

Beregn god tid - og legg inn noen bilfrie dager innimellom!

Gjest reiseklar
Skrevet

Første året vi kjørte til Italia hadde vi ikke GPS, vi klarte oss kjempe fint.

Hadde kartbok. Så den funker enda kartboka :)

Vi har kjørt Tyskland, Østerike og kommet til Italia.

Oppover har vi vært innom Sveits, Frankrike, Belgia, Holland, ja også Luxenburg.

Østerike er landet jeg liker best, anbefales på det varmeste.

Det er billig og overnatta på vintersport stedene, veldig billig.

Vi har kjørt fra Italia til Kroatia, gjennom Slovenia, men vi kjørte bare for og spise middag i Kroatia :) Billig og veldig god mat.

Passau på grensa mellom Tyskland og Østerike, er en by jeg anbefaler, med vakker kirke og verdens største pipeorgel.

Fikk også vært på orgelkonsert. Så må dere spise sigøynersnitchel. Nydelig :)

Wittenberg, en vakker kirke, må bare si det at jeg har en forkjælighet for kirker.

St. Wolfgang sea i Østerrike, det stedet må bare opplevels............ubeskrivlig.

Så er det en vakker by i Frankrike, begynner på V, og ligger på grensa til Luxenburg. Husker ikke navnet nå.

Skal skrive mer, når jeg husker på flere ting :)

Gjest Elfrida
Skrevet
Så den funker enda kartboka :)
Ja jøss, det var ikke det jeg mente. Men det er morsommere å se på utsikten enn i kartboka. Og GPS-en har ført meg innom rare steder jeg aldri i verden hadde funnet fram til ellers. :)
Skrevet
..og GPS-en har ført meg innom rare steder jeg aldri i verden hadde funnet fram til ellers. :)

*hehe*, så har kartlesinga mi :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Ja jøss, det var ikke det jeg mente.

Sikkert ikke, men du ordla deg kanskje litt merkelig? ;)

*hehe*, så har kartlesinga mi :ler:

:hoho:

Gjest Elfrida
Skrevet
Sikkert ikke, men du ordla deg kanskje litt merkelig? ;)
Mulig det. Det jeg mente var i hvert fall at GPS er hundre ganger enklere enn kart, den gjør det lettere å planlegge ruta, og man kan slappe av underveis.
Skrevet (endret)

Ikke så lett når en på kartet ser at en skal bare noen hundre meter, og GPS ber deg kjøre i en annen retning og 16 km.

Liker best å ha en nonlunde rute og finne steder på nettet og lese om det. Elsker å legge opp reiseruter. Fikk ikke gort så mye i år pga bilen var ikke helt med. Så jeg gleder meg til sommeren 2011. Da er det ut på tur i gjen. Neste år går turen nok en gang til Færøyene.

Det er mange år siden jeg kjørte nedover i Europa. Men håper å f til en liten tur med ungene.

Endret av meta2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...