Gjest T.F Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 jeg ser så mange svar rundt omkring at jeg vet ikke hva jeg skal tro lengere.. Trener selv på senter 5 dager i uken.. men jeg går tur di dagene jeg har fri.. for å si det sånn et treningsproblem.. får veldig dårlig samvittighet.. så viss jeg går to turer for dagen på ca 40 og 30 min.. går passe fort.. er det trening?? trenger jeg å ha dårlig samvittighet da for fri..
Gjest Elfrida Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 trenger jeg å ha dårlig samvittighet da for fri..Absolutt ikke.
Chanel.No5 Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 (endret) så viss jeg går to turer for dagen på ca 40 og 30 min.. går passe fort.. er det trening?? trenger jeg å ha dårlig samvittighet da for fri.. Å gå tur er jo kjempebra! Det er jo også tidsmessig tilsammen mer enn hva som anbefales av daglig aktivitet fra helsevesenet. Når jeg har gått tur en dag i en time føler jeg at jeg har vært flink, så jeg psersonlig ser INGEN grunn til å kalle dette dager uten aktivitet. Når du i tillegg trener såpass mye i tillegg i løpet av uken så hadde ikke kroppen din hatt noe vondt av en dag uten tur også! Endret 29. juli 2009 av Lotte27
Gjest Gjest_Karina_* Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Jeg har to faste tur-dager i uken - da går jeg en løype på rundt 9 km. Dette tar 1,5 time veldig kjapp gange. Løypen er i kupert terreng så det er endel oppoverbakker å røyne se på. Ser på dette som mer trening enn 1 time på treningssenter hvor jeg trener fast 4-5 ganger i uken. Har merket utrolige resultater etter at jeg begynte med disse lange turene i raskt tempo, har gått ned en god del kilo og ikke minst noen størrelser i klær.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 En tur på 30-40 minutter er kanskje mer mosjon enn trening, men kroppen trenger jo noen dager uten hardtrening også, og jeg vil tro den har mer godt av å få et par dager utendørs enn å skulle svette 365 dager i året. Og tur kan definitivt være effektiv trening, når man går i kupert terreng - på stier, i bakker og i forholdsvis raskt tempo får man brukt de fleste musklene godt. I dag har jeg vært på tur i 4-5 timer, gått endel kilometer opp- og nedover på skogsbilvei i høyt tempo og klatret på alle fire en times tid, og det er lenge siden jeg har vært så sliten i hele kroppen Dessuten er det godt for hodet å være ute, selv om en skulle ha lavere tempo. Mener nå også at det er galskap å ha dårlig samvittighet for å ha treningsfri, jeg da... Spesielt så lenge man følger sitt eget opplegg/et anbefalt opplegg, er det ikke et sunnhetstegn å begynne å bekymre seg for å ikke trene de dagene en på forhånd har bestemt er fri. Selv toppidrettsutøvere og sportshester har fridager!
Gjest *Maja* Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Jeg går ca. annehver dag på tredemølle i høy intensitet, og med riktig kosthold har jeg mistet 3 kilo på like mange uker... Jeg svetter som en galning når jeg går, men da går jeg som sagt i 6,5 - 7 km/t i 40 min. sammenhengende. Har brent fett som bare det jeg
Inx Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Har merket utrolige resultater etter at jeg begynte med disse lange turene i raskt tempo, har gått ned en god del kilo og ikke minst noen størrelser i klær. Jeg mistet 5kg i sommer på 3 uker da jeg var på ferie og hadde treningsfri. Treningsfri er altså den beste slankemetoden altså
Gjest T.F Skrevet 31. juli 2009 #8 Skrevet 31. juli 2009 Jeg mistet 5kg i sommer på 3 uker da jeg var på ferie og hadde treningsfri. Treningsfri er altså den beste slankemetoden altså takker for mange svar Føler meg en smule bedre nå.. har bare blitt mer å mer sliten,så trenger nok en pause tror jeg.. klemmer
Chanel.No5 Skrevet 31. juli 2009 #9 Skrevet 31. juli 2009 takker for mange svar Føler meg en smule bedre nå.. har bare blitt mer å mer sliten,så trenger nok en pause tror jeg.. klemmer Kjempebra at du dette gjør, kroppen vår er en maskin vi skal leve med resten av livet og det er viktig at vi hører på den. Trenger den hvile skal dn også få hvile. Restitusjon er veldig viktg når en trener såpass mye som du gjør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå