Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest -Jenta
Skrevet

Jeg fikk en kort hilsen pr post for 3 år siden av min ukjente halv-storesøster...Først nå er er klar for å ta kontakt med henne, men lurer på hvordan. Pappa mente jeg kunne ta en telefon, og si "Takk for kortet, og litt blabla. Har du lyst til å møtes" eller noe i den duren. Men jeg vet ikke jeg, blir det sosialt merkelig om jeg ringer så lenge etter på og takker for kortet?? Det er vel er veldig spesiell situasjon uansett og skulle ta kontakt med et ukjent søsken....

Jeg tenker frem og tilbake på dette...Det enkleste hadde jo vært å sende en mail eller noe, men føler det er en liten risk der. Hva om han ikke ser den eller den havner i spamfilteret e.l. og jeg aldri hører noe igjen?Den er litt kjip...

Så for å være helt sikker tenkte jeg kanskje å ringe, men blir det rart synes dere???

Hadde dere følt at dere ble tatt veldig på sengen og at det er litt upassende å ringe?Kankje det ikke passer med en sånn type samtale akkurat i det øyeblikket jeg ringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Skriv et godt gammeldags brev du! Og takk for kortet, si at det har tatt litt tid å ta det inn over seg. At du er glad for (?) og så videre. Send med et bilde og inviter på kaffe! :jepp:

Skrevet

Jeg fikk selv mail, synes det var veldig greit. Null stress for ham, og ikke så skummelt for meg. Synes også håndskrevet brev høres veldig bra ut! Forklar litt hvorfor det er vanskelig for deg, men at du gjerne vil starte forsiktig med litt mer kontakt. :)

Masse lykke til!

(Jeg har forresten god kontakt med mine ukjente storebrødre idag)

Skrevet
Skriv et godt gammeldags brev du! Og takk for kortet, si at det har tatt litt tid å ta det inn over seg. At du er glad for (?) og så videre. Send med et bilde og inviter på kaffe! :jepp:

Da er jeg redd for at det kommer til ta hundre år før jeg igjen får svar.. Siden det har tatt med så lang tid, vil jeg ha litt action - nuh egentlig. Men hvis alle mener det er litt snålt å ringe, tror jeg jeg tar kontakt på en annen måte =)

Og hva skal jeg si da?

Skrevet

Men dere som mener jeg bør skrive - er det fordi det er upassende å ringe synes dere? Og hvorfor det?

For meg er det ikke så veldig skummelt å ringe, problemet er bare om det er litt sosialt upassende når jeg selv fikk et kort...Hadde jeg fått kortet nylig, tror jeg at at hadde ringt, men når det har gått 3 år...Er det derfor det er litt rart?

Skrevet

Hvis du ikke synes det er et problem å ringe, så synes jeg du kan ringe! Hun sendte sikkert brev, fordi hun ikke ville tvinge deg til å svare henne, ha kontakt osv. Så for all del, ring i vei! Hun vil jo ha kontakt :) Kan jo bare spørre om hun har det bra og om hun vil møte deg i nærmeste fremtid på en kafe eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...