mocci Skrevet 30. juli 2009 #41 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg har alltid ønsket meg sennepsgul vinterkåpe, men ikke funnet en som jeg har villet legge særlig penger i. Kanskje jeg finner en i høst. aaaw sennepsgul vinterkåpe høres helt fortryllende ut . Jeg liker farger godt, men det blir ofte til at jeg velger svart, hvitt, grått fordi det er jo så anvendelig osv. osv. Skal la meg inspirere av deg! Er Ilse Jacobsen-støvlene gode å bruke? Ja jeg liker støvlene veldig godt, spesielt det at de er fôret betyr en del for meg da jeg er en frysepinne av dimensjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #42 Del Skrevet 30. juli 2009 Intervalltrening i dag også! Utrolig deilig. I dag bestod dragene av 40 sekunders løping med 20 sekunders pause istedet for 30/30 som i går. Merket tydelig forskjell, mye tyngre siden jeg ikke rakk å få igjen pusten før neste drag var igang. Utrolig praktisk (og motiverende) å få til ei god økt på en halv time. Etter løpingen tok jeg et par sett markløft, bare for å holde igang teknikken. Ryggen tålte ikke det noe særlig, så det holdt med det lille jeg fikk kjørt igjennom. Tenk at jeg ikke freaker ut over det. Hurra! Nå i kveld har vi vært på besøk, drukket øl til afromusikk og reggae, spilt sjakk, spist nydelig mat (en rett med fylte auberginer, kjempegodt!) og skravla. Så hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 30. juli 2009 #43 Del Skrevet 30. juli 2009 Oi, her hadde det skjedd mye siden istad! Jeg leste Labyrinten for noen år siden, og likte den veldig godt. Middelalderhistorier er nesten alltid fengende! Jeg leste ferdig Havets Katedral i stad, og den var også super! Ken Follets bøker "stormenes tid" og oppfølgeren "i all evighet" er jo et must hvis man liker sånne romaner (eller egentlig samme hva man liker, den er fantastisk!). Ringenes Herre For ikke å nevne Hobbiten? Gul regnjakke hørtes jo herlig ut! Jeg kunne også tenke meg en stilig regnjakke, da har man liksom en unnskyldning for å gå tur i regnet! ;D Huff, dette ble rotete, men jeg er virkelig trøtt nå! Nattinatt! Boktips tas foresten i mot med takk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #44 Del Skrevet 30. juli 2009 Midna, ja det har vært litt hyperaktivitet i denne boka, sånn går det når man har fri og det regner ute... Hvilken type bøker liker/vil du ha forslag til? Jeg har ikke så god oversikt, spesielt ikke over nyere skjønnlitteratur, men kanskje andre her kan hjelpe til? Kan også anbefale denne bokbloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 31. juli 2009 #45 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg kjenner at denne dagboken er et godt sted å være. Jeg lirer jo av meg både det ene og det andre. Feriedager kan du godt få, skal jeg samle dem i en boks og sende dem med postmannen? Jeg har mange! Jeg har lest veldig mange norske forfattere det siste året, og kjenner at jeg begynner å bli litt lei. Men det er mange jeg liker godt, for eksempel Thure Erik Lund, Jan Kjærstad, Lars Saabye Christensen og Gert Nygårdshaug. Også er jeg gjerne sånn at hvis jeg leser en bok som jeg liker så pløyer jeg gjerne gjennom hele forfatterskapet før jeg begynner på en annen. Men, som sagt litt lei. Av de norske. Har du en fin helg foran deg, Chan? Forresten så liker jeg avataren din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #46 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg kjenner at denne dagboken er et godt sted å være. Jeg lirer jo av meg både det ene og det andre. Feriedager kan du godt få, skal jeg samle dem i en boks og sende dem med postmannen? Jeg har mange! Både for feriedager og for avliring! Jeg har lest veldig mange norske forfattere det siste året, og kjenner at jeg begynner å bli litt lei. Men det er mange jeg liker godt, for eksempel Thure Erik Lund, Jan Kjærstad, Lars Saabye Christensen og Gert Nygårdshaug. Også er jeg gjerne sånn at hvis jeg leser en bok som jeg liker så pløyer jeg gjerne gjennom hele forfatterskapet før jeg begynner på en annen. Men, som sagt litt lei. Av de norske. Jeg er veldig dårlig på å lese norske forfattere, lurer på om jeg har litt fordommer og tror det er litt type norsk film mtp kvalitet..? (bortsett fra i det siste, norsk film har jo bedret seg mye, så det var et litt tåpelig utsagn) Lars Saabye Christensen har jeg lest noe av da, for ganske mange år siden riktignok, og likte det godt. Den norske forfatteren jeg har lest mest av må være Jo Nesbø, men krim blir kanskje litt annerledes. Vil du anbefale noen bestemte bøker av Lund, Kjærstad og/eller Nygårdshaug? Har du en fin helg foran deg, Chan? Forresten så liker jeg avataren din. Takk! Og i lige måde (er det Hope Sandoval?). Jeg skal jobbe hele helga, så jeg kunne nok hatt en bedre helg forsåvidt. Men det er greit nok, og betyr at jeg har fri neste helg. Jeg skal bruke nattevaktene til å lese og spise. Det er jo ikke det verste man kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 31. juli 2009 #47 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg er veldig glad i Kongen av Europa av Kjærstad. Og Tegn til kjærlighet. Lund er en liten mareritt-forfatter. Jeg husker jeg måtte gispe kraftig etter den første boken jeg leste, Grøftetildragelsesmysteriet, fordi den var så utrolig mektig på en veldig spesiell måte. Samtidig har han noen andre ikke har. Kanskje er det kraftig galskap, men jeg ville i allefall sett på bøkene hans. Av Nygårsdhaug kan jeg ikke annet enn å si Mengele Zoo, og hvis du liker den får du sannsynligvis lyst til å lese Himmelblomsttreet også. For øyeblikket leser jeg en fransk bok, men jeg kan ikke fordra den. Lesing og spising høres veldig bra ut. Spesielt om natten. Kan jeg spørre hva du jobber med? (Det er forresten Mazzy Star). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #48 Del Skrevet 31. juli 2009 Tusen takk for tips! Jeg har ikke tålmodighet til å lese dårlige bøker, og sånn sett går jeg sikkert glipp av noen gode også, siden noen har en heller treg start men kommer seg etterhvert. Hva heter den franske? Hope Sandoval er forresten vokalist i Mazzy Star. Hun er nydelig. Når det gjelder jobben har jeg bestemt meg for å ikke skrive om hva den går ut på her. Men det er selvfølgelig helt greit å spørre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 31. juli 2009 #49 Del Skrevet 31. juli 2009 Hope Sandoval er forresten vokalist i Mazzy Star. Hun er nydelig. Da er det jo henne Jeg trodde faktisk hun het Mazzy Star. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #50 Del Skrevet 31. juli 2009 Det trodde jeg også i starten. Deilig å late som om jeg alltid har visst det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #51 Del Skrevet 31. juli 2009 Kom over butikken til Søstrene Jensen i dag - genialt konsept! Nå bor jeg (heldigvis) ikke i Bergen, men det er sikkert ikke et krav. Denne likte jeg spesielt godt, sammen med de støvlene. Kari Traa har også noen søte "]gummistøvler. Nå er jo egentlig ikke jeg særlig søt av meg, men det driter jeg i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 1. august 2009 Forfatter #52 Del Skrevet 1. august 2009 Bustetroll: jeg leste Mengele Zoo i natt! Inntrykket er litt blandet. Jeg synes ikke språket var spesielt godt, og for min del kunne han med fordel ha kuttet noen sider. Det ble litt langdrygt og for detaljert (uten at alle detaljene hadde noen funksjon) flere steder for min del. Nå pløyde jeg riktignok igjennom den på én nattevakt, så det kan selvfølgelig ha hatt innvirkning. Men, den vekket viktige tanker rundt miljø og menneskets plass i naturen, for å si det litt... pompøst. Jeg ser andre anmeldere reagerer på "legitimering av terrorisme", jeg leste den ikke slik. Jeg leste det mer som en understreking av at temaet må tas på alvor, og at det krever aktiv innsats. Jeg likte måten mennesket ble "plassert i naturen" og jeg fikk lyst til å bosette meg ute i skogen , på den gamle setra der jeg som barn satt på trammen med gummistøvler på beina, lekte i bekken som rant ved siden av og levde i naturen og ikke utenfor den. Det var dette bildet jeg fikk i hodet mens jeg leste; jeg fikk lyst til å gjøre noen justeringer for min egen del i forhold til bokas tema, og det er jo ikke så verst. Jeg er glad du anbefalte den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 1. august 2009 #53 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg hadde også tenkt til å anbefale Mengele Zoo og Himmelblomsttreet. Men da ser jeg at det ikke er noen ivts. Men Himmelblomsttreet er ganske bra altså! Jeg fikk også lyst til å bosette meg i naturen når jeg leste den boken, og jeg følte meg brått litt "skyldig" som liksom er med på å ødelegge naturen med forbruk og slikt. Har du lest noe av Paulo Coelho? Han er vel en typisk forfatter man enten elsker eller hater? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 2. august 2009 Forfatter #54 Del Skrevet 2. august 2009 Midna: Joda, det er vits i det! Jeg kan godt prøve en bok til av samme forfatter etterhvert, og da skal jeg ikke lese den på nattevakt. Når det gjelder temaet i Mengele Zoo så har ihvertfall jeg godt av å få noen påminnelser (selv om det strengt tatt ikke burde vært nødvendig). Kanskje jeg skal ta en nærmere titt på miljøkategorien her på KG for eksempel, jeg er jo en lat faen og burde virkelig sette meg mye bedre inn i dette. Jeg har lest tre bøker av Coelho som jeg kan huske, men det er ganske mange år siden. Det er vel forøvrig sosial-litterært selvmord å nevne at man har lest noe av ham. Jeg er ikke veldig imponert, Alkymisten syntes jeg var intetsigende/"gammelt nytt", Veronika vil dø var altfor overfladisk for et slikt tema, mens Zahir husker jeg at jeg syntes var OK. Husker ikke hvorfor. Men jeg har på følelsen at dette er bøker som det avhenger mye av hvor du er hen (som menneske, for å være litt høytidelig igjen) akkurat når du leser dem - det er så utrolig mye forskjellig folk som både elsker de bøkene og som ikke fatter poenget. Det er jo en populært "sannhet" at Coelhos bøker ikke akkurat er stor litteratur (det har jeg inntrykk av ihvertfall), men jeg tror kanskje ikke at det er der det ligger. Mer om man er på riktig sted for å ta budskapet. På ein måde. Bla bla. Hva synes du om bøkene hans? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 2. august 2009 Forfatter #55 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg har forøvrig sittet oppe i natt og lest videre i Trekkoppfuglen (den blir også litt langdryg, gitt...) med klassisk musikk i bakgrunnen. Rolig og fredelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 2. august 2009 #56 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg liker Mengele Zoo veldig godt, men jeg måtte begynne på den et par ganger før jeg virkelig kom i gang. Jeg liker Himmelblomsttreet også, men den synes jeg blir vel langdryg til tider. Også merket jeg veldig godt at det var noen av delen jeg likte veldig godt, mens det var andre jeg gjerne kunne vært foruten. Coelho kan jeg ikke fordra.. For øyeblikket leser jeg blant annet Pinnsvinets eleganse, men jeg synes den er skikkelig pyton. Jeg trenger en veldig god leseropplevelse snart, det begynner å bli en liten stund siden sist. Forresten, nydelig regntøy du linket til her tidligere. Dit skal jeg neste gang jeg er på den kanten av landet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 2. august 2009 #57 Del Skrevet 2. august 2009 Ja, man blir liksom sett litt "stygt" på hvis man liker Coelho av mange, men jeg kunne ikke brydd meg mindre. Det er jo veldig enkelt språk i bøkene, men personlig så liker jeg budskapet for jeg er "litt der". Jeg liker ikke alt av ham da. Alkymisten likte jeg godt, men jeg var myye yngre da jeg leste den - tror jeg hadde syntes den var ok hvis jeg hadde lest den nå. Ved elven piedra satt jeg og gråt likte jeg ikke spesielt. Zahir liker jeg og pilegrimsreisen er også bra. Men det er nok fordi at når jeg leser bøkene så føler jeg at den minner meg på mange "viktige" ting med livet. Det er jo ikke alltid at "kvaliteten" er det viktigste. Også er det jo mange måter å se kvalitet på også. Dessuten har jeg årsplanleggeren hans, og den er jo FANTASTISK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 2. august 2009 Forfatter #58 Del Skrevet 2. august 2009 Forresten, nydelig regntøy du linket til her tidligere. Dit skal jeg neste gang jeg er på den kanten av landet Ja! Tror jeg nesten må arrangere en liten tur til den kanten av landet, bare pga denne sjappa. Når det gjelder gode leseropplevelser, så har jeg planer om å prøve meg på Shantaram, en murstein som jeg ikke er helt sikker på hvordan er, men som jeg ble nysgjerrig på. Jeg vet ikke om det er noe for deg, men det kan jo være et forslag å se på. Men det er nok fordi at når jeg leser bøkene så føler jeg at den minner meg på mange "viktige" ting med livet. Det er jo ikke alltid at "kvaliteten" er det viktigste. Også er det jo mange måter å se kvalitet på også. Dessuten har jeg årsplanleggeren hans, og den er jo FANTASTISK! Nettopp, det var egentlig det jeg ville si, du sa det bare mye bedre (det jeg har uthevet)! Det er ikke alltid det er viktig(st) hvordan språket er eller om historien er troverdig/spennende, noen bøker kan jeg bli glad i fordi de gir meg følelser eller tanker som er viktige for meg. Årsplanleggeren? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 2. august 2009 #59 Del Skrevet 2. august 2009 Leseimponert! Jeg er dessverre alt for dårlig til å lese, jeg sliter sånn med å finne roen. Så jeg forsøker å suge til meg ro og inspirasjon her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 2. august 2009 #60 Del Skrevet 2. august 2009 Ja, han har en årsplanlegger med sitater fra bøkene på alle sidene og masse fine fargerike tegninger. Er skikkelig inspirerende å skrive ned planene i den! Link Kommer ut en ny en hvert år, også er det alltid forskjellig tema. Shantaram er foresten veldig bra. Den kunne kanskje bli litt tråkk noen ganger, men alt i alt er den fantastisk. Man får så utrolig sympati med forfatteren, og han virker som en utrolig spennende og god person selvom han har gjort mye galt. Jeg lurer på hvor mye av det som er sant og hvor mye som er funnet opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå