Gå til innhold

The lightness of being

Chan.:.

Anbefalte innlegg

Jeg er dessverre alt for dårlig til å lese, jeg sliter sånn med å finne roen.

Skjønner hvordan det er, jeg har det ofte slik selv. I perioder. Sist jeg hadde konsentrasjonsproblemer gikk jeg løs på noe lett krim som ikke trengte den helt store hjerneaktiviteten, bare for å venne meg til å sette meg ned i fred og ro.

Ja, han har en årsplanlegger med sitater fra bøkene på alle sidene og masse fine fargerike tegninger. Er skikkelig inspirerende å skrive ned planene i den! Link Kommer ut en ny en hvert år, også er det alltid forskjellig tema.

Åh, jeg elsker slike. Den skal jeg kjøpe meg neste år! De fleste liker vel små, enkle, praktiske årsplanleggere, mens jeg blir gladere jo større den er. Skal helst ha en A4-side til hver dag. Da blir jeg lykkelig.

Shantaram er foresten veldig bra. Den kunne kanskje bli litt tråkk noen ganger, men alt i alt er den fantastisk. Man får så utrolig sympati med forfatteren, og han virker som en utrolig spennende og god person selvom han har gjort mye galt. Jeg lurer på hvor mye av det som er sant og hvor mye som er funnet opp!

Du har lest den! Spennende. Jeg er ferdig med Trekkoppfuglen nå, og vet ikke helt hva jeg skal begynne på. Litt usikker på om konsentrasjonen for Shantaram er helt i boks, så jeg får ta en runde på bokhandelen en dag og se hva jeg finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser egentlig ut bøker veldig fort, men Shantaram brukte jeg lang tid på rett og slett fordi jeg måtte være konsentrert for å lese den og på en måte måtte være "i humør" til det.

Lurte på å kjøpe eller låne noe av Muramaki jeg nå. Var det ... på stranden den du likte het?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp lest Darlah av Johan Harstad jeg. Ungdomsbok med et lettere språk enn Harstad vanligvis har. Men så grøssende spennende da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt å se etter Kivilykter for deg! :flau:

På fredags ettermiddag fikk jeg det så travelt, og på lørdag var jeg borte hele dagen... Og i dag kom jeg hjem for sent til å rekke butikken.

Mester i bortforklaringer, det er meg det! Hehe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått med Mannen på teltkjøp. :danser::sjarmor:

Hvis jeg får skaffet det til da har jeg planer om å innvie det ved Vannet i Skogen, min absolutte favorittplass her på jord. Om to uker. Jeg elsker å være der ute.

Ellers, en liten huskeliste for innkjøp i forbindelse med turer nå utover:

- Tykke ullgensere med hals til begge

- Vindtett jakke til Mannen

- Flere par tykke/tynne, lange ullsokker

- Fjellstøvler, men det får komme etterhvert

- Nye og varmere soveposer

- Kokeapparat av noe slag

- Lykt

Det viktigste for å trives (for vår del) er å ikke fryse. Vi blir begge sure og jævlig misfornøyde om vi fryser, så det må for all del unngås (det gjør ikke noe å bli våt på beina mens man går, men å ha godt ullskift når man kommer frem/slår seg ned for kvelden og natta, det er viktig). Så lenge vi får et telt med nok plass i, har vindtette ytterklær og ull innerst/til skift, får laget god mat og har med vin/konjakk/jäger, kommer vi til å ha det fint, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ikke. :sexy:

:mrgreen:

(neida, det var faktisk usedvanlig lett, han sa ja med en gang, selv om jeg tror det var mest for min skyld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shantaram fikk jeg kjempe lyst til å lese. Tusen takk for tipset, jeg gleder meg. Også skal den visst filmatiseres også, med Depp i hovedrollen. Det er også noe å glede seg til. :)

I dag har jeg lest en bok av Alice Munro. Ble ikke overbegeistret, men hun får nok sannsynligvis en sjanse til. Den franske boken har jeg i allefall lagt pent på hylla, og der skal den få ligge i fred. (Selv om det irriterer meg litt, jeg fullfører alltid bøker).

Telt. :hjerte:

Nå ønsker jeg meg en telttur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine folk det er i boka mi. :strix:

Jeg merket meg også at Depp var tenkt til hovedrollen - det kan jo ikke bli feil! Jeg synes han er fantastisk. Og da mener jeg ikke kjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine folk det er i boka mi. :strix:

Jeg merket meg også at Depp var tenkt til hovedrollen - det kan jo ikke bli feil! Jeg synes han er fantastisk. Og da mener jeg ikke kjekk!

Boka di er skikkelig fin da. Jeg liker den mye bedre enn min :ler:

Han er fantastisk. Jeg gleder meg veldig til Alice i eventyrland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Alice i eventyrland, ja! Han er som født til slike roller.

Forresten, angående telttur, er du et slikt friluftsmenneske? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, angående telttur, er du et slikt friluftsmenneske? :)

:Nikke:

Selv om det kommer litt an på hvordan man ser det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depp i hovedrollen blir superbra. Gleder meg til filmen kommer ut. Er det noen som vet når? =)

Så koselig at dere har kjøpt telt da! Fikk nesten lyst på det selv. Er ikke så ofte på slike turer akkurat, men jeg vil! Kanskje jeg kan få med meg samboer hvis jeg spørr pent? Tenk så herlig å sitte på kvelden utenfor teltet med en flaske rødvin på deling. ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt telt enda, men blitt sånn delvis enige om at vi skal.

Det er fantastisk å være ute i naturen, og jeg får den samme, gode følelsen hver eneste gang. En ro jeg ikke finner noe annet sted. Jeg er bare litt dårlig til å få gjennomført det, og det har jeg lyst til å gjøre noe med. Det er jo idiotisk å ikke gjøre mer av noe som gjør en så godt. Det hadde vært enklere om vi hadde bil, men man kommer seg da et og annet sted uten også.

Innkjøpslista har forøvrig krympet litt, da Mannen visstnok har fjellstøvler stående et eller annet sted (hurra!), og har ytterklær som ihvertfall holder i begynnelsen. Jeg har alltid brukt militærstøvler, og synes det er greit, selv om ankelstøtten er ikke-tilstedeværende.

Jeg har forresten fri i kveld, og nyter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Imogen! :danse:

Jeg har vært på en nyyydelig kveldstur i skogen i dag. Stille, solnedgang og fotoapparatet. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ utrolig mye lekkert!! Det der falt virkelig i min smak. :hjerte: Neste gang jeg skal til oslo skal jeg garantert ta meg turen innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...